Skocz do zawartości
Somka

W drodze do wersji 1.14

Rekomendowane odpowiedzi

Temat służy do dyskusji o najnowszych snapchotach i wersji 1.14, informacje będą aktualizowane.

Obecnie wyszły snapshoty:

  • 18w43a
    Spoiler
    • Dodano bambusy, można je znaleźć w dżungli
    • Dodano bambusowe dżungle
    • Dodano kusze
    • Dodano wiele dekoracji
    • Dodano nowe barwniki i kwiaty
    • Dodano kilka pomysłów pochodzących od fanów
    • Dodano przycisk do zgłaszania błędów i przekazywania opinii
    • Dodano nowego moba Illager Beast
    • Dodano Loom, służący do tworzenia wzorów
    • Gra od teraz używa nowych tekstur
    • Specjalne wzory do banerów w których można tworzyć w banner patters
    • Dodano nowego moba: Pillagers
    • Dodano nowe jedzenie przywracające 2 punkty głodu: suspicious stew
    • Liście mają małe szanse na upuszczenie patyków.
    • Owoce refrenusu niszczą się, gdy zostaną trafione przez strzałę.
    • Uschnięte krzewy mogą być teraz używane jako paliwo do pieca. - Dozowniki z nożycami będą golić owce.
  • 18w43b
    Spoiler
    • Naprawiono błędy
  • 18w43c
    Spoiler
    • Optymalizacja gry
  • 18w44a
    Spoiler
    • Koty i oceloty są oddzielnymi mobami, kota można oswoić, mają kilka skinów i spawnują się w wioskach
    • Trzymając i klikając barwnikiem ppm na tabliczkę można zmienic jej kolor tekstu
    • Poprawa wydajności - Dodano "Programmer Art" w paczkach zasobów
    • Dodano nowe bloki: Barrel, Smoker, Blast Furnace, Cartography Table, Fletching Table, Grindstone Lectern, Smithing Table, Stonecutter, Bell
    • Phantomy boją się kotów
    • Kotom można malować obroże
    • Koty mają nowe skiny
  • 18w45
    Spoiler
    • Dodano patrole składające się z 4 illagersów i bestii
    • Spawnują się we wszystkich biomach w których występują wioski
    • Lider patrolu ma na sobie sztandar
    • Dodano rusztowania
  • 18w46a
    Spoiler
    • Rusztowania mogą być rozstawiane na większe odległości zanim się zawalą
    • W patrolu wystepuje 5 illagersów bez bestii
    • Poprawiono AI pillagerów
  • 18w47a
    Spoiler
    • Dodano nową strukturę, która generuje się w tylko w biomach gdzie może występować wioska: pillager outpost
    • Dodano rajdy
    • Po zabiciu lidera patrolu dostajemy 30 sekundowy efekt "bad omen", a gdy wejdziemy z nim do wioski rozpocznie się rajd
  • 18w47b
    Spoiler
    • Moby znów się spawnują tak jak z w 1.13.2
    • Zmiany tekstur
    • Naprawiono błąd związany z błędnym generowaniem twierdzy
    • Zredukowano ilość spawnujących się pillagersów w pillager outpost
  • 18w48a
    Spoiler
    • W grindstone można naprawiać itemy (crafting już nie ma tej opcji) oraz usuwać enchanty wraz z odzyskaniem części xp, mimo to nadal zostaje tag repaircost.
    • Wioski na równaniach mają zmieniony wygląd, można w nich spotkać: Barrel, bell, blast furnace, brewing stand, cartography table, fletching table, lectern, loom, smoker, smithing table, stonecutter
    • Kilka bloków ma nowe tekstury
  • 18w48b
    Spoiler
    • Naprawiano błąd który powodował crasha
  • 18w49a
    Spoiler
    • Dodano krzaki jagód, mają 4 fazy wzrostu, można je znaleźć we wszytkich odmianach biomów tajgi, można przyspieszyć ich wzrost mączka kostną a chodzenie w nich spowolnia i rani gracza
    • Na każdy poziom efektu bad omen przypadają 2 fale
    • Dodano wioski tundrowe
    • Zmieniono wygląd wiosek sawannowych

Co sądzicie o tych zmianach?
Jakie macie wrażenie po grze?
Zapraszam do nabijania postów dyskusji
Źródło: minecraft.net

