Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kerbal space program' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Publikacje
    • Nowości
    • Blog Minecraft
    • Blog Factorio, Terraria, Hytale i inne gry
  • Gra w Minecraft
    • Dyskusje i pytania
    • Strefa Youtube
    • Twórczość
  • Serwery Minecraft
    • Prezentacje serwerów
    • Serwery - pomoc
    • Giełda
  • Biblioteka
    • Aktualizacje i poradniki
    • Pluginy
    • Modyfikacje
  • Forum Partnerskie
    • MCBlog
    • mc.gry-skyware.pl
  • Forum
    • Forumowe sprawy
    • Wnioski
  • Offtopic
    • Projekty użytkowników
    • Informatyka
    • Galeria
  • Pogaduszki
    • Przywitaj się
    • Gry forumowe
    • Hyde Park
  • Archiwa
    • Archiwum
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


O mnie


Nick z Minecraft


E-mail


Discord

Znaleziono 1 wynik

  1. Wielu ludzi kojarzy grę Kerbal Space Program głównie z budowaniem rakiet. Nie dziwię im się, bowiem sama gra zawiera w nazwie sformułowanie "Space Program", czyli po polsku - program kosmiczny. Ja jednak prawie nigdy nie konstruuję w tej grze rakiet, a koncentruję się na samolotach - maszynach cywilnych jak i wojskowych. Z doświadczenia wiem, że na początku jest to czarna magia, a obrazek samolotu, który moglibyśmy nazwać "samo" ponieważ z lotem nie ma on zbyt wiele wspólnego, bowiem rozbija się na pasie zaraz po starcie lub w ogóle nie startuje jest niewątpliwie frustrujący. W tej serii blogów chciałbym Wam przedstawić absolutne podstawy budowy samolotów w KSP. Uwaga: Budowanie samolotów, jak i rakiet, wymaga praktyki. Nie oczekuj, że po przeczytaniu tego poradnika od razu będziesz mógł się zatrudnić w PZL lub w innym zakładzie lotniczym ; -). Zanim jeszcze rozpocznę, chciałbym polecić mod Airplane Plus, dodający wiele użytecznych części przy budowaniu samolotu. W tej części zajmiemy się środkiem aerodynamicznym i środkiem ciężkości (CoL i CoM). Przejdźmy zatem do rzeczy. Aby Twój samolot potrafił się w ogóle wznieść, musisz znać 2 podstawowe pojęcia (pozwolę sobie je zaprezentować w angielszczyźnie): -> Center of Lift ("Środek aerodynamiczny") - Jest oczywiście definicja fizyczna tegoż, jednak to forum o Minecrafcie, a nie o zaawansowanej fizyce, więc po ludzku mówiąc: To taki punkt, którego ustawienie determinują skrzydła i inne tego typu elementy- jeśli będzie z tyłu, to samolot będzie się bardziej unosić z tyłu, jeśli z przodu - to przodem. Generalnie myślę, że jest to intuicyjne. Musicie o nim wiedzieć jeszcze 2 rzeczy: CoL powinien znajdować się w osi samolotu (chyba wszyscy wiedzą, jak się kończy latanie z jednym skrzydłem) (Uwaga, mniej intuicyjne) CoL powinien znajdować się za środkiem ciężkości (Center of Mass, CoM). Większość samolotów z CoL przed CoM jest bardzo niestabilna i kończy swoją egzystencję 5 sekund po starcie. CoL nie może być również zbyt daleko za CoM, gdyż wtedy samolot się nie wzniesie, przejedzie pas startowy i się roztrzaska (czego również nie chcemy). Balansowanie CoL i CoM wymaga nieco praktyki. Nadmienię jeszcze, że CoL będzie bliżej CoM w myśliwcach (które muszą być bardziej zwrotne), aniżeli w samolotach pasażerskich (które muszą być bardziej stabilne). -> Center of Mass ("Środek ciężkości") - Powiedzieliśmy sobie już dużo o nim w punkcie pierwszym i zasadniczo chyba każdy wie, co to. Podobnie jak CoL, chcesz go trzymać w osi samolotu, chyba, że lubisz katastrofy lotnicze. Nadmienię tylko, że pozycję CoM można zmieniać poprzez pompowanie/wypompowywanie paliwa ze zbiorników. Jest jeszcze pojęcie Center of Thrust (CoT) jednak jego balansowanie jest najprostsze - wszak chyba każdy potrafi umieścić silniki tak, aby nie doszło do asymetrii ciągu. Abyście zrozumieli, o co mi chodzi, pozwolę sobie zaprezentować poniżej część moich samolotów: DT 535 - Jak widzimy, CoL daleko za CoM. Maszyna ta (swoją drogą pasażerski samolot naddźwiękowy) ma być stabilna, a nie specjalnie zwrotna. DT-Z Rev. - Jak widzimy, CoL bardzo blisko CoM (ale nadal za) - nie ma co się dziwić, wszak to myśliwiec, który ma być zwrotny. Przedstawione tutaj rzeczy są absolutnymi podstawami, jeśli chodzi o budowanie samolotów. Resztę rzeczy, stety lub niestety, w większym bądź też mniejszym stopniu trzeba robić metodą prób i błędów (lub na wyczucie, jeśli macie odpowiednio duże doświadczenie). W kolejnych częściach bloga prawdopodobnie się zajmę rodzajami silników, typami skrzydeł, umieszczaniem podwozia, etc. PS. Jeśli coś było niezrozumiałe (mogłem przypadkowo posłużyć się jakimś skrótem myślowym), prosiłbym, żebyście mi napisali - będę mógł wtedy wyedytować post. Moim celem jest pomóc jak największej liczbie graczy w budowie samolotów w Kerbal Space Program : -).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...