Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dymy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Publikacje
    • Nowości
    • Blog Minecraft
    • Blog Factorio, Terraria, Hytale i inne gry
  • Gra w Minecraft
    • Dyskusje i pytania
    • Strefa Youtube
    • Twórczość
  • Serwery Minecraft
    • Prezentacje serwerów
    • Serwery - pomoc
    • Giełda
  • Biblioteka
    • Aktualizacje i poradniki
    • Pluginy
    • Modyfikacje
  • Forum Partnerskie
    • MCBlog
    • mc.gry-skyware.pl
  • Forum
    • Forumowe sprawy
    • Wnioski
  • Offtopic
    • Projekty użytkowników
    • Informatyka
    • Galeria
  • Pogaduszki
    • Przywitaj się
    • Gry forumowe
    • Hyde Park
  • Archiwa
    • Archiwum
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


O mnie


Nick z Minecraft


E-mail


Discord

Znaleziono 1 wynik

  1. Sygnalizacja dymna - poradnik eksperta NeoDymowego! W erze EasyHC, kiedy diamenty lecą nawet z deszczem, a gra stała się nudna i mozolna, Mojang w końcu pomyślał o prawdziwych surwejwalowcach i dodał świetną rzecz - ogniska! Poza tym, że wyglądają nie najlepiej i że można na nich smażyć jedzenie, posiadają świetną funkcję, którą jest wysyłanie sygnałów dymnych. Dzisiaj przyjrzymy się tej możliwości i nauczymy jak efektywnie ją wykorzystywać. Zgodnie z informacjami z angielskiej wiki ognisko wysyła sygnały dymne na jakieś 10 bloków w górę, jednak jeśli położymy pod nim blok siana, wysokość wzrasta do 25. To bardzo duża odległość pozwalająca już na komunikację między graczami. Poza zwiększeniem zasięgu dymu możemy też manipulować jego intensywnością, stawiając powyżej ogniska półbloki lub trapdoory (przynajmniej tak podaje wiki). Poniżej kilka screenów: Jak widać powyżej, po ustawieniu półpłytki/włazu na górnej części trzeciego bloku (licząc od dołu), sygnał nie jest wysyłany (ściślej mówiąc - wysyłane są niewielkie dymki, które znikają tak szybko, że nie ma co sobie nimi zawracać głowy). Fakt ten możemy wykorzystać tworząc mniej lub bardziej zaawansowane stacje nadawania sygnałów. Oto jedna z propozycji: Sygnały mogą być oczywiście szyfrowane; możemy ustalić stałą częstotliwość wysyłania sygnału (i utrzymać ją odpowiednim zegarem redstonowym), a nawet użyć alfabetu Morse'a. Można też umówić się na konkretną intensywność, np. uzyskaną w takiej konfiguracji: Powstały sygnał będzie rzadki, ale ze względu na użycie bloku siana dość widoczny. Możliwości jest cała masa. Jeśli jesteś administratorem serwera rozważ, czy nie mógłbyś z u p e ł n i e zablokować swoim graczom opcji komunikacji na duże odległości przez czat. Po pierwsze primo jest to bardziej realistyczne, a po drugie primo gra staje się trudniejsza, a więc daje więcej satysfakcji. Tak jak wspominałem na wstępie, warto trochę podnieść poprzeczkę i zadbać o rozwój osób przebywających na serwerze (wysyłanie i odbieranie sygnałów wymaga cierpliwości, precyzji, uczy też współpracy). Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...