Skocz do zawartości

Ranking polubień


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.05.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 6 punktów
    Uczestnicy najazdu: Obrońca: Punkty życia: 24♥ Atak łatwy: 7♥ Atak normalny: 13♥ Atak trudny: 13♥ Upuszcza: żelazną siekierkę lub szmaragd Punkty doświadczenia: 5 Rozbójnik: Punkty życia: 24♥ Atak łatwy: 4♥ Atak normalny: 4♥ Atak trudny: 5♥ Upuszcza: kusza lub szmaragd Doświadczenie: 5 Dręczyciel: Punkty życia: 14♥ Atak łatwy: 5♥ Atak normalny: 9♥ Atak trudny: 13♥ Punkty doświadczenia: 3 Przywoływacz: Punkty życia: 24♥ Atak: 6♥ Upuszcza: totem nieśmiertelności lub szmaragd Przywołuje: dręczyciel Wiedźma: Punkty życia: 26♥ Upuszcza: patyk, czerwony proszek, jasnopył, proch, oko pająka lub pustą butelkę Rzadko upuszcza: mikstura życia, mikstura szybkości, mikstura odporności na ogień lub mikstura oddychania pod wodą Atakuje: mikstura spowolnienia, mikstura trucizny lub szkody Po odebraniu życia wiedźma pije miksturę życia Gdy się pali wiedźma pije miksturę odporności na ogień Gdy znajduje się w wodzie pije miksturę oddychania pod wodą Doświadczenie: 5 Dewastator: Punkty życia: 100♥ Atak łatwy: 7♥ Atak normalny: 12♥ Atak trudny: 18♥ Ryk: do 6♥ Upuszcza: siodło Rozpoczęcie najazdu: Aby rozpocząć najazd należy znaleźć taki posterunek: Wokół niego będą się odradzały pillagerowie, ale to nie o nich nam tutaj chodzi. Naszym głównym celem jest Dowódca Rozbójników, który daje nam efekt Bad Omen, oczywiście po jego zabiciu. Wygląd dowódcy: (dowódca rozbójników jadący na bestii) Później wystarczy wejść z efektem do wioski. Pasek bossa po rozpoczęciu najazdu: Pasek bossa informujący o pozostałych wrogach: Fale najazdu: Poziom łatwy: 3 fale (bez wiedźm) Poziom normalny: 5 fal Poziom trudny: 7 fal (jeżeli efekt Bad Omen jest większy niż 1, to otrzymamy 8 falę (tylko na poziomie trudnym) Pierwsza fala: 4-5 pillagerów, 0-1 obrońca Druga fala: 3-4 pillagerów 2-3 obrońców Trzecia fala: 3-4 pillagerów, 0-1 obrońca, 1 wiedźma, 1 dewastator Czwarta fala: 4-5 pillagerów, 1-2 obrońców, 3 wiedźmy Piąta fala: 4-5 pillagerów, 4-5 obrońców, możliwa 1 wiedźma, 1 przywoływacz, 1 pillagers na dewastatorze Szósta fala: 4-5 pillagerów, 2-3 obrońców,, możliwa 1 wiedźma, 1 przywoływacz Siódma fala: 2-3 pillagerów, 5-6 obrońców, 1-2 wiedźmy, 2 przywoływacze, 1 obrońca na dewastatorze, 1 przywoływacz na dewastatorze Ósma fala: Taka sama jak siódma Efekt Bad Omen: Otrzymujemy go po zabiciu dowódcy rozbójników (można zwiększać jego stopnie zabijając następnych dowódców. Jego efekt możemy ściągnąć wypijając mleko lub odczekując 1:40h. Jeżeli efekt jest większy niż 1, to przy najeździe będziemy walczyć z ośmioma falami. Po udanym najeździe: Wieśniacy wystrzelą fajerwerki, dostaniemy efekt obrońcy wioski na dwa minecraftowe dni - będzie on silny na tyle co efekt bad omen. Efekt obrońcy daje wielkie zniżki u wieśniaków a niektórzy będą nam rzucali przedmioty które sprzedają. Po nieudanym najeździe: Nieudany jest wtedy, gdy pillagerowie zabiją wszystkich osadników lub zniszczą wszystkie drzwi. Zachowanie dewastatora: Bestia niszczy pola uprawne oraz wjeżdża w wieśniaków. Ciekawostki: Pierwotny wygląd pillagera: Pierwotny wygląd dewastatora: Na początku dewastator miał mieć z tyłu zamontowaną kuszę, którą atakowałby graczy oraz wieśniaków. W pierwszych fazach pomysłu pillagerowie mieli upuszczać lepsze przedmioty, m.in. szmaragdy, zbroje, zaklęte zbroje i zaklęte książki. W wersji 1.14 posterunki nie pojawiały się nie biomie zimowym. Zostało to naprawione w wersji 1.14.1. Zabicie dręczyciela nie zalicza się do liczby pozostałych atakujących. Gdy stworzymy iluzjonera, to ten dołącza do ataku na wioskę. Po przegranym najeździe pillagerzy i iluzjonerzy podskakują, a obrońcy podnoszą również ręce. Tylko w wersji Java Edition pllagerzy świętują zwycięstwo.