Edytowane przez Somka
  • Polubienie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej mnie ciekawi co jaki czas będą te plądrowania wiosek, bo jeśli praktycznie codziennie, to pójście tam i szukanie czegokolwiek będzie bezsensowne, druga sprawa to czy Villager będzie mógł odpierać ataki, bo obecnie nie mają nic do obrony 😛  No i najważniejsze .... wprowadzają wiele nowych urządzeń i obawiam się, że 1.14 zmieni dość wiele w kwestii craftingu i rozbije go na kilka urządzeń (Przecinarka; stół kowalski, łuczarki i kartograficzny) troszkę jestem tutaj zmieszany odnośnie opinii na temat tego, z jednej strony duża nowość, z drugiej trzeba będzie zmienić przyzwyczajenia.

  • Polubienie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może podstawowe narzędzia będzie można zrobić po prostu w craftingu, ale łuk ze stołu łuczkarskiego będzie lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny być też nowe zastosowania emeraldu, bo obecnie nie ma żadnego zastosowania prócz wieśniaków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te raidy to dla mnie kompletny bezsens. Jak one właściwie działają? Jeden najazd i już po wiosce?

  • Polubienie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minecraft się zmienia - widać po aktualizacji 1.14, gdzie już możemy usuwać enchanty za pomocą tego czegoś do kamienia. 😛 

Sama w sobie aktualizacja moim zdaniem jest mechaniczna, gdyż dodano 2 nowe piece (czy tam 3), oraz 3 craftingi - do tego jeszcze wioski zostały przerobione. Moim zdaniem - to jest jedna z większych aktualizacji Minecraft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Wayneern napisał:

Minecraft się zmienia - widać po aktualizacji 1.14, gdzie już możemy usuwać enchanty za pomocą tego czegoś do kamienia. 😛 

Sama w sobie aktualizacja moim zdaniem jest mechaniczna, gdyż dodano 2 nowe piece (czy tam 3), oraz 3 craftingi - do tego jeszcze wioski zostały przerobione. Moim zdaniem - to jest jedna z większych aktualizacji Minecraft.

Jeśli rozbije crafting na kilka różnych narzędzi, to zdecydowanie tak. Będzie miała ogromny wpływ na dalszy rozwój gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Hevbis napisał:

Jeśli rozbije crafting na kilka różnych narzędzi, to zdecydowanie tak. Będzie miała ogromny wpływ na dalszy rozwój gry.

Z piecami będzie tak samo. Przecinarka do kamienia pewnie będzie służyć, do wytwarzania półpłytek oraz płyt naciskowych. Nie wspomnę już o beczkach, które działają jak ShulkerBox.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Hevbis napisał:

Te raidy to dla mnie kompletny bezsens. Jak one właściwie działają? Jeden najazd i już po wiosce?

Jak wejdziesz do wioski z efektem bad omen rozpoczyna się pierwsza fala podczas której respią się vindycatory, evokery, witch, pillagersi i bestie, co ciekawe wiedźmy nie atakują npc. Pojawia się na górze pasek który informuje o liczbie zrespionych mobów podczas fali, może być ich 3 albo 50, jak gracz pokona wszystkie moby to rozpoczyna się druga i ostatnia fala.

Jak narazie oblężenia są mocno nie dopracowane, jeden mob zrespi za górą lub wejdzie do jaskini a wtedy good luck. Gdyby gracz nie bronił najazdu to małe duchy evokerów wybiłyby npc a vindicatory zniszczyliby drzwi we wszytkich domach, więc bez pomocy gracza wioska by padła, natomiast do jej samodzielnej obrony trzeba przynajmniej kilku golemów.

Ale powiedzcie mi, kto jest tak głupi, aby wchodzić do wioski podczas posiadania efektu? xDDD

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Somka napisał:

 

  Pokaż ukrytą zawartość
  • Dodano wioski tundrowe

 

I savannowe 

Edytowane przez Chińska Cebulka (McKoxu)
  • Wygryw 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lady agnes opublikowała na twitterze post dotyczący nowego wyglądu wioski w tajdze.

 

81037307472b1.jpg

WG9EdXk_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

===

Edytowane przez Somka
  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie coś robią z tymi wioskami, bo odkąd je dodano był to taki potworek ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ejj... To wygląda wcale nieźle!

Co do najazdu, powinny one być losowe, a nie jakieś efekty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest nowy snapchot 18w50a i ostatni w tym roku.

