Skocz do zawartości
Hevbis

Czy zakładanie serwerów nadal jest opłacalne?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, poniższy tekst został niegdyś zamieszczony przeze mnie na oryginalnym Craftsite'cie (https://craftportal.pl/forum/index.php?/topic/103667-czy-zakładanie-serwerów-nadal-jest-opłacalne/) i wielu użytkowników nadal może go kojarzyć. Opracowałem go na nowo, poprawiłem kilka błędów itd. Nie traktowałbym tego wątku jako poradnika, a raczej wskazówkę, moją podważalną opinię oraz pretekst do przeprowadzenia dyskusji na ten temat.

 

Czy zakładanie serwerów nadal jest opłacalne?

Wiele osób chcących zaistnieć w świecie swojej ulubionej gry, decyduje się na założenie własnego serwera Minecraft. Niewielkie koszty utrzymania oraz korzystne oferty hostingów zachęcają potencjalnych właścicieli. Natomiast liczne poradniki umożliwiają szybkie i łatwe urzeczywistnianie wymarzonych projektów. Liczba nowych tworów nadal rośnie, jednakże jedynie garstka z nich, dociera do szerszej grupy graczy. Dlaczego małe serwery świecą pustkami? Czy zakładanie ich nadal jest opłacalne?

 

Dlaczego nowe serwery stoją kompletnie puste?
Większość nowo powstałych konceptów trzyma niski lub przeciętny poziom. Niepoprawnie skonfigurowane pluginy, mapa pobrana z internetu lub zbędne i odpychające dodatki, to tylko niewielki procent błędów popełnianych przez raczkujące serwery oraz ich niedoświadczonych twórców.

Opieka nad projektem to nie tylko ciężka praca, ale również, no cóż, zabawa. Dla niektórych jednak priorytetem nie jest zadbanie o wysoką jakość wykonania. Dla niektórych pojęcia "obowiązek" i "odpowiedzialność" są kompletnie obce, albo przynajmniej nie stoją w parze z prowadzeniem serwera Minecraft. Na wysokie stanowiska często wybierane są nieodpowiednie osoby, z których działalności więcej szkody, niż pożytku. Skutecznie utrudniają lub nawet uniemożliwiają grę. Niejednokrotnie są to sami właściciele. 

Nie tylko sprawy techniczne są powodem niewielkiej populacji ów serwerów. Kluczowa jest dobra reklama, mająca na celu zainteresowanie pomysłem. Przecież gracz nie będzie w stanie wydać werdyktu na temat serwera, jeżeli nigdy go nie ujrzy! W internecie można znaleźć całą masę list codziennie zalewanych ogromną ilością dopiero startujących poczwarek. To samo zjawisko zachodzi na forach poświęconych grze lub YouTube. Dlatego szybko toną w oceanie podobnych sobie pomysłów, zanim zostaną zauważone.

 

Jak zdobyć graczy?
Być może odpowiedź na to pytanie jest dla ciebie oczywista - "Zrób serwer i promuj go, gdzie tylko popadnie". Po części właśnie tak jest, jednak trudno policzyć ilu poślizgnęło się na tym prostym twierdzeniu. Pomiędzy "zrób", a "serwer" należałoby dodatkowo umieścić słowo "dobry", a to znacznie komplikuje sytuację. Konkurencja jest ogromna i trudno się przez nią przebić. Twój projekt nie może być zrobionym w kilka godzin mierniakiem, postawionym na najtańszej możliwej maszynie. Skrupulatnie konfiguruj każdy plugin i odrzuć wszelkie gotowe elementy na tyle, na ile jest to możliwe, takie jak chociażby mapy czy paczki serwerowe, jeśli jesteś w stanie, spróbuj także zaimplementować własne, autorskie skrypty czy pluginy. Unikaj kompromisów, jeśli negatywnie wpłynie to na jakość twojej pracy.

Nie rozdawaj istotnych uprawnień obcym ci personom. Trudno zweryfikować kto jest materiałem na administratora, a kto nim nie jest. Uważnie obserwuj poczynania nowych rekrutów. Kolega z klasy nie zawsze jest dobrym wyborem.

Jak już zdążyłem wspomnieć, niezwykle ważną rolę odgrywa prezentacja. Postaraj się, by była ona estetyczna i zawierała wszystkie informacje, które chciałbyś przekazać odwiedzającym cię osobom. Włóż w nią tyle samo wysiłku, co w sam serwer! Przecież to ona, będzie wizytówką, kreującą wizerunek twojego dzieła.

Przede wszystkim, pamiętaj o czasie — całym mnóstwie czasu, który minie, zanim stworzony przez ciebie pomysł osiągnie sukces. Nie stanie się on popularny w kilka dni. Pośpiech nie jest niczyim sprzymierzeńcem!

  • Polubienie 3
  • Wygryw 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już nie jest kwestia konfiguracji pluginów, bo co raz częściej nie wybijają się już nawet serwery dobrze skonfigurowane. Rynek jest już tak nasycony serwerami, że dokładanie do tego "upchniętego" rynku jest bardzo ryzykowne i nieopłacalne. Nie odstrasza to jednak graczy, którzy chcieliby posiadać swoje wirtualne podwórko i społeczność, którą mogą rozwijać tak jak sobie postanowią - to główna zaleta serwerów. 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nigdy nie mów nigdy. Pewne tryby jak FreeBuild padają jak muchy, o czym się boleśnie przekonałem w ciągu tych 7 lat (Niedługo 8 ) , ale postawienie dobrego Survivalu, zainwestowanie w niego zwraca się o ile postawisz też na najnowszą wersję. Być może robię ostatni raz coś związanego z serwerami, ale tym razem jest to frajda, gdy ktoś gra i nie stoi to puste jak freebuild 🙂 .  Raz się uda, a raz nie, ale ryzyko się opłaca do pewnego momentu gdy wydajesz 1000 zł na serwer i ma on 0 graczy 😉 Wiele powstało już trybów autorskich i to nie nie byle jakich, ta gra nie ogranicza się jedynie do Survivalu, tu możesz zrobić co tylko chcesz. Dobre podejście do prowadzenia serwera i nie poddawanie się, to klucz do sukcesu, bo jeśli za każdym razem będziesz pisać a mi się nie chce, to te kilka graczy będzie widzieć to i jeśli twoja postawa jest taka olewcza co do serwera to każdy to widzi i wybiera inny serwer. Trzeba też wiedzieć kiedy powiedzieć: Koniec, robimy kolejny i przeanalizować co poszło nie tak i zrobić coś lepszego! 🙂

Edytowane przez XNT
  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia tego, że większość nowych serwerów jakich prezentacje widuje to ciągle te same kilka trybów, głównie survival z różnymi udziwnieniami. Ludzie nadal nie potrafią pojąć, że freebuildy czy gildie już się po prostu każdemu znudziły, a ci którym nadal się to podoba siedzą na swoich sprawdzonych serwerach nierzadko działających dłuższą chwile. Meanwhile co widuje wśród nowo powstających serwerach? Pełno skyblocków albo freebuildów rzucających na lewo i prawo hasłami typu "klasyczny serwer" albo "powrót do starych czasów" których twórcy nie rozumieją, że nikt nie chce już klasyki ani powrotów, każdy tym rzyga. Kiedy ostatni raz widzieliście nowy serwer minigame albo RPG który utrzymałby jakiś poziom?

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×