  2. 6 punktów
    Witam serdecznie wszystkich niedoszłych inżynierów! #00 - wstęp Dziś mam zaszczyt otworzyć blogową serię dot. gry Factorio Skupię się tu głównie na perypetiach i przygodach samozwańczego wyjadacza tej gry - mnie samego rzecz jasna. Pewnie nie zabraknie też sprawdzonych metod, ciekawostek i trików, które sam opatentowałem podczas [aktualnie] 127 godzinnej rozgrywki (jak na moją osobę, to w kąsacza dużo). Postaram się dokumentować moje zmagania w tym wymagającym świecie i przedstawiać najważniejsze wydarzenia właśnie w formie takiego bloga, dziękuję za uwagę. #01 - początki i PÓŁautomatyzacja Wersja: 0.17.41 - experimental A wiec tak to się wszystko zaczęło... Na potrzeby bloga rozpoczynam nową rozgrywkę na świeżo wydanym bugfixie do wersji 0.17.x z 17 maja A więc dziś tworzymy świat! Kilka ważniejszych ustawień, które zmieniłem z domyślnych w generatorze: Woda: skala - 150% Lubię jak woda tworzy większe jeziora, a nie kałuże Wilgotność: skala - 17%; zniekształcenie - ~0.50 Pustynia... czyli ja, surowce i robale, nic więcej Typ terenu: skala - 17%; zniekształcenie - ~0.15 Trochę poszarpania dla efektu.... Rozmiar obszaru startowego: 150% No dobra... przyznaję się, nigdy nie jestem na nich gotowy Ta da! - Oto nasz świat: A więc zaczynamy... ale od czego? dobrym krokiem będzie dobiegnięcie do najbliższej rudy żelaza, zbierając po drodze drewno oraz OGROMNE SKAŁY, które zawierają cenny na początku wyngiel (węgiel) Jak już mamy pod stopami niebieskie kamienie (ruda żelaza), to prędko stawiamy naszą maszynkę, która jest w ekwipunku, a zaraz przy jej wylocie piecyk. myk węgiel do środka pieca oraz maszynki i już mamy pół-automatyczną kopalnię żelaza oraz jego przetapianie Podczas gdy przepala się nasze żelazo, my możemy udać się na rozpoznanie terenu i pozbieranie kilku stosów kamieni oraz konarów drzew. Po powrocie powinny na nas czekać już żelazne płytki, z których prędkiem tworzymy najlepiej 2 kolejne wiertnice. Tym razem niesiemy nasze maszynki do złóż węgla Jeśli ustawimy je w taki sposób, to otrzymamy perpetuum mobile wydobywające węgiel. Niestety największą wadą tej metody jest to, że nadmiar węgla w pojemniku paliwa może się nagromadzić do maksymalnie 50 sztuk. Jednak na start to wystarczająco. To samo, co z żelazem, robimy z miedzią. Potrzeba jej jak najszybciej do zrobienia prądu, pierwszego laboratorium, a przede wszystkim potionów (no te czerwone pakiety badawcze) Tak robimy prąd: Najbardziej optymalne, z doświadczenia, wydaje się robienie 2 silników parowych na 1 boiler - wtedy para wykorzystywana jest w 100% Doprowadzamy słupami prąd do naszej "bazy" (ja zawsze rozkładam swoje klamoty obok kopalni żelaza) po czym budujemy laboratorium, do którego wkładamy nasze miksturki. Ja zawsze na start robię technologię wieżyczki obronne, a później automatyzacja Czas nieco rozwinąć wydobycie i przetwórstwo materiałów, idealnie do tego zadania nadadzą się elektryczne wiertnice górnicze, z których za pomocą taśmociągów przetransportujemy żelazo pod piece, a następnie zostanie ono w nich umieszczone dzięki tym łapkom śmiesznym, wiecie... no podajniki Tutaj nie ma co się rozpisywać - to nie poradnik Kolejnym problemem młodego inżyniera jest zapewne tworzenie przedmiotów "w ręku", które zaczyna powoli zajmować zbyt dużo czasu... aby ten czas właśnie zredukować, używamy stacji montażowych, które pobierają za pomocą łapki materiał ze skrzynki i oddają nam do drugiej skrzynki gotowiec, np. druty, zębatki i inne takie potrzebne do podstawowego craftingu Tutaj niezautomatyzowana automatyczna produkcja procesorów: Następnym krokiem jest podprowadzenie węgla do naszych piecyków, aby nie musieć tego robić ręcznie, no i oczywiście podprowadzenie węgla pod elektrownię - to chyba najważniejsze. Kolejne pół-automaty produkujące taśmociągi oraz podajniki, nadal jednak wymagają ręcznego wkładania surowców, dlatego... nastała era PÓŁautomatyzacji
  3. 6 punktów
    Mojang od wielu dni zapowiadał, że dzisiaj dostaniemy 2 niesamowite ogłoszenia i stało się! Pokemon Go to przeszłość! Teraz czas na MineCraft Earth, czyli jedno z tych ogłoszeń! Minecraft Earth to gra wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną. Co to oznacza? Możliwość budowania minecraftowych budowli w realnym świecie, zbieranie itemów i eksploracje minecraftowego świata w naszym . Minecraft Earth wymaga urządzenia mobilnego z systemem Android 7 lub nowszym bądź iOS 10 lub nowszym. Gra będzie dostępna tylko na urządzenia mobilne. Aby zagrać trzeba póki co zarejestrować się na https://earth.minecraft.net/sign-up . Nowa gra stanie się na pewno hitem, większym od Pokemon Go. Przejdźmy do drugiego ogłoszenia, a jest nim Minecon Live czyli transmisja na żywo z Mineconu! Transmisja z Minecon odbędzie się dnia 28 Września o godzinie 12:00 czasu EST czyli będzie to około godziny 18:00 polskiego czasu . Minecon Live będzie można obejrzeć na stronie minecraft.net https://www.minecraft.net/pl-pl/minecon oraz w serwisach Youtube i Twitch. Powrócą panele społeczności, podczas których będzie można pokazać swoje umiejętności lub przekazać porady na temat gry - Zgłoszenia do panelu można nadesłać na https://aka.ms/mineconpanels . I smuci w tym wszystkim jedynie fakt, że twórca tej gry Markus "Notch" Persson nie został zaproszony do udziału w tak ważnym wydarzeniu . Jak podobają wam się wszystkie zamieszczone tutaj informacje? Czy będziecie grać w Minecraft Earth?
