Skocz do zawartości
Damian

Generator świata Hytale - pierwsze informacje!

Rekomendowane odpowiedzi

blog_cover_5c2fc72077b784001878472f_cove

Dzisiaj chcielibyśmy zaprezentować Wam pierwsze informacje dotyczące systemu generowania się świata w Hytale: technologię, która leży u podstaw każdego obszaru, który odkryjesz podczas eksplorowania świata w trybie przygody. Jak możecie się spodziewać, mamy wiele do pokazania - więc szybko przejdźmy do rzeczy! Najpierw jednak krótka uwaga: aby skupić się na świecie i unikać spoilerów, na większości zrzutów ekranu wyłączaliśmy zwierzęta oraz wrogie moby.

Świat Orbis

5c2fc7ee77b7840018784731_1_world_slices_

Ten obrazek koncepcyjny jest jednym z pierwszych, który stworzyliśmy, gdy rozpoczął się rozwój Hytale. Przedstawia cztery strefy tworzące planetę Orbis, w której rozgrywa się większość fabuły gry.

Jak widać, każda strefa jest unikalna. Nasz system generowania świata opiera się na specyficznym zestawie reguł, które są tworzone dla poszczególnych obszarów świata, przez co każdy obszar ma swoje specjalne biomy. Jeśli przyjrzysz się uważnie, dostrzeżesz, jak zmienia się podziemna topografia - z krętych jaskiń i lochów strefy 1 do podziemnych lasów strefy 4!

Generowanie się stef
5c2fc88277b7840018784733_2_generating_a_


Oto przykład działania świata w oparciu o strefy. Patrzysz na górny widok strefy 1, zawierającej kilka różnych biomów: lasy, jeziora, wzgórza, wąwozy i wiele innych. Nasz system generowania świata łączy je ze sobą bezproblemowo wraz z elementami topograficznymi, takimi jak stawy i skaliste odkrywki. Możesz również zaobserwować kilka punktów specjalnych.

5c2fc8d877b7840018784735_2_generating_a_

Każda strefa ma swój własny zestaw bloków i różnych materiałów, w tym zestawy mebli, ubiór NPC, stworzenia, życie roślinne, pogodę i geologię. Zwiedzanie jaskini w Borei będzie zupełnie inne niż zwiedzanie jaskini w Emerald Grove!

5c2fca7b77b7840018784739_2_generating_a_

Obszary powietrzne i głęboki ocean

5c2fc9ba77b7840018784737_3_oceans_1.jpg

Strefy mają również różne cechy przybrzeżne, w tym specyficzne biomy dla linii brzegowej. Powyżej widać górzyste wybrzeże w strefie 3, natomiast poniżej widać piaski w strefie 2.

5c2fcab877b784001878473b_3_oceans_2.jpg

Te unikalne elementy świata zostały zastosowane również pod wodą zaopatrzone w różne sekrety, które możesz znaleźć, jeśli masz dość odwagi, aby zapuścić się w morskie głębiny.

5c2fcb1677b784001878473d_3_oceans_3.jpg

To jednak nie wszystko! Wystarczająco daleko od lądu, napotkasz klif oceanu: nagły spadek na skraju każdej strefy, która prowadzi do głębokich obszarów oceanu. Głęboki ocean jest w rzeczywistości strefą samą w sobie: zawiera wiele niebezpieczeństw - i nagród, dla nieustraszonych podróżników do odkrycia. Będziesz musiał się starannie przygotować, aby przetrwać w głębinach!

5c2fcb5d77b784001878473f_3_oceans_4.jpg

Poza oceanami leżą nieskończone ziemie. Fabuła Hytale nie zabierzę Cię tak daleko, ale nasza nowatorska technologia zapewni, że zawsze znajdziesz coś dla siebie poza granicami świata, ale już we własnym zakresie.

Wygenerowane dungeony oraz jaskinie

5c2fd15177b784001878474d_4_caves_1.jpg

Proceduralny generator świata obejmuje również obszary podziemne, w tym jaskinie i lochy. Każde z nich będzie miało swój unikalny wygląd w każdej strefie, zastosowaliśmy jednak pare uniwersalnych reguł generowania takich obszarów.

5c2fd15777b784001878474f_4_caves_2.jpg

Jaskinie są pełne tajemnic i stworzeń, z którymi możesz się spotkać i będą ważnym źródłem zasobów. Są one przeważnie generowane proceduralnie, w oparciu o zestaw reguł, które różnią się w zależności od strefy. Lochy są trochę inne. Obejmują one wiele komór i korytarzy połączonych łączącymi je przejściami, często zakończonymi "pokojem końcowym", w którym znajdziesz dodatkowe wyzwania i specjalne nagrody zaprojektowane przez nasz zespół.

5c2fcdc277b7840018784741_4_caves_3.jpg

Proceduralnie generowane schematy!