Nowe funkcje dla bloków:

- Od teraz w beczce można chować itemy

- Smoker pozwala piec jedzenie 4 razy szybciej niż w normalnym piecu, craftuje go się z 4 kłód drewna i pieca

- Blast furnance służy do wytapiania rud i przetapiania metali szybciej niż w normalnym piecu, tworzy go się z 5 sztabek żelaza, 1 pieca i 3 kamieni (wygladzonych)?

- Dzwon ma swój dźwięk

Zmiany w wioskach i npc:

- Zmieniono wygląd wioski tajgowej i pustynnej

- Zmieniono wygląd wieśniaków i zombie wieśniaków

- Dodano nowy zawód "mason", jak narazie nie można z nim handlować

- Od teraz obecność zombie przy npc uniemożliwia handel

Rajdy:

- Zabicie kapitana z patrolu nadaje efekt bad omen z poziomem od 1 do 3

- Zabicie kapitana w pillager outpost daje efekt bad omen z poziomem 1

- Kapitanowie spawnują się w pillager outpost

- Bestie respią się od 2 fali, wiedźmy od 4, a evokery od 10

Inne:

- Dodano jellie (nowy skin kota)

- Naprawa błędów

- Zmieniono niektóre tekstury

maxresdefault.jpg

C81F2bJ.jpg

 

6292f5b0ae3bd310d36032ff3152f393-Header.

...

Edytowane przez Somka
  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe wioski wyglądają bardzo ciekawie, ileż można eksplorować ciągle to samo 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!
Osobiście gram na wersjach 1.7-1.9. Może to głupie, ale kolejne wersje moim zdaniem są "na siłę" 😛

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ładne, klimatyczne te wioski, ale niektóre budynki wydają się być cholernie niepraktyczne i zahaczać o abstrakcję:

  • absurdalnie niewielkie domki, często o 2 czy nawet 1 bloku szerokości,
  • brak podstawowych elementów jak np. łóżko, wiele budynków zawierają wyłącznie jeden przedmiot,
  • wieża w biomie pustynnym o szerokości 1x1 bez drzwi i okien.

Niby te wieśnioki i tak z tych struktur korzystają wyłącznie na zasadzie "wejdź w nocy do zamkniętego pomieszczenia i zamknij drzwi", ale mogliby przynajmniej udawać, że ich funkcja nie kończy się na byciu ładną ozdobą i środkiem nierealistycznie niekorzystnego handlu xD

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem trochę dzisiaj na najnowszym snapshocie i niestety muszę stwierdzić, że jest co raz gorzej z optymalizacją. Z pewnością trochę to skorygują, ale to już nie jest to samo jak kilka wersji Minecrafta temu. Wioski na plus, bardzo mi się podobają. Widać, że od kilku aktualizacji próbują zróżnicować różne obiekty w zależności od biomu na jakim się znajdujemy.

Screenshot_3.thumb.png.ae653a2f486d127387a4923b0af521e4.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim snapchocie dodali baby giganta, który ma parametry niemal identyczne co giant, tyle że jest mniejszy i 2fast4. Gianty od wersji 1.8 miały usunięte AI, teraz zachowują się jak zombie, tego małego giganta można traktować jak bossa, co dopiero jak będzie uzbrojony.

mr0bpjr3tx321.png

/summon giant ~ ~ ~ {IsBaby:1}.

Edytowane przez Somka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja typowa pod wioski i rozdział stacji craftingowych. Popieram mocno obie z tych decyzji Mojangu, ponieważ zrewolucjonizują cały system craftingu i przepalania. Będzie zdecydowanie ciężej podczas wypraw. Wioski są także ciekawym aspektem, w końcu mają jakiś charakter - bezbronni villagerzy którzy mają cenne itemy w wiosce, którzy sprzedają cenne itemy za emeraldy i odwrotnie, muszą być bronieni przez gracza aby nie zginęli. Na taką kooperację czekaliśmy długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe wioski - kozak, kozak, kozak. Dodatkowo te ataki - miodzo ❤️ Ale nie wiem co sądzić o nowych "craftingach". Niby ciekawe utrudnienie, ale jakoś nie bardzo mi to pasuje 😕 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieoficjalny trailer pokazujący co nas czeka w zbliżającej się aktualizacji 😄

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy!

Możesz napisać odpowiedź teraz, a następnie się zarejestrować. Jeżeli już masz konto, zaloguj się teraz.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...