Skocz do zawartości
XNT

Tworzymy swój pierwszy serwer #1 - Omówienie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zawsze chciałeś(aś) stworzyć swój pierwszy serwer Minecraft, ale nie wiedziałeś(aś) jak? W pierwszej części wpisu dowiesz się za co odpowiada dany plugin oraz jak skonfigurować wstępnie serwer.

Najlepiej na początek swojej przygody z serwerami zakupić sobie hosting do serwera Minecrafta, gdyż VPS/Dedyk na początku może być dla Was zbyt dużą przeszkodą nie tylko finansową, ale także pod względem konfiguracji. Zresztą cena takiego hostingu w dzisiejszych czasach nie wynosi zbyt wiele, bo jedynie 24-30 zł miesięcznie 😉 

Gdy mamy już hosting wszystko praktycznie idzie z górki. Wybieramy sobie w panelu danego hostingu silnik Minecrafta. Ja zdecydowanie polecam Spigot, ze względu na to, że jest dużo lepiej zoptymalizowany od Bukkita i pozwala na o wiele więcej od niego 🙂 

Silnik już mamy, co teraz? Czas odpalić serwer póki co bez pluginów by wygenerować podstawowe pliki spigota, które posłużą nam w dalszej konfiguracji 🙂 

Pewnie wyświetli wam się błąd związany z EULA, ale spokojnie, bo dość łatwo można to naprawić : Musicie po prostu zaakceptować EULĘ czyli wytyczne Mojangu dla Serwerów/Graczy. Jak to zrobić? Otwieramy plik eula.txt i zmieniamy eula=false na eula=true , zapisujemy plik. 

Przechodzimy teraz do pliku server.properties, ewentualnie jeśli macie panel od tego, to edytujcie po prostu w nim 😛 

Chcecie zmienić poziom trudności? Nic trudnego, zmieniamy linijkę difficulty=0 na wybrany przez siebie poziom trudności: 0 - Pokojowy, 1 - Łatwy, 2 - Normalny, 3 - Trudny. Każdy poziom trudności będzie miał wpływ na zachowanie mobów, ich uzbrojenie, a także ilość, więc ustawcie to dobrze 🙂 

Chcecie by na liście serwerów w Minecraft pojawiło się jakieś zaproszenie do gry, albo krótka zachęta? Edytujcie w tym samym pliku linijkę motd=WaszTekst

Masz własną stronę i chcesz mieć status serwera? Warto w tym momencie włączyć Query, które pozwala na przechwycenie danych serwera takich jak - liczba graczy, slotów, wersja i wiele więcej 🙂 Ustawiamy enable-query=true. W tym momencie jeśli posiadamy serwer na hostingu zalecane jest zapisanie pliku server.properties i włączenie serwera, gdyż port Query ustawi się wtedy automatycznie.

Inne serwery mają ikonkę, chcesz i ty? Stwórz ikonkę o rozmiarze 64x64, nazwij ją server-icon.png , wgraj do głównego katalogu serwera i tyle 😉

Wgrywamy pluginy! Na początek wgrajmy EssentialsX, EssentialsX Spawn, EssentialsX Chat, WorldGuard oraz LuckPerms. Ahh nie zapomnijcie wgrać biblioteki Vault, bo bez niej nazwy grup nie będą się wyświetlać (przerabiałem to kilka razy i zawsze wychodziło, że to brak tej wtyczki wszystko powodował). Warto też dograć taki plugin jak SkinRestorer, który naprawia skiny dla kont Premium, jeśli dany serwer umożliwia granie graczom z No-Premium. Mojang swego czasu zmodyfikował wyświetlanie skinów przy tym trybie serwerowym, ale człowiek wszystko ominie i tym sposobem dzięki SkinRestorer każdy gracz Premium ma swój skin 🙂 

Mamy podstawowe pluginy. Za co one odpowiadają?

EssentialsX wraz z dodatkowymi pluginami od Spawnu i Chatu odpowiada za podstawowe komendy na serwerze - tj. m.in. spawn, /home, /kit. W trybie admina może także służyć za tworzenie itemów, a także włączenie trybu Creative 😉 . To właśnie w tym pluginie tworzycie wszelkie ekwipunki dla waszych graczy - W nowej wersji ustawiamy ekwipunki w pliku kits.yml, ale o tym w następnym wpisie.