  4. 4 punkty
    Użytkownik @Tosteł dodał nowy wniosek: Dodanie działu pornograficznego Witam. Jak wiadomo, każdy człowiek ogląda pornografię, dlatego postuluję o stworzenie działu pornograficznego na tym forum. Pornografia na pewno zwiększyłaby ruch na tym forum, a tego bardzo potrzebuje. Można będzie stworzyć do takiego działu różne poddziały, takie jak: Minecraft - Wiadomo, na forum o minecrafcie nie może zabraknąć pornografii o tematyce minecraftowej. Kamerki - Dodając możliwość streamowania striptease'u czy po prostu seksu na naszej stronie nie tylko by ją rozrosło, ale także można by było z tego zarabiać za pośrednictwem żetonów. Żetony mogłyby być kupowane za prawdziwe pieniądze, ale także za nadchodzące forumowe szmaragdy. Wzrosłaby aktywność, jak i dochody z forum. 18- - Połączenie forum o grze dla dzieci i pornografii dziecięcej byłoby rajem dla pedofilii. Mogliby oni zaspokoić swoje popędy seksualne i umawiać się na randki na tej samej stronie! Po tym jak forum rozrośnie się do astronomicznych rozmiarów, dzięki temu działowi, można będzie się przebranżowić na craftfuck.pl. Dzięki temu będziemy mogli realnie konkurować z takimi stronami jak pornhub. Mam nadzieje, że rozpatrzycie moją propozycję pozytywnie i wkrótce taki dział zostanie dodany OTWÓRZ WNIOSEK, ABY ZAGŁOSOWAĆ Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  5. 4 punkty
    Wstawiam tutaj mini galerię pokazującą jedynie, jak obecnie wygląda jedno z miasteczek, które zostało już ukończone i powstało w nim kilka; myślę udanych pomysłów. To nie wszystko, co mamy do zaprezentowania, ale niektórych rzeczy jeszcze w tym momencie nie możemy pokazać. Istotniejsze aktualizacje pokażą się już wkrótce.
  6. 4 punkty
    Paintuś.ru poleca serwer SMUHESCP Sianomotykowe wsparcie Hardcore Hiperłącze: supermediumultrahardeasysitecoreportal.ench.pl Co można tam robić? Porozmawiać o nowościach i klasykach ze wszechświata Painta (2D/3D), Kalkulatora, Notatnika oraz Logomocji/Logo i ich zestawieniu z innymi językami. Uzyskać pomoc w programowaniu linijek, ekierek i kątomierzy kodu. Uzyskać informacje związaną ze wszelkimi zastosowaniami wszechpotężnego formatu *.bmp. Otrzymać diaxy na MinecraftMapy.pl za dobrze napisany kod. Pomóc nowym w nauce programowania. Można dowiedzieć się informacji, które przydadzą się w przyszłym kodzeniu. I wiele, wiele innych, wielowych rzeczy - możliwości są bardziej nieograniczone niż w Kotlinie Czym jest środowisko kalkulacyjne Kalkulator? To środowisko kalkulacyjne dostępne we wszystkich systemach Windows stworzone przez Microsoft w 1985 roku, służy m.in. do wykonywania obliczeń na komputerze. W wersji na system Windows 7 Kalkulator został znacząco zmieniony i oferuje widok dla programistów oraz widok do obliczeń statystycznych. Kalkulator oferuje takie profesjonalne funkcje jak np. dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, zapisywanie do pamięci i odczytywanie, pokazywanie wyniku mnożenia jako wartość procentową, obliczanie pierwiastka kwadratowego, grupowanie cyfr, wyświetlanie oraz wprowadzanie liczb w notacji naukowej, funkcje trygonometryczne i hiperboliczne oraz funkcje do nich odwrotne, logarytmy, silnie, otrzymywanie części całkowitej, operacje logiczne, obliczenia statystyczne, wprowadzanie liczby π oraz wiele, wiele innych. 6 marca 2019 roku Microsoft opublikował kod źródłowy Kalkulatora w repozytorium GitHub. Czym jest Notatnik? To zawaansowany, rozbudowany edytor tekstu (i zamiennik Windows Write) dostępny we wszystkich systemach Windows przeznaczony przede wszystkim dla redaktorów CraftSite, stworzony przez Microsoft w 1985 roku. Notatnik nie umożliwia stosowania formatowania tekstu. Dane są kompilowane do *.txt (pliku tekstowego). Dzięki temu, że Notatnik nie dodaje specjalnych znaków formatujących, nadaje się on do edycji wielu rodzajów plików. Podświetla składnię na biało, bo czemu nie. Ciekawostka: Wpisując w pierwszej linii ".LOG" i zapisując plik, można w łatwy sposób utworzyć plik logu. Od tej pory przy każdym następnym otwarciu pliku na końcu tekstu pojawi się aktualna data. Czym jest Paint? To innowacyjne środowisko programistyczne stworzone przez Microsoft w 1985 roku, przeznaczone do tworzenia grafiki rastowej, obróbki oraz jej programowania. Potrafi zapisywać i odczytywać grafikę w formatach: *.bmp, *.jpeg, *.gif, *.tiff, *.ico oraz *.png. Posiada także artystyczne pędzle skomponowane z kilku odcieni danego koloru, z których niektóre są w pewnym stopniu transparentne, dzięki czemu dają realistyczny efekt. Żeby dodać jeszcze więcej realizmu, olejne