Skocz do zawartości
Damian

Muzyka w Hytale oraz aktualizacja FAQ!

Rekomendowane odpowiedzi

CZoc1KJ.png

Cześć wszystkim! Dzisiaj minął dokładnie miesiąc od oficjalnego ogłoszenia Hytale. W związku z tym warto odnieść się do kilku najczęstszych pytań, które nam zadajecie. Zanim do tego dojdziemy, chcielibyśmy abyście jeszcze bardziej posmakowali ścieżki dźwiękowej Hytale - stworzonej przez naszego kompozytora, Oscara Garvina.

Mamy nadzieję, że spodobają wam się te dwa utwory! Stanowią one tylko niewielką próbkę pełnego soundtracku Hytale.

Po pierwsze, niedomówieniem jest stwierdzenie, że reakcja społeczności nas przerosła. Naszym wewnętrznym celem było osiągnięcie około 250 000 wyświetleń w pierwszym tygodniu po ogłoszeniu gry, przy czym 1 000 000 to był nasz najlepiej zakładany scenariusz. Po miesiącu zdołaliśmy zebrać 32 milionów wyświetleń pierwszego zwiastuna! Ta większa niż oczekiwana ilość uwagi ze strony odbiorców (graczy) spowodowała kilka problemów, które obecnie rozwiązujemy.

Na przykład, zamiast otrzymywać kilkadziesiąt aplikacji do naszego zespołu - w pierwszym miesiącu, otrzymaliśmy ich ponad 900. W odpowiedzi na tak przytłaczającą ilość zgłoszeń do naszej ekipy musieliśmy wdrożyć nowe oprogramowanie, które pomoże nam obsłużyć taką liczbę aplikacji. Oczywiście, jest to niewiarygodnie szczęśliwa sytuacja. Wielu z nas pracowało nad różnymi projektami, lecz żaden z nich nie zgromadził aż tyle uwagi co Hytale w ciągu zaledwie miesiąca. Widzimy ten entuzjazm społeczności, który manifestuje się na różne sposoby - poprzez fanart, filmy analityczne i grupy społeczności - to jest niezwykle poruszające. Jako grupa programistów skupionych na społeczności, czerpanie energii ze wsparcia ludzi wspiera nasz rozwój i jest dobrym wyznacznikiem słuszności podejmowanych decyzji. Bez względu na to, jak wiele uwagi przyciągnie zwiastun, nic nie jest ważniejsze od rozwoju samej gry. Naszym celem jest osiągnięcie zdrowej równowagi między aktualizowaniem gry, a jej rozwojem!
Biorąc to pod uwagę, przejdźmy do niektórych z najczęściej zadawanych pytań.

Kiedy beta?!?
To zdecydowanie pytanie numer jeden! Mówiąc krótko, nie mamy dokładnego harmonogramu, który można jeszcze opublikować - ale możemy śmiało powiedzieć, że beta nie będzie miała swojej premiery w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W miarę rozwoju projektu bez wątpienia uzyskamy jaśniejszy obraz osi czasu. Niektórzy członkowie społeczności spekulowali, że beta rozpocznie się wkrótce po ogłoszeniu - nawet w styczniu. Jednak możesz również wiedzieć, że kiedy ogłosiliśmy grę, ogłosiliśmy również, że Hytale otrzymał znaczną inwestycję. Głównym powodem, dla którego szukaliśmy tej inwestycji, było umożliwienie nam rozwoju Hytale bez uszczerbku dla naszych standardów jako programistów lub waszych standardów jako graczy. Chcemy uniknąć odczuwania presji, tylko po to żeby wydać grę za wcześnie. Nie mniej jednak, finansowanie od naszych sponsorów oznacza, że możemy rozwijać Hytale w taki sposób, w jaki chcemy. Z perspektywy czasu na pewno będziemy mogli powiedzieć więcej o naszym harmonogramie prac. Możesz być pewien, że kiedy zbliżymy się do wersji beta, damy Ci znać. Ciężko pracujemy!