WorldGuard to wszelkie zabezpieczenia terenu, nadawanie flag (te pozwolą określić co może działać na danym terenie, a co nie), tworzenie terenów VIP (Dla danej rangi) .

LuckPerms to najważniejszy plugin w tym wszystkim. Pozwoli on nam na określenie co dany użytkownik może na serwerze, a czego nie może. Odpowiada za wszystkie uprawnienia, w tym te dla administracji serwera 🙂 

SkinsRestorer, to jak już wiecie plugin odpowiadający za wyświetlanie naszych skinów na serwerach No-Premium!

W kolejnym wpisie przejdziemy do kwestii ustawienia EssentialsX oraz innych pluginów. Nie wiem, czy stworzyć poradnik do LuckPerms, ponieważ jest tu już jeden bardzo dobry poradnik, więc chyba po prostu go podlinkuję w tym temacie 🙂 

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że Wam się spodoba ta seria wpisów i obiecuję dać z siebie wszystko jako nowy redaktor 😉 

Edytowane przez XNT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zrdzn napisał:

Jeśli chodzi o hosting to nie ma nic lepszego niż craftserve 😈

Nielimitowany RAM > jakieś tam kilka giebe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek CraftServe czy coś z tych nielimitowanych jak najbardziej starczy. Po czasie wymagane będzie rozpatrywanie się za czymś lepszym i bardziej profesjonalnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, XNT napisał:

Na początek CraftServe czy coś z tych nielimitowanych jak najbardziej starczy. Po czasie wymagane będzie rozpatrywanie się za czymś lepszym i bardziej profesjonalnym.

Chyba, że potrzebujesz szybkiej odpowiedzi ze strony supportu - wtedy Craftserve (w mojej opinii) nie będzie dobrym wyborem. Na odpowiedź ich helpdesku trzeba czekać stanowczo za długo. Ponadto warto nadmienić, że posiadają oni "bazę pluginów", która jest niczym innym jak pułapką na nowych adminów - pluginy, które się tam znajdują, są przestarzałe i potrafią posypać serwer. Sam helpdesk zaś twierdzi, że przestarzała baza pluginów to nie ich sprawa. Dynmapy też nie wgrasz - posiadają oni "limit plików" zrobiony tylko pod to, aby nie działał plugin DynMap (działa za to ich "dynmapa", która jest, najzwyczajniej w świecie, beznadziejna). Reasumując: mocno odradzam craftserve, jeśli zamierzasz robić cokolwiek wykraczającego poza serwer do grania ze znajomymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałbym tu coś o kochających mamach i manipulacjach klientami przez craftserve, ale chyba się powstrzymam.

  • Wygryw 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nikdomi255 napisał:

Chyba, że potrzebujesz szybkiej odpowiedzi ze strony supportu - wtedy Craftserve (w mojej opinii) nie będzie dobrym wyborem. Na odpowiedź ich helpdesku trzeba czekać stanowczo za długo. Ponadto warto nadmienić, że posiadają oni "bazę pluginów", która jest niczym innym jak pułapką na nowych adminów - pluginy, które się tam znajdują, są przestarzałe i potrafią posypać serwer. Sam helpdesk zaś twierdzi, że przestarzała baza pluginów to nie ich sprawa. Dynmapy też nie wgrasz - posiadają oni "limit plików" zrobiony tylko pod to, aby nie działał plugin DynMap (działa za to ich "dynmapa", która jest, najzwyczajniej w świecie, beznadziejna). Reasumując: mocno odradzam craftserve, jeśli zamierzasz robić cokolwiek wykraczającego poza serwer do grania ze znajomymi.