i akwarelowe pędzle mogą pomalować tylko nieznaczną część obszaru roboczego, użytkownik musi ponownie kliknąć kolor (daje to iluzję jakoby na pędzlu skończyła się farba). O wiele bardziej realistyczne niż te wasze Mojetworzyć z szejderami! Paint ma także wygładzanie kształtów, których wielkości mogą być zmieniane dowolnie dopóki są zrasteryzowane. Czym jest język Logo wykorzystywany w Logomocji? To innowacyjny język programowania stworzony przez Seymoura Parapeta Paperta w 1967 roku. Pierwotnie bazowany na LISP, ale z zupełnie inną, lepszą składnią, a także dodający od siebie bardzo wiele ważnych funkcjonalności oraz co najważniejsze naszego ukochanego Bota Wnioskowego żółwika! Dzięki d y n a m i c z n e m u rozwojowi jest kompilowany do pliku EXE (pliku wykonywalnego Windows). Dodatkowo posiada biblioteki pozwalające na zapisanie w nim HTMLa oraz CSSa. Sama Logomocja (środowisko programistyczne wykorzystujące język Logo) powstała w 2001 roku. Jakie mają zastosowania? W przypadku tak P O T Ę Ż N Y C H języków oraz środowisk, możliwości są P O T Ę Ż N I E P O T Ę Ż N E, więc wymienię tylko jedne z ważniejszych: W podstawówce/gimnazjum bardzo przydaje się umiejętność pisania w Logomocji, bo tym głównie nauczyciele informatyki katują zajmują swoich uczniów oraz oceniają prace napisane właśnie w tym środowisku programistycznym. W niektórych szkołach można spotykać się również z Paintem. Dzięki Logomocji nawet całkowite zaprogramowanie Discord bota zajmie ci około 2 godzinki! Fullstack Premium+ czyli backend, frontend, bottomend, topend, backbeginning, frontbeginning, bottombeginning i topbeginning. Pluginy do Minecrafta (jako przykład można dać słynny sequel do FunnyGuilds napisany w Logomocji). Drobne programy, skripty i wiele, wiele innych. Nie przekonałeś mnie! Jak mogę cię zbanować? Przekonałeś mnie! Jak mogę dołączyć? Hiperłącze znajduje się na górze tematu. Dziękuję za uwagę i życzę jak najbardziej udanych serwerów Minecraft
  7. 3 punkty
    Super fancy: Twórcy mają w planach wprowadzić nową opcję graficzną, która dodałaby nam efekty różnych bloków, np. powiewanie trawy. Zmniejszenie wydajności drugiej ręki: Jeb_ wspomniał, że lewa ręka ma być mniej funkcjonalna. Do tej pory możemy w niej trzymać wszystko, ale w późniejszych wersjach ma się to zmienić. Będziemy mogli w niej trzymać przedmioty takie jak, np. zegarek lub mapa. Nowy system walk: Każdy wie, że aktualny system walk był wprowadzony w wersji 1.9 i niestety podzielił graczy. W planach na pewno nie będzie przywrócony stary system, ale twórcy zbierają opinie graczy i planują stworzyć system pvp, który będzie odpowiadał większości graczy. Zaktualizowanie pustyni: W planach jest również ulepszenie biomu pustynnego, jednak póki co, wiemy tylko tyle, że będzie na nim nowe drzewo (palma) oraz mob (struś). Na ten moment nic więcej nie wiadomo. Zaktualizowana sawanna: Kolejnym biomem, który ma przejść renowację będzie sawanna o którym na ten moment wiemy więcej. W planach jest wprowadzenie baobabu i dwóch nowych mobów: strusia oraz termita. Struś będzie posiadał taką samą mechanikę składania jaj co żółw (w formie bloku) oraz być może będzie służył jako środek transportu. O termicie wiadomo niewiele, będzie on żył w kopcu (nowym bloku), ale nie wiemy nic na temat jego zastosowania. Nowy blok redstone: Będzie on reagował na moc uderzenia. Chodzi o to, że zależy z jaką siłą strzelimy w niego strzałą lub kuszą. Nic więcej nie wiadomo. Brązowa grzybowa krowa: Wiemy tylko tyle, że będzie również grzybowa, ale brązowa i będzie występowała na biomie grzybowym. Nowe wymiary: Nie wiemy dokładnie o jaki wymiar chodzi, jednak zanim zostaną one wprowadzone, to twórcy najpierw skupią się na ulepszeniu aktualnych (netheru i endu). Możliwość zmiany tekstur: Wiele osób skarżyło się na Twitterze, że nowe tekstury im się nie podobają. Mojang obiecało dodać możliwość zmiany tekstur w menu graficznym. Pionowe półbloki: Póki co deweloperzy podchodzą sceptycznie do tego pomysłu, ale są zwolennicy tej aktualizacji, mimo tego, że Notch przed sprzedaniem gry powiedział, że nie życzy sobie wprowadzenia takiej rzeczy. Podziemne biomy: Deweloper odpowiedzialny za generator świata powiedział, że w niedalekiej przeszłości pojawią się podziemne biomy oraz być może zostaną dodane nowe rudy. Powodem tego pomysłu jest fakt, że ostatnia ruda została dodana sześć lat temu i to do netheru, a na zwykłym świecie nie ma żadnej nowej rudy od dwunastu wersji. Nowe bossy i dodanie zastosowania endermita: Deweloper, który stworzył papugi wyznał, że trwają