Jakie języki programowania i skryptowe używa Hytale?
Staramy się, aby ten blog nie miał charakteru technicznego. Możemy jednak powiedzieć, że wkrótce omówione zostaną niektóre koncepcje dotyczące tworzenia modów i zawartości w bardziej technicznym blogu.

 

Dlaczego nie ma oficjalnych Discordów/subredditów/for dyskusyjnych?
Mamy dwa powody, których połączenie sprawiło, że nie mamy jeszcze takich oficjalnych miejsc zrzeszających społeczność. Po pierwsze, naprawdę chcemy skupić się na rozwoju gry i to jest nasz priorytet numer jeden. Utrzymywanie oficjalnego Discorda, subreddita i for dyskusyjnych generuje więcej pracy, niż można się domyślić, i może odwrócić naszą uwagę od rozwoju. Gdybyśmy byli w posiadaniu takich miejsc, chcielibyśmy się upewnić, że spędzamy odpowiedni czas na ich opiece. W tej chwili lepiej wykorzystać ten czas na grę. Po drugie, ponieważ beta będzie trwała jakiś czas, nie chcemy, aby nasi najwięksi fani wypalali się. Jest to efekt, który zaobserwowaliśmy wcześniej w innych grach: niebezpieczny scenariusz jest taki, że ludzie najbardziej podekscytowani Hytale kończą się męczeniem podczas czekania. Jest to coś, o czym chcemy pamiętać. Oczywiście nadal słuchamy opinii. Czytamy wszystko, co jest wysyłane na nasze konta w mediach społecznościowych, subredditach fanów i nieoficjalnych Discordach. Nawet jeśli oficjalnie nie udzieliliśmy odpowiedzi na niektóre z tematów, opinie są dla nas cenne. Ostatnia uwaga jest taka, że chociaż ogólnie jesteśmy zadowoleni z zasobów, które udostępnia społeczność, należy pamiętać, że jeśli coś nie pochodzi bezpośrednio od nas, nie jest to oficjalne. Uważaj na niepoprawne informacje i clickbaity!

 

Czy wkrótce pojawią się nowe oferty pracy w zespole?
Tak! Kończymy integrację nowego, fantazyjnego oprogramowania, które pozwoli nam obsłużyć dużą liczbę aplikacji, którą otrzymujemy. Powinniśmy to zrobić w przyszłym tygodniu i będziemy informować o kolejnych propozycjach ról jakie możesz pełnić w naszym zespole. Jeśli jesteś osobą, która złożyła już wniosek - możesz otrzymać od nas wiadomość e-mail z prośbą o ponowne złożenie wniosku przy użyciu nowego systemu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.\

Czy istnieje tryb swobodnego budowania lub kreatywnego budowania?
Tak! W zwiastunie było o tym małe przebłyski, ale istnieje też pełny zestaw opcjonalnych narzędzi do budowania, które są dostępne w tym trybie. Narzędzia te zostały opracowane w bezpośrednim związku z naszym zespołem, z których każdy ma głębokie doświadczenie w budowaniu klockowych map. Z pewnością jest wystarczająco dużo narzędzi do budowania, aby zrobić na ten temat post na blogu w przyszłości.

E-mail z potwierdzeniem rejestracji w wersji beta
Nasz pierwotny plan polegał na wyskakującym potwierdzeniu na stronie internetowej, aby potwierdzić rejestrację w  wersji beta. Jednak nie otrzymanie wiadomości e-mail dodatkowo doprowadziło do nieoczekiwanego zamieszania. Skala liczby rejestracji w wersji beta również stanowiła dla nas nowy problem do rozwiązania. W następnym tygodniu przechodzimy na nowy system, aby kolejne rejestracje zawierały wiarygodne potwierdzenie e-mailem wysyłane wraz z rejestracją do wersji beta. Dla tych, którzy zakończyli już proces rejestracji, nie są potrzebne dalsze działania. Oprócz pierwszego biuletynu otrzymasz również potwierdzenie, że została zarejestrowana Twoja rejestracja.

