Skocz do zawartości
KaiserrPL

Stellarisowe Tuty #2 - Zarządzanie raczkującym panśtwem

Rekomendowane odpowiedzi

W poprzedniej części poradnika zajęliśmy się tworzeniem gatunku jak i państwa.
Teraz, trzeba jakoś nim zarządzać 😄

 

1.Układ macierzysty i planeta.
Pierwszy, odpowiedni rozwój planety jest bardzo ważny, jeżeli chcemy dobrze zacząć gre.

3rf9CgQ.png

Tak wygląda układ w Stellaris. Układ początkowy jest w większości rozwinięty.

Aby zobaczyć naszą planetę wystarczy kliknąć ją na Indeksie, bądź znaleść ją w układzie.

k7hcpX0.png

Wygląd ekranu planety - Zakładki "Armie" i "Korporacje" zostawimy sobie na później.

Aby wybudować coś na planecie, wystarczy kliknąć znak "+". Jeżeli już kliknąłeś ten znak, widzisz pewnie
że  na nic nas nie stać. Po prostu brakuje nam minerałów. Surowce widoczne są w górnym lewym rogu.

Energia - Najważniejszy zasób w grze, potrzebujemy jej do tego, by działały osłony statków, by działały poszczególne budynki. W dodatku energia traktowana jest jako gotówka - za nią możemy kupić wszystkie zasoby w zakładce "Rynek".
Można je znaleźć na każdym ciele niebieskim w grze (oprócz asteroid i planetoid)

Minerały - Może i po aktualizacji "Megacorp" minerały (podobnie jak i żywność) znacząco straciły na znaczeniu, to wciąż są ważne. Budujemy za nie struktury na planecie, jak i stacje (badawcze/górnicze/wydobywcze/obserwacyjne) na innych planetach.
Można go znaleźć (i wydobyć!) na ciałach niebieskich, planetach czy asteroidach.

Żywność - Żywność, jak żywność. Dzięki niej populacja może się rozwijać. Można ją znaleźć tylko na planetach w obiektach, czy w wyspecjalizowanej dzielnicy rolniczej, czy na stacjach kosmicznych w specjalnym budynku.

Towary konsumpcyjne - Dzięki nim nasi obywatele są szczęśliwi, przyciągamy migrację. Można je produkować tylko w fabrykach cywilnych. Wyprodukowanie 12. szt miesięcznie kosztuje 12 minerałów, a utrzymanie takiej fabryki kosztują 4. energie. 1 Obywatel - 1 towar konsumpcyjny (można zmieniać w prawach gatunków).

Stopy - Stopy służą do budowania wszelakich statków, jak i obiektów wojskowych (np. sekcje stacji kosmicznej, posterunek graniczny itd.) Można go znaleźć w małych ilościach (1/2/3) na asteroidach, produkuje się go za pomocą odlewni stopów (12 minerałów = 6 stopów miesięcznie), utrzymanie takiej odlewni wynosi 4. energie.

Wpływy - Służą do aneksji poddanych, wysuwania roszczeń wobec innych imperiów, a przede wszystkim do poszerzania swych granic.  Domyślny przyrost to +3 miesięcznie, można go zwiększyć rywalizując z innymi, czy uzyskając poparcie frakcji (to zostawimy na później).

Pierwszym, co powinniśmy zrobić to wybrać badania.

0ccLHcJ.png

Osobiście polecam początkowo wybierać badania dodające punkty fizyczne/socjologiczne/techniczne, o wtedy będzie zwyczajnie szybciej.

Mamy już ustawione badania, powinniśmy je przyśpieszyć. Dlatego klikamy na statek konstrukcyjny z indeksu i wybieramy opcję "zbuduj stacje badawczą"

savduj4.png

Jak widzimy, SI automatycznie mówi nam, gdzie możemy takową stacje postawić. Koszt takiej stacji to 100 minerałów, czyli idealnie tyle ile ich obecnie mamy.

Teraz, czas na zbadanie i zajęcie sąsiadujących z nami układów planetarnych. Klikamy statek badawczy, włączamy mapę galaktyki ("m" albo ten znaczek z galaktyką na dole), wybieramy opcję zbadaj układ i klikamy na jakąś gwiazdę koło nas.rV1F6Bu.png 

Teraz tylko czekamy, aż statek dotrze.

kXvOESI.png

Statek już dotarł, i zacznie po kolei badać wszystkie ciała w tym układzie.

Układ jest zbadany, więc możemy go zająć.

uGVYWZL.png

6ctAhW0.png

Tymczasem, badamy kolejny układ! W dodatku, jak możemy zauważyć nasze imperium się powiększyło 

To już koniec tej części poradnika. W następnej omówimy anomalie, budowę kolonii jak i projektowanie okrętów.

Edytowane przez KaiserrPL
  • Polubienie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...