pracę nad dodaniem nowych bossów, ale będą ukończone dopiero po zaktualizowaniu aktualnych. Dodatkowo Dinnerbone podkreślił, że poprawi funkcjonalność endermita, który póki co jest bezużytecznym i najmniej rozpoznawalnym mobem w minecraft. >-----------------------------------------------------< Porzucone projekty Kolorowe oświetlenie: Zapytany o kolorowe oświetlenie w 2013 roku programista odpowiedzialny za oceny powiedział, że takie prace zostaną rozpoczęte. Po kilku miesiącach poinformował, że udało mu się osiągnąć zamierzony efekt, ale system wymaga dopracowania. Jak widać, nie doczekaliśmy się efektów do teraz. Wodospady: Zaraz po wprowadzeniu do gry rzek gracze byli pewni, że wkrótce będą mieli okazję natknąć się na generujące się wodospady. W planach był nawet zamiar wprowadzenia ukrytych jaskiń za wodospadami, w których miałyby się znajdować skarby. Niestety projekt również szybko ucichł. Bazalt: Bazalt to skała pochodzenia wulkanicznego, która miała być dodana w 2014 roku. Nie wiadomo jednak do czego miała służyć, ponieważ otrzymaliśmy jedynie w/w screen z gry. Statystyki online: Zaraz po oficjalnej premierze gry miał być wprowadzony system statystyk online, który pokazywałby statystyki pokazane na obrazku.Niestety projekt nigdy nie został zrealizowany, twórcy tłumaczyli się brakiem czasu. Własne obrazy: Jeszcze za czasów Notcha gracze podsunęli pomysł na tworzenie własnych obrazów i książek. Jak widać z książkami się udało, ale o obrazach nadal cisza, nie wspominając o tym, że sztandary były dla nich pestka. Animacja drzwi: Na początku gry, w 2010 roku Notch wspomniał o wprowadzeniu animacji drzwi. Jednak w późniejszym czasie okazało się, że napotkał wiele problemów dotyczących pisania silnika animacji i ostatecznie projekt zamknięto. Redstone na ścianach: W 2012 roku Jeb zapytany o możliwość postawienia czerwonego prochu na ścianach był bardzo zainspirowany pomysłu. Jednak jak się okazało musiałby napisać silnik redstona od nowa, co zniechęciło go do dalszej pracy. Przytulanie: Dinnerbone na swoim Twitterze wspomniał o animacji przytulania się i wykonywania różnych gestów, m.in. tańczenia lub mrużenia oczu, ponieważ pewnie wszyscy myślą, że nasza postać w grze jest zbyt drętwa i bardziej przypomina robota niż człowieka. Jednak do tej pory jest cicho o pomyśle. Kukurydza: W 2015 roku Jeb wspomniał o planach nad dodaniem kukurydzy do gry, jednak nic więcej o tym nie usłyszeliśmy.
  8. 3 punkty
    Serwer mocno dla dzieciaczków, mało związanego z survivalem.
  9. 3 punkty
    Wtf, jak wy to liczycie xD
  10. 2 punkty
    Witam, poprzednie craftsite upadło to wbijam tutaj, fajne forum
  11. 2 punkty
    https://www.minecraftforum.net/forums jest to najpopularniejsze forum o minecrafcie, istnieje prawie 10 lat, w tym czasie odegrało znaczącą rolę w historii mc. Możemy w nim znaleźć niemalże wszystko, od poradników do modów. Wczoraj w nocy właściciel forum - citricsquid dodał wpis, w którym pisze, że forum zostanie zamrożone 16 czerwca, co oznacza, że nadal będzie istnieć, a żadne treści nie zostaną usunięte, w jednym słowie będzie to archiwum. Po owej dacie nie będzie można pisać, tworzyć kont, a wszyscy zostaną wylogowani. Wiki nie będzie archiwizowania. Link do wpisu: https://www.minecraftforum.net/news/60727-important-minecraft-forum-archive-announcement Właściciel forum postara się odpowiadać na komentarze pod wpisem, jak i na wiadomości prywatne. Dzięki licznych komentarzom udało mi się ustalić, że to była decyzja biznesowa, koszty opłacenia forum są wysokie, a sprzedanie komuś innemu jest zbyt skomplikowane, podkreślił też, że micro$oft nie miał na to wpływu. [*] Odpowiedzi do komentarzy: https://www.minecraftforum.net/members/citricsquid/posts#post:ArticleComments
  12. 2 punkty
    Może znam. Nie pamiętam. Tak czy inaczej, witaj towarzyszu!
  13. 2 punkty
    @Ersanek z przykrością muszę stwierdzić że jednak tak. https://www.nck.pl/badania/aktualnosci/preferencje-muzyczne-nastolatkow najnowsze badania na ten temat https://www.antyradio.pl/Muzyka/Duperele/Czego-najczesciej-slucha-polska-mlodziez-28946 tu trochę szerszy opis preferencji z tego badania.
  14. 2 punkty
    Fanom serialowej wersji ,,Gry o Tron'' życzę satysfakcjonującego finału, a całej reszcie miłego poniedziałku
  15. 2 punkty
    Ten artykuł jest ciekawy, szczególnie dla osób, które chcą robić mapy typu "Obroń wioskę", czy inne. Życzę powodzonka jako redaktor
  16. 2 punkty
    Dobrze i ciekawie napisane, jeden z najciekawszych wpisów jakie tu przeczytałem - dobra robota i czekam na więcej.