Czy Linux będzie obsługiwany?
W tej chwili nie planujemy oficjalnie obsługiwać klienta gry w systemie Linux. Możemy jednak potwierdzić, że serwer Hytale'a będzie działał na większości dystrybucji Linuksa (więcej szczegółów, później).

W jakich językach będzie wydany Hytale?
Hytale będzie zawierać wiele języków - nie mamy aktualnie informacji, jakie to będą języki i kiedy się pojawią. W przeszłości korzystaliśmy z crowdsourcowanych tłumaczeń społecznościowych, które przynosiły dobre efekty. To jest rozwiązanie, które rozważamy ponownie. Wielu ludzi nieoficjalnie tłumaczy nasze posty na inne języki i chcemy po prostu zająć, tę krótką chwilę aby podziękować wszystkim tym, którzy to robią. To było naprawdę pomocne.

 

Czy gra będzie wspierana po wersji beta, gdy zostanie w pełni wydana?
Tak. Przez wiele lat planujemy wspierać grę dzięki nowym funkcjom, aktualizacjom zawartościom i innym elementom rozgrywki.

Nieskończone generowanie się mapy
Zauważyliśmy, że od zeszłego tygodnia, gdy pojawił się post o generatorze świata w Hytale - gracze wysnuli kilka błędnych wniosków dotyczących sposobu działania mapy, uważamy, że dzieje się tak dlatego, że koncepcja "stref" przedstawiała świat w postaci plasterków. Chcemy wyjaśnić, że strefy nie są rozmieszczone jak koncentryczne okręgi. Można było pomyśleć o świecie w formie tradycyjnej mapy świata. Mapa jednak generuje się w nieskończoność, proceduralnie tak jak wszystkie jej normalne funkcje, z wyjątkiem kilku schematów zawierające treść fabuły.

Czy odtwarzacz wideo obsługuje YouTube i/lub Twitch?
Odtwarzacz wideo jest przeznaczony głównie do serwisów YouTube i Twitch. W celach prezentacji gry nie byliśmy jednak świadomi wymagań, które musieliśmy spełnić, aby pokazać odtwarzacz YouTube w zwiastunie - dlatego zdecydowaliśmy się użyć naszego własnego, niestandardowego odtwarzacza wideo. Jest to kolejna funkcja, która bez wątpienia dostanie kiedyś swój blog.
Do zobaczenia w następnym blogu - a tymczasem ciesz się muzyką!

Tekst jest tłumaczeniem oficjalnego wpisu na blogu Hytale.
https://hytale.com/news/2019/1/music-track-preview-looking-back-at-the-announcement-and-an-faq-update?fbclid=IwAR2miFayc_YHl1ppTT1vhNsb939fsZi_HRQJRvA5CqivbCVQ7_MZtFDY4eo

  • Polubienie 4
  • Wygryw 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muzyka strasznie kojarzy mi się z tym spokojnym przemierzaniem krain w Skyrim. To na pewno nie będzie kolejna gra, w którą nie będę grał z przyciszoną muzyką, niczym w minecrafcie. Geniusz!

Edytowane przez fullfun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Damian napisał:

Czy Linux będzie obsługiwany?
W tej chwili nie planujemy oficjalnie obsługiwać klienta gry w systemie Linux. Możemy jednak potwierdzić, że serwer Hytale'a będzie działał na większości dystrybucji Linuksa (więcej szczegółów, później).

Kurde. Mam nadzieję że pójdzie pod Wine 😉

Ogółem rzecz biorąc, nie jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać ekipa się stara 🙂 Osobiście podoba mi się muzyka i to mocno!

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...