5c2fd15f77b7840018784751_5_prefabs_1.jpg

Dungeony to tylko jeden z przykładów, w jaki sposób generowane są treści włączone do generatora świata Hytale. Stworzyliśmy tysiące schematów - 3 785 (jak do tej pory)! Działają one w zakresie środowiska, takich jak drzewa i skały, aż po ruiny, budynki i specjalne wydarzenia. Są one losowo rozmieszczone na całym świecie, a czasami pojawiają się tylko raz, które mogą zawierać ręcznie zaprojektowane wyzwania, cele i nagrody przez nasz zespół.

5c2fd16277b7840018784753_5_prefabs_2.jpg

Każdy schemat jest wykonany ręcznie i jest odpowiednikiem planu dla określonego fragmentu generowanej treści. Oprócz ich wizualnego projektu, mogą mieć również swoje własne aktywatory i zdarzenia. Schematy to przepis dla generatora świata, jak ma tworzyć poszczególne fragmenty świata gry.

Portale do dungeonów

5c2fd1c077b7840018784755_6_portal_dungeo

Powyżej możesz zobaczyć koncepcję pewnego rodzaju schematu: wejście do portalu lochu. Gdy spełnisz kryteria niezbędne do jego odblokowania, wejdziesz w ręcznie zaprojektowany świat wyzwań. Będziesz musiał wykorzystać swoje specjalne umiejętności postaci, aby się stąd wydostać - nie można tutaj niszczyć bloków. W zależności od tego, gdzie wejścia do portalu znajdziesz,  mogą one przyjmować kilka różnych postaci:

5c2fd1c177b7840018784757_6_portal_dungeo

To, co znajdziesz po drugiej stronie, będzie się znacznie różnić. Oto rzut oka na wczesny portal do lochu nazwanego - Świątynią Gai - wraz z jedną z jego części składowych nazwanego "Ogrodem Elementów".

5c2fd1c077b7840018784756_6_portal_dungeo

5c2fd1c177b7840018784758_6_portal_dungeo

Losowe zdarzenia

5c2fcf0a77b7840018784747_7_happy_acciden

Masz teraz pojęcie o ogólnych zasadach rządzących się światem Hytale - od unikalnych stref po ręcznie zaprojektowane lochy. Wszystko to jest regulowane przez proceduralnie wygenerowane treści oparte o przyjęty zestaw reguł, jednak jedna z naszych ulubionych funkcji generatora świata można zaobserwować, gdy łączą się dwa kontrastujące się zestawy reguł generacji świata gry. Nazywamy te niezwykłe losowe zdarzenia: chwilami, w których zasady, które wytyczyliśmy dla danej strefy, łączą się w zaskakujący sposób.

5c2fcf1777b7840018784749_7_happy_acciden

Odkrywaj rzeki, które przecinają góry i lochy, podzielone na pół przez wąwóz. Bagienny teren może zapełznąć w połowie góry, albo możesz odkrywać jaskinię tylko po to, by zobaczyć zagubioną kopalnię w głębi. Te losowo wygenerowane miejsca w świecie gry zapewniają, że każda przestrzeń i przygody, naprawdę wyglądają zupełnie inaczej.

5c2fcf1c77b784001878474b_7_happy_acciden

Co więcej, wszystkie stworzone przez nas systemy generacji światowej będą w pełni konfigurowalne przez twórców treści. Możesz modyfikować reguły generowania się świata - lub pisać własne, za pomocą plików konfiguracyjnych. Możesz także budować i udostępniać własne prefabrykaty i lochy, w tym instancje i portale lochów. Możesz tworzyć i konfigurować własne bloki, środowisko, a nawet NPC. Łącząc wszystkie te opcje, twórcy treści mogą tworzyć własne biomy, strefy - i ostatecznie światy!

Tekst jest tłumaczeniem oficjalnego bloga znajdującego się na stronie Hytale.
Tłumaczenie zostało uzupełnione o dopiski redaktora w celu lepszego zrozumienia zawartej treści w rodzimym języku.

Edytowane przez Damian
  • Polubienie 1
  • Super 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie ma informacji, że to tłumaczenie. Wprowadziłeś mnie w mały dysonans poznawczy. Masz kilka błędów składniowych, albo to ja powinienem już iść spać.

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Hevbis napisał:

Nigdzie nie ma informacji, że to tłumaczenie. Wprowadziłeś mnie w mały dysonans poznawczy. Masz kilka błędów składniowych, albo to ja powinienem już iść spać.

Dziękuje za odpowiedź. Tekst został poprawiony tak, aby był bardziej zrozumiały. Na końcu dodałem również brakujący odnośnik do bloga Hytale - mój błąd. :classic_ninja:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tłumaczenie, miło że nie obyło się bez obrazków 🙂 Hytale wygląda mega już teraz, a pewnie w przyszłości na pewno będą wchodzić jakieś updejty. Oh? Updejty? Co tam z nimi - scena moderska tak rozwinie tę grę że już nie mogę się doczekać! 

  • Polubienie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...