Skocz do zawartości
Grzesiek11

Potwory się nie spawnują

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Otóż mam serwer Semi-Vanilla dla znajomych na Spigocie, wersja najnowsza, 1.14.3. Mam tam wgrane jedynie kilka pluginów:

- AuthMe Reloaded
- SkinsRestorer
- DiscordSRV
- LagMonitor

Nie zmieniałem domyślnej konfiguracji, poza server.properties, który wygląda tak:

#Fri Jul 12 10:33:30 CEST 2019
broadcast-rcon-to-ops=true
view-distance=5
max-build-height=256
server-ip=
rcon.port=25575
level-seed=
allow-nether=true
gamemode=survival
enable-command-block=false
server-port=25565
enable-rcon=false
enable-query=false
op-permission-level=4
prevent-proxy-connections=false
generator-settings=
resource-pack=
player-idle-timeout=0
level-name=world
rcon.password=
motd=Tutaj był motd. Co cię on interesuje?
query.port=25565
force-gamemode=false
debug=false
hardcore=false
white-list=true
broadcast-console-to-ops=true
pvp=true
spawn-npcs=true
spawn-animals=true
generate-structures=true
snooper-enabled=true
difficulty=hard
network-compression-threshold=256
level-type=default
max-tick-time=60000
spawn-monsters=true
enforce-whitelist=false
max-players=10
use-native-transport=true
spawn-protection=0
resource-pack-sha1=
online-mode=false
allow-flight=false
max-world-size=29999984

Wczoraj jeden ze znajomych zauważył, że nie widział od kilku Minecraftowych nocy żadnego potwora. Pomyślałem, że poza Phantomami i Pillagerami też nic nie widziałem... Sprawdziłem Nether, gdzie Pigmany były, choć nie wiem, czy respiły się nowe. W grinderze zrobionym na spawnerze moby (szkielety) również spawnowały się normalnie. Wpisałem gamerule doMobSpawning, jest ustawione na true. Zrestartowałem serwer. Nic to nie dało. Zmiana silnika na Bukkit też nie pomogła. Skasowanie spigot.yml i bukkit.yml - nic.

Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadnę, stworzyłeś serwer na niższej wersji i zaktualizowałeś do 1.14.3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ni powinien być problem. Ja swój przenosiłem z 1.12.2 do 1.13.2, a następnie 1.14.2/3 i nie mam takiego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Patbox napisał:

To ni powinien być problem. Ja swój przenosiłem z 1.12.2 do 1.13.2, a następnie 1.14.2/3 i nie mam takiego problemu.

Bo twój był wygenerowany na 1.12.2

Mnie zastanawia, czy stworzył świat na 1.14.2

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że po prostu zostalo ci czekać na wersję 1.14.4 https://bugs.mojang.com/plugins/servlet/mobile#issue/MC-155289

Jest to popularny błąd, coś w zapisie się sypie, bo w tym błędzie wrogie moby nie despawnują się, gdy gracz jest w odległości 128 bloków od wrogiego moba.

Zacytuję tu pewnego znawcę tego buga:

"This is a confirmed bug in 1.14.3; the best you can do is wait for a fix (absolutely DO NOT downgrade to 1.14.2, at least not on the same world. While minor patch updates don't usually cause problems Mojang makes so many changes to the save format these days that I wouldn't risk it):


MC-155289 Mobs spawning rate in the Overworld is reduced after updating to 1.14.3

 

Notably, somebody mentioned that this is due to mobs not despawning more than 128 blocks away, including in the spawn chunks, where they will permanently fill the cap (much like how animals in the spawn chunk usually prevent more from spawning anywhere else, but in this case world generation spawns so many this is unlikely unless the player intentionally gets rid of them)

If this is the issue spawnproofing the spawn chunks should fix it, unless they aren't despawning at all, including in chunks loaded around the player (mobs spawn within a 15x15 chunk area, radius 7, and require that a 5x5 chunk area, radius 2, around them be loaded in order to be ticked, so a view distance of 9 should be enough, but they can move up to 128 blocks (8 chunks) away before despawning, hence the minimum of 10. This will not help though if they aren't despawning at all past 128 blocks, if anything, a higher render distance will make it worse as there will be a much larger area loaded)"

Edytowane przez Somka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zmienić silnik na inny (Jest pare wersji 1.14.3) oraz sprawdz plugin LagMonitor. Dziala on na zasadzie clearlag więc to on może blokować spawn potworów (Zobacz config, podstawowy może byc 0) 

 

Jezeli nie to mozesz spróbować zmienić poziom trudności, sprawdzić zasady gry (/gamerule)

 

Mógłbyś również wrzucić loga z serwa na pasterbin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy!

Możesz napisać odpowiedź teraz, a następnie się zarejestrować. Jeżeli już masz konto, zaloguj się teraz.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...