Enderchest lepszy, mi tam support csrv odpowiadał do 48h roboczych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nikdomi255 napisał:

Chyba, że potrzebujesz szybkiej odpowiedzi ze strony supportu - wtedy Craftserve (w mojej opinii) nie będzie dobrym wyborem. Na odpowiedź ich helpdesku trzeba czekać stanowczo za długo. Ponadto warto nadmienić, że posiadają oni "bazę pluginów", która jest niczym innym jak pułapką na nowych adminów - pluginy, które się tam znajdują, są przestarzałe i potrafią posypać serwer. Sam helpdesk zaś twierdzi, że przestarzała baza pluginów to nie ich sprawa. Dynmapy też nie wgrasz - posiadają oni "limit plików" zrobiony tylko pod to, aby nie działał plugin DynMap (działa za to ich "dynmapa", która jest, najzwyczajniej w świecie, beznadziejna). Reasumując: mocno odradzam craftserve, jeśli zamierzasz robić cokolwiek wykraczającego poza serwer do grania ze znajomymi.

No dobra.

 

"Na odpowiedź ich helpdesku trzeba czekać stanowczo za długo."

Ym, nie? 48h to jest dość mało, tym bardziej że helpdesk jest zalewany pierdołami przez ludzi, wystarczy zajrzeć na discorda gdzie community dość szybko jest w stanie pomóc.

 

"Ponadto warto nadmienić, że posiadają oni "bazę pluginów", która jest niczym innym jak pułapką na nowych adminów - pluginy, które się tam znajdują, są przestarzałe i potrafią posypać serwer."

To trzeba kierować skargi do twórców pluginów a nie hostingu. Hosting nie ingeruje w ta liste a ta jest generowana automatycznie przez bodajże spigeta.

 

 

"Dynmapy też nie wgrasz - posiadają oni "limit plików" zrobiony tylko pod to, aby nie działał plugin DynMap"

Nie. Wygeneruj sobie 30 tysięcy malutkich plików i spakuj je do zipa. Zobaczysz ile to trwa.

A teraz pomyśl że masz kilka tysięcy takich serwerów.

Żaden poprawnie ogarnięty serwer mc nie powinien tej granicy przekroczyć, żale miej do twórców pluginów oraz mojangu że nie generują osobne malutkie pliczki dla każdej osoby która wchodzi na serwer zamiast po prostu trzymać tego w jakimś sqlite.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, artur9010 napisał:

Ym, nie? 48h to jest dość mało, tym bardziej że helpdesk jest zalewany pierdołami przez ludzi, wystarczy zajrzeć na discorda gdzie community dość szybko jest w stanie pomóc.

Tak, szczególnie, kiedy chcesz przywrócić backup serwera, bo oczywiście user nie ma takiej opcji.

37 minut temu, artur9010 napisał:

To trzeba kierować skargi do twórców pluginów a nie hostingu. Hosting nie ingeruje w ta liste a ta jest generowana automatycznie przez bodajże spigeta.

Nie wiesz o czym piszesz - lista jest generowana automatycznie, ale w sposób upośledzony na tyle, że daje Ci archaiczne wersje pomimo istnienia nowszych, dostępnych na Spigocie. Cytując pracownika ich obsługi: "baza pluginow jest oparta o dev.bukkit.org - to nie nasza wina, ze sa tam nieaktualne wersje"

51 minut temu, artur9010 napisał:

Nie. Wygeneruj sobie 30 tysięcy malutkich plików i spakuj je do zipa. Zobaczysz ile to trwa.

A teraz pomyśl że masz kilka tysięcy takich serwerów.

Żaden poprawnie ogarnięty serwer mc nie powinien tej granicy przekroczyć, żale miej do twórców pluginów oraz mojangu że nie generują osobne malutkie pliczki dla każdej osoby która wchodzi na serwer zamiast po prostu trzymać tego w jakimś sqlite.

Jaka szkoda, że nie są skorzy do pisania o takowym w swojej ofercie. Dodatkowo, po szybkim researchu (na craftserve się naciąłem i potem nie zamierzałem dotykać już jakiegokolwiek innego hostingu Minecraft) wygląda to tak, jakby tylko craftserve dawało taki limit plików. Jakoś mnie to nie dziwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy!

Możesz napisać odpowiedź teraz, a następnie się zarejestrować. Jeżeli już masz konto, zaloguj się teraz.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...