  17. 2 punkty
    Postanowienia ogólne: Dział służy do reklamowania działających, publicznych serwerów Minecraft, można reklamować serwery maksymalnie 5 dni przed ich startem, jeśli szukasz technika czy sponsora to napisz tutaj: https://craftsite.pl/forum/46-poszukuję-lub-zostanę/ Na jeden serwer przypada jeden temat. W prezentacji serwera obowiązkowo należy napisać: ip, nazwę serwera, wersję, tryb, liczbę slotów, parę zdań o serwerze, czy jest premium oraz zapowiedź, jeśli nie wystartował, mile widziane są zdjęcia z serwera. Pamiętaj, że prezentacja ma za zadanie zachęcić graczy do gry na twoim serwerze. Nie są zakazane prezentacje z samą grafiką. Nazwa tematu musi zawierać nazwę serwera, oraz nieobowiązkowo krótki opis/hasło serwera. Do odświeżania tematu służy przycisk "Odśwież ten temat" Temat nieaktywny przez miesiąc zostanie przeniesiony do archiwum, w celu wznowienia reklamy nie twórz kolejnej prezentacji, tylko napisz do administracji, aby przeniosła twój temat. W tym dziale również obowiązuje ogólny regulamin forum. Reklamując serwer easyhc, megadrop itp. nie spodziewaj się pozytywnych komentarzy. Prezentacje łamiące jakiś punkt w zależności od powodu mogą zostanać przeniesione, albo usunięte, a sam użytkownik może dostać punkty ostrzeżeń. Tagi: Należy dodawać tylko do tagów. Przykładowe formaty tagów wersji serwera i ich przykładowe odpowiedniki: x.xx - 1.12 x.xx.x - 1.14.1 x.x-x.xx - 1.9-1.13 I tagi trybów: survival creative skyblock rpg roleplay freebuild easyhc megadrop minigames rts hardcore mody gildie frakcje pvp reallife Przykładowa nazwa tematu: Xdcrafthc.pl - smaczny drób ze stona, z tagami: 1.8 easyhc survival
  18. 2 punkty
    Z pierwszego wpisu wiecie już co do czego służy i jak skonfigurować wstępnie serwer! Teraz przejdźmy do komend i ustawień. W dzisiejszym temacie poruszymy sprawę pluginu Essentials - Jego komend i konfiguracji. Jak ktoś jeszcze nie czytał poprzedniego tematu niech to nadrobi teraz Zacznijmy od komend, które mogą być przydatne dla administracji /setspawn - Ustawiamy miejsce spawnu czyli lokalizacji, w której gracz znajduje się po pierwszym wejściu na serwer lub po wpisaniu /spawn. /i id lub /item id - Komenda ta pozwala przywołać wybrany przez nas item. W miejsce "id" podstawiamy identyfikator przedmiotu. Identyfikatory przedmiotów znajdziemy np. na tej stronie https://minecraft-ids.grahamedgecombe.com/ /ban nick powód - Komenda ta pozwala zbanować niegrzecznego bana na wieczność, dopóki sami go nie odbanujemy . W miejsce "nick" podstawiamy oczywiście nick gracza, którego chcemy zbanować, a w miejsce "powód" wpisujemy powód bana. /banip IP_Gracza - Jeśli dany gracz po zbanowaniu stworzy drugie konto, możesz mu nadać ban na IP. W miejsce "IP Gracza" podstawiamy IP gracza, teraz pewnie spytacie skąd je macie wziąć? Powoli powoli, za chwile dostaniecie informacje jak /seen nick_lub_ip - Komenda ta pozwala podejrzeć IP gracza, a także przy wpisaniu IP zamiast nicku umożliwia sprawdzenie ile kont ma dany użytkownik. W miejsce "nick_lub_ip" podstawiamy nick gracza, którego IP chcemy podejrzeć lub jeśli znamy te IP wpisać je i sprawdzić ile kont powstało na jedno IP /whois nick - Podaje dokładne statystyki danego gracza takie jak - Głód, zarobek, poziom doświadczenia i wiele innych. W miejsce "nick" podstawiamy oczywiście nick gracza. /unban nick - Komenda pozwala odbanować danego gracza. W miejsce "nick" podstawiamy nick gracza, którego chcemy odbanować! /tempban nick czas - Komenda ta pozwala czasowo zbanować danego gracza. W miejsce "nick" wpisujemy nick danego gracza, a w miejsce czas wpisujemy np. 10s co da komuś bana na 10 sekund. Równie dobrze jako czas pomożemy wpisać 10h , 10d, /broadcast treść lub /bc treść - Komenda ta pozwala wystosować ogłoszenie do graczy grających na serwerze, jest to essentialsowy odpowiednik komendy /say, która służy w tym samym celu, ale jest inaczej wyświetlana na serwerze z prefixem [Server] zamiast [Ogłoszenie]. /clearinventory - Usuwa cały ekwipunek nasz lub danego gracza (wystarczy wpisać /clearinventory nick by tego dokonać) /compass - Ustala kierunek geograficzny w jakim jesteśmy obróceni /setwarp nazwa - Ustawia w danym miejscu warp, czyli miejsce gdzie może teleportować się dany gracz poprzez użycie /warp nazwa /setjail nazwa_więzienia - Ustawia w danym miejscu więzienie, do którego możemy wsadzić danego gracza. Idealne rozwiązanie do serwerów typu Prison. W miejsce "nazwa_więzienia" określamy nazwę wiezienia, będzie nam to potrzebne do wsadzania graczy do niego /jail nick nazwa_więzienia czas - Wtrąca danego gracza do więzienia. W miejsce "nick" wstawiamy nick gracza, którego chcemy wtrącić do więzienia, w miejsce "nazwa_więzienia" podstawiamy nazwę więzienia jakie wcześniej stworzyliśmy, a w miejsce czas najlepiej wpisać czas w sekundach, gdyż wtedy będzie dokładniejszy, czyli wpisujemy np. 10s i wsadzamy kogoś na 10 sekund do więzienia. Równie dobrze jako czas pomożemy wpisać 10h , 10d, /eco give nick kwota - Komenda ta umożliwia dodanie danemu graczowi określoną przez Nas ilość gotówki . W miejsce "nick" podstawiamy nick danego gracza, a w miejsce "kwota" wpisujemy kwotę jako chcemy przyznać /eco set nick kwota - Komenda ta ustawia danemu graczowi określoną przez nas ilość gotówki . W miejsce "nick" podstawiamy nick danego gracza, a w miejsce "kwota" wpisujemy kwotę jako chcemy ustawić /eco take nick kwota - Komenda ta umożliwia zabranie danemu graczowi określoną przez nas ilość gotówki . W miejsce "nick" podstawiamy nick danego gracza, a w miejsce "kwota" wpisujemy kwotę jako chcemy zabrać /gm 0/1|2|3 - Komenda ta umożliwia ustawienie wybranego przez Nas Gamemode, czyli trybu gry. Zero to Survival - Czyli standardowy tryb na jakim grasz od początku. Jedynka to tryb kreatywny - dostęp do wielu bloków, pozwalających stworzyć niesamowite budowle. Dwójka to tryb przygodowy - możemy tylko chodzić, ale nie możemy budować, zaś trójka, to tryb obserwacji (Możemy na tym trybie obserwować gracza) będąc przez Niego niezauważonym. /v lub /vanish - Niewidoczność dla innych graczy /fly - Pozwala tobie na latanie bez trybu kreatywnego. /spawnmob nazwa_moba ilość - Przydatna komenda do organizacji eventów z mobami. Wystarczy wpisać np. /spawnmob spider 10 by zespawnować 10 pająków /mute nick czas - Wycisza gracza na czacie na określony przez nas czas. Przez ten czas gracz nie może pisać na czacie. W miejsce "nick" wpisujemy standardowo nick gracza, którego chcemy wyciszyć. W miejsce czas możemy wpisać czas w sekundach, godzinach, dniach np. 1s, 1h, 1d. /kick nick powód - Wyrzuca danego gracza z serwera . W miejsce "nick" wpisujemy standardowo nick gracza, którego chcemy wyciszyć, zaś w miejsce "powód" podajemy powód wyrzucenia. Myślę, że to jedne z tych komend administratorsko-moderatorskich, które mogą faktycznie Wam się przydać! Teraz przejdźmy do komend, które mogą przydać się graczom. /spawn - Pozwala graczowi na teleportacje w miejsce ustawione przez ciebie. /sethome - Pozwala graczowi na ustawienie domu. Jeśli ustawisz więcej niż jeden dom dla gracza, to wystarczy by gracz dopisał po prostu nazwę domu np. /sethome nazwa /home - Pozwala graczowi na powrót do swojego domu /warp - Pozwala graczowi na podejrzenie listy warpów . Po dopisaniu nazwy warpu np. /warp nazwa teleportuje gracza do warpu o nazwie nazwa /pay nick kwota - Pozwala graczowi przelać określoną przez niego ilość gotówki. W miejsce nick gracz musi wpisać nick drugiego gracza, któremu chce przelać wirtualną gotówkę, w miejsce "kwota" gracz ma oczywiście wpisać kwotę jaką chce przekazać danemu graczowi ze swojego konta serwerowego. /ignore nick - Pozwala graczowi ignorować wiadomości innego gracza na czacie. W miejsce "nick" gracz musi wpisać nick gracza, którego chce ignorować. /kit - Lista ekwipunków, które przygotujesz dla gracza /kit nazwa - Pozwala odebrać dany ekwipunek przez gracza Jeśli czegoś ważnego Waszym zdaniem zabrakło w komendach i chcecie by to dodać wystarczy napisać odpowiedź do tego wpisu i zgłosić brak takowej komendy Czas na konfigurację, nie będę tutaj wrzucał całego gotowego configu, a pomogę wam dojść która linijka za co odpowiada! ops-name-color: 'none' - Tutaj określamy kolor dla operatora serwera, czyli osoby, która ma pelne prawa omijające w większości przypadków plugin LuckPerms. Opcja zbyteczna, jeśli określiłeś w rubryce groups-format lub w pluginie Essentials kolory rang. nickname-prefix: 'tu wstawiamy prefix jeśli chcemy' - W sumie nic specjalnego. Po prostu jak umożliwisz danemu graczowi korzystanie z komendy /nick, to będzie on mógł zmienić swój nick. W tym wypadku linijka ta służy określeniu czy po zmianie nicku ma się znajdować przed nowym nickiem jakiś prefix pozwalający stwierdzić, że dany gracz zmienił nick. Przeważnie większość serwerów pozostawia max-nick-length: 15 - Tutaj ustawiasz maxymalną ilość liter w nicku gracza, w tym wypadku jest ona ustawiona na 15 liter. ignore-colors-in-max-nick-length: false - Tutaj ustawiasz ignorowanie koloru jako długość nicku, czyli jak ktoś dodając kolor do nicku przekroczy tym samym 15 znaków, które są ustawione na maximum nie będzie mógł ustawić danego nicku. Możesz tutaj zmienić false na true jeśli nie chcesz by kolor był liczony jako kolejny znak w nicku change-displayname: true - Pozwolenie na wyświetlanie zmienionego nicku. teleport-safety: true - Tzw. bezpieczny teleport na wypadek, gdyby nasz dom został zniszczony, lub ktoś uszkodził miejsce teleportacji i teleport byłby szkodliwy dla zdrowia gracza. force-disable-teleport-safety: false - Wymuszenie wyłączenia bezpiecznej teleportacji teleport-cooldown: 5 - Ustawia 5 sekund opóźnienia pomiędzy użyciem komend /home , /tp itd. Możemy oczywiście wpisać tam wybrany przez siebie czas w sekundach. teleport-delay: 5 - Ustawia 5 sekund do teleportacji gracza, który użyje /home, /tp, /warp itd. , w tym momencie gracz nie może się ruszyć, gdyż teleportacja zostanie anulowana. teleport-invulnerability: 2 - Opóźnienie w sekundach, podczas których gracz nie może nikogo atakować, zanim się nie przeteleportuje. Zapobiega to atakom gracza, na innych graczy podczas teleportacji. W przedstawionym przypadku są to 2 sekundy. Czas ustawiamy w sekundach. teleport-to-center: true - Zostawiamy ten element domyślnie jak jest i nic w tym nie zmieniamy. Jest to ustawienie teleportacji na środek bloku. heal-cooldown: 60 - Odstępy w sekundach podczas, których można użyć komendy /heal. item-spawn-blacklist - tutaj dodajemy bloki zablokowane przez np. /give . Nie polecam w ogóle tego przestawiać, ani umożliwiać graczowi wpisanie komend /give i /i gdyż wtedy serwer straci sens rozgrywki. spawnmob-limit: 10 - Limit Mobów spawnowanych na raz komendą /spawnmob warn-on-smite: true - Powiadomienie o korzystaniu z komendy /lightning. W sumie niezbyt potrzebna komenda, chyba że chcesz w kogoś rzucić piorunem niczym zeus per-warp-permission: false - Jeśli każdy warp ma posiadać osobne uprawnienie wpisz true zamiast false, może to być przydatne w przypadku stworzenia tzw. /warp vip locale - tu wpisujemy po dwukropku "pl" auto-afk: 300 - Włącza tryb AFK po 300 sekundach. auto-afk-kick: -1 - Jeśli ustawimy "-1" wyłączymy automatyczne wyrzucenie podczas AFK. Jeśli ustawimy "5" , to po 5 sekundach od włączenia trybu AFK gracz zostanie wyrzucony z serwera z powodu braku aktywności. death-messages: true - Pozwala włączyć lub usunąć wiadomości o śmierci. Jeśli chcemy je wyłączyć wystarczy zmienić true na false. Tą część akurat przekleję celem pokazania jak można posortować graczy na /list list: nazwa_rangi: nazwa_rangi_w_luck_perms O co w tym chodzi? Możemy wpisać wybraną przez siebie nazwę rangi i nie koniecznie jeśli mamy właściciela w LuckPerms, to tak musi być on wyświetlany na /list. Ponadto ta rubryka umożliwi nam posortowanie, która ranga ma być wyświetlona jako pierwsza. Możemy przydzielić dwie i więcej rang do jednej grupy wpisując jedna obok drugiej, przykładowo: list: nazwa_rangi: nazwa_rangi_w_luck_perms nazwa_drugiej_rangi_w_luck_perms nazwa_trzeciej_rangi_w_luck_perms custom-join-message: "&6{PLAYER} &edołączył(a) do gry!" - Własny komunikat o dołączeniu gracza na serwer. custom-quit-message: "&6{PLAYER} &eopuścił(a) grę!" - Własny komunikat o opuszczeniu serwera przez gracza Możecie oba powyższe komunikaty ustawić tak jak podałem, bo zawsze to jakaś różnica w stosunku do czystego EssentialsX i możecie w ten sposób wyróżnić swój serwer. allow-silent-join-quit: true - Tzw. ciche wejście. Co to oznacza? Moderator/Admin może wejść nie informując o tym gracza . Należy w tym przypadku pamiętać o odpowiednich uprawnieniach dla moderatora/admina. Przejdźmy do tworzenia możliwości tworzenia kilku /sethome , to jest prościzna sethome-multiple: default: 2 - Domyślna liczba domów dla gracza, czyli gracz może stworzyć dwa domy # essentials.sethome.multiple.vip vip: 1 - Dodatkowa liczba domów dla użytkownika VIP, czyli VIP może stworzyć jeden dom więcej niż gracz # essentials.sethome.multiple.staff nazwa: 5 - Możemy także stworzyć kolejne uprawnienia dla innych rang według przykładu. Teraz określamy jak rangi mają wyglądać na czacie serwera group-formats: nazwa_rangi: ' &f{DISPLAYNAME}&f:&b {MESSAGE}' - W tym wypadku ustawiliśmy by gracz z rangą "nazwa_rangi" miał biały nick i pisał na kolor błękitny Jeśli prefixy rang ustawiliśmy w pluginie LuckPerms, to nie ustawiamy ich ponownie w Essentials. O tym jak stworzyć rangi i ich prefixy dowiecie się w poradniku zamieszczonym przez @xYundy A jak ustawić komunikat o wejściu nowego gracza na serwer? Wystarczy w configu essentials odnaleźć "newbies" i edytować announce-formt wedle swojego uznania newbies: # Should we announce to the server when someone logs in for the first time? # If so, use this format, replacing {DISPLAYNAME} with the player name. # If not, set to '' #announce-format: '' announce-format: '&fWitaj &6{DISPLAYNAME} &fna serwerze &eTutajNazwaSerwera!' Poniżej tej sekcji znajdziemy spawnpoint: newbies - tu możemy ustawić punkt spawnowania nowych graczy, wystarczy stworzyć np. /setspawn vip i zamