Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'poradnik' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Gra w Minecraft
    • Dyskusje i pytania
    • Blog
    • Aktualizacje i poradniki
    • Strefa Youtube
    • Twórczość
    • Dodatki
  • Serwery Minecraft
    • Prezentacje serwerów
    • Bukkit i Spigot
    • Sponge i Forge
  • Inne gry
    • Factorio
    • Hytale
    • Terraria
    • Inne gry
  • Forum
    • Forumowe sprawy
    • Wnioski
  • Offtopic
    • Projekty użytkowników
    • Informatyka
    • Giełda
    • Galeria
  • Pogaduszki
    • Przywitaj się
    • Gry forumowe
    • Hyde Park
  • Archiwa
    • Archiwum
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


O mnie


Nick z Minecraft


E-mail


Discord

Znaleziono 4 wyniki

  1. W wersji 1.14 mojang wprowadził wiele zmian w wioskach i wieśniakach. W najnowszej wersji wieśniacy inaczej się zachowują i nie potrzebują w pobliżu drzwi, aby mogli się rozmnażać. W tym poradniku nauczę was jak stworzyć wioskę, wspomnę o funkcji jaką pełni dzwon oraz przedstawię sposoby na zdobycie wieśniaków. Główną zaletą dla której gracze decydują się na założenie wioski jest chęć handlu z wieśniakami. Gracze mogą wykorzystać ich także do automatycznych farm pszenicy, buraków, ziemniaków czy marchewek. Aby stworzyć najprostszą wioskę potrzebujemy tylko jednego łóżka, tak łóżko, to ono decyduje m.in gdzie jest środek wioski, czy wieśniacy chcą się rozmnażać i przede wszystkim śpią w nim. Poniżej przedstawiam wam najprostszą wioskę. Warto zaznaczyć, że wioska wykrywana jest przez grę, dopiero gdy jest łóżko i nieopodal npc. W poprzednich wersjach nowy gracz jak i doświadczony często miał problemy z założeniem wioski i jej kontrolą, teraz można stworzyć wioski w każdym wymiarze, nawet pod ziemią, bez dostepu do światła słonecznego. Ważnym elementem wioski jest dzwon, który naturalnie występuje tylko w wioskach. Pomiędzy środkiem dnia a zachodem słońca osadnicy zbierają się przy nim (nie wszyscy w tym samym czasie, zależy od zawodu), natomiast jeśli postawimy kolejny dzwon, to zbiorą się również przy tym nowym, lecz większość i tak pójdzie do tego pierwszego. Wieśniacy wykorzystują też dzwon, aby ostrzec resztę towarzyszy przed najazdem, wtedy najbliższy npc idzie do dzwona i dzwoni (w bedrocku dzieje to się bez udziału npc), w wyniku czego wszyscy uciekają w pobliże swoich łóżek. Podczas, gdy osadnicy śpią, gracz może zadzwonić, przez co osadnicy wstaną. Zgromadzeni osadnicy przy dzwonie ^^^ Wracając do zakładania wioski - bardzo ważne jest stawienie łóżek tam, gdzie npc może być bezpieczny, tutaj mogę polecić zbudowanie zwykłego domu z drewnianymi drzwiami, wieśniacy nadal potrafią używać drzwi. Należy jednak uważać, niektóre moby chcąc zabić wieśniaka są zdolne do zniszczenia drzwi. Gracz może też wprowadzić npc do zamkniętego pomieszczenia, jednak nie zapewni mu to w 100% bezpieczeństwa. Niezbędne jest dobre oświetlenie. Wiecie jak stworzyć wioskę, lecz brakuje jeszcze wieśniaków, a sposobów na ich zdobycie jest kilka: Przeprowadzka Jedna z najprostszych i najpopularniejszych metod zdobycia npc, w tym celu przenosimy go z innej wioski, poleca się w tym celu skorzystać z wagonika albo łodzi. Należy zadbać, aby nocą wrogie moby nie zabiły osadników. Po oddaleniu się od wioski, a więc i od bloków funkcyjnych wieśniak traci zawód, chyba że nie był nowicjuszem. Wieśniaków można znaleźć również w igloo, lecz wyprowadzenie ich z piwnicy może być trudne. Osobiście nie korzystam z tej metody, gdyż jest czasochłonna a w przypadku transportu wagonem wymaga znacznej ilości żelaza, chyba że wioska znajduje się niedaleko. Uleczenie zombie npc Również popularna metoda, musimy posiadać miotane mikstury osłabienia i złote jabłka (refy). Szukamy zombie osadnika, następnie rzucamy w niego potką, a następnie dajemy złote jabłko, leczenie trwa zwykle około 5 minut, łóżka i kraty postawione obok przyspieszają ten proces. Po rozpoczęciu leczenia należy nie oddalać się od wieśniaka dalej niż na 32 bloki. Podczas leczenia należy zapewnić ochronę przed słońcem i wrogimi mobami. Jeśli wszystko się uda, to gracz zdobędzie osiągnięcie "doktor zombie". W biomach pustynnych zombie osadnik spawnuje się 5 razy rzadziej, co jest spowodane spawnowaniem się posuchów. Zombie npc różni się od normalnych zombie, ich wygląd zależy od biomy w ktorym się zrespiły i zawodu. Skoro już wieśniacy są w nowym miejscu, to należy ich rozmnożyć. W tym celu w wiosce musi być więcej łóżek, niż wieśniaków, dodatkowo potrzebują żywności. Na jedno łóżko przypada jeden npc, jeśli łóżko będzie znajdować się w wiosce, ale jednocześnie npc nie będzie mógł do niego dotrzeć, to owe łóżko w większości przypadków będzie i tak liczone do sumy łóżek w wiosce. Mieszkańcy wioski muszą posiadać w eq co najmniej 3 chleby, 12 marchewek lub 12 ziemniaków, aby przejść w tryb miłości, zaraz potem rozkochany osadnik zacznie szukać innego npc. Jeśli wszystko się uda, to ujrzymy małego osadnika, który będzie rósł przez 20 minut, radzę usunąć wszystkie dziury o wysokości jednego bloku w pobliżu, gdyż jeśli wieśniak będzie znajdował się w takiej dziurze i urośnie, to zacznie się dusić i umrze. Osadnicy będą przybierać różne zawody w zależności jakie występują w obrębie wioski bloki funkcyjne. Wraz z czasem, wioska będzie coraz większa, najazdy będą zagrażać niemal od poczatku, natomiast zombie oblężenia dopiero, kiedy w wiosce będzie przynajmnej 20 osadników. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika, założenie wioski nie będzie dla nikogo problemem.
  2. Hej, użytkowniku! Przeglądając internet możliwe, że natknąłeś się na poradniki związane z pluginem Skript, ale są one nieaktualne z powodu uciekającego czasu i masy wprowadzonych aktualizacji w ową wtyczkę. Postanowiłam stworzyć serię poradników dotyczących tejże wtyczki i w tej części opiszę Ci jak stworzyć pierwszą komendę, jak nadać jej argumenty oraz dodać informację na temat wysyłającego polecenie. Skript - [LINK] Notepad++ - [LINK] 1. Pierwsza komenda command /craftsite: - ustalenie nazwy polecenia trigger: - spust, który daje informacje, że dalej będą tylko i wyłącznie zdarzenia send "..." - wiadomość wysyłana do gracza po wpisaniu komendy No dobra, ale chcemy na przykład, żeby polecenie miało specjalne uprawnienie oraz mogło być wykonywane tylko przez gracza: command /craftsite: permission: forum.craftsite - wymagane uprawnienie permissionmessage: Nie posiadasz specjalnych uprawnien - wiadomość wysyłana do gracza, gdy ten wpisuje komendę a nie ma uprawnień trigger: if sender is console: - jeżeli wysyłającym jest konsola... send "craftstie.pl" - to otrzymuje taką informacje if sender is player: - jeżeli wysyłającym jest gracz... send "Hello world" - to otrzymuje taką informacje Hmm, a co powiecie na to, żeby ta komenda miała parę argumentów? command /craftsite [<text>]: - [<text>] oznacza, że po komendzie /craftsite ma być argument trigger: if arg 1 is not set: - jeżeli pierwszy argument nie został wpisany.. send "/craftsite adres - wyswietla adres strony" - wiadomość wysyłana do gracza send "/craftsite owner - wyświetla właściciela storny" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "adres": - jeżeli pierwszy argument to "adres"... send "http://craftsite.pl/" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "owner": - jeżeli pierwszy argument to "owner"... send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" - wiadomość wysyłana do gracza Super, tylko jak to połączyć z tymi wszystkimi rzeczami, które pokazałam wcześniej? command /craftsite [<text>]: permission: forum.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: if sender is console: if arg 1 is not set: send "/craftsite adres - wyświetla adres strony" send "/craftsite owner - wyświetla informacje na temat właściciela" if arg 1 is "adres": send "http://craftsite.pl/" if arg 1 is "owner": send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" else: if arg 1 is not set: send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "adres": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "owner": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" Wszystkie linijki zostały wyjaśnione, ale może napiszemy mały skrypt na ogłoszenie? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" Wszystko fajnie, ale co oznaczają te nowe linijki? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" - wiadomość wysyłana do wszystkich graczy; tekstem jest zawartość w pierwszym argumencie Tak dla przypomnienia, to "send" różni się od "broadcast". Następny poradnik będzie dotyczył dodawanie efektów oraz zmiennych do skryptu Do zobaczenia! Pamiętaj, aby nie kopiować treści, tylko je przepisuj, ponieważ tak się szybciej nauczysz.
  3. Pierwszym opisywanym przeze mnie silnikiem będzie Vanilla. Ten silnik jest stworzony przez twórców minecrafta. Nie pozwala on na wgrywanie dodatków oraz modyfikacji. Gra na serwerze typu Vanilla nie różni się od zwykłego trybu przetrwania. Owy silnik jest bardzo rzadko używany, a jego zaletom jest łatwość konfiguracji. Link do pobrania: [KLIK] Silnik posiada paczkę modyfikacji ale można również wgrywać do niego tradycyjne pluginy. Dla dociekliwych można to nazywać paczką modyfikacji. Aczkolwiek, żeby połączyć się z takim serwerem trzeba używać specjalnego launchera dostępnego na stronie podanej niżej. Silnik ma dobrą opinię wśród społeczności graczy za m.in. szybki czas instalacji oraz łatwość w obsłudze. Link do pobrania: [KLIK] Launcher: [KLIK] Silnik cieszący się największą popularnością. Nie różni się on prawie od Bukkita prócz tego, że to właśnie Spigot wygryzł silnik Bukkit dzięki swojej wydajności i kompatybilności z serwerem. Niestety, ale Bukkit był strasznie powolnym silnikiem i potrafił się ociągać na najlepszej maszynie. Na serwer ze Spigotem możemy wgrywać pluginy przeznaczone dla Bukkita lecz nie wszystkie (ale większość) będzie zgodna. Ze Spigota korzystają największe serwerownie m.in. dlatego, że można go łączyć z BungeeCordem. Link do pobrania: [KLIK] Pluginy: [KLIK] Łącznik zdobywający coraz to większą popularność. Można się z nim spotkać na wszelkiego rodzajach sieciach serwerowych. Tak naprawdę to nie jest silnik lecz jak już wcześniej napisałem nazywa się go łącznikiem. Dzięki niemu możemy połączyć parę serwerów Spigot w jedną wielką sieć. Dalej nie wiesz o co chodzi? To przypomnij sobie jak na różnych serwerach wybierał tryb dzięki kompasowi i cię teleportowało na inny serwer, to właśnie BungeeCord. Jest on łatwy w obsłudze. Link do pobrania: [KLIK] Ostatnim opisywanym przeze mnie silnikiem jest Forge. Działa ona na takiej samej zasadzie co Spigot lecz nie możemy wgrywać tam pluginów tylko mody lub paczki modów. Aby inny gracz mógł wejść na nasz serwer może posiadać zwykły launcher, ale musi mieć zainstalowane takie same mody co są na serwerze. Jest niełatwy w obsłudze lecz dla chcącego nic trudnego. Link do pobrania: [KLIK]
  4. Poradnik w budowie. Powinienem go dziś skończyć LuckPerms - z czym to się je? Poradnik instalacji, konfiguracji i obsługi wtyczki LuckPerms Wprowadzenie Poradnik ten powstał z myślą o wszystkich, którzy jeszcze nigdy nie korzystali z wtyczki LuckPerms oraz dla tych, którym jej konfiguracja i użytkowanie sprawia trudności lub stała się złem wcielonym. Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi zrozumiesz jak możesz wykorzystać wtyczkę LuckPerms na swoim serwerze, dlaczego jest ona godnym zastępcą PEX'a (potrafiącym chociażby równie łatwo nadawać rangi tymczasowo) oraz dowiesz się jakie dodatkowe narzędzia związane z zarządzaniem uprawnieniami są udostępniane wraz z nią. W celu łatwiejszej nawigacji poradnik został podzielony na kilka sekcji. Odnośniki do nich znajdziesz w spisie treści znajdującym się poniżej. W miarę swoich możliwości będę starać się aktualizować poradnik na bieżąco, ale nawet jeśli poradnik nie będzie sprawdzony z najnowszą wersją wtyczki powinien wciąż być aktualny - z dnia na dzień nie zmienią przecież wszystkich komend Spis treści Dlaczego warto zainteresować się LuckPerms? Pobranie i instalacja wtyczki LuckPerms Konfiguracja wtyczki LuckPerms Podstawowe pojęcia w LuckPerms Drzewko permisji - czyli jak szybko sprawdzić istniejące uprawnienia? Grupa domyślna - z czym to się je? Tworzenie grup oraz prefiksy i sufiksy Nadawanie permisji użytkownikom i grupom Dodawanie użytkowników do grupy oraz wagi i dziedziczenie "Tracks" - czyli jak nie pogubić się w hierarchii grup Lista aktualizacji poradnika: Jeśli mój poradnik Ci pomógł, zostaw łapkę w górę albo serce - to zmotywuje mnie do działania i tworzenia większej liczby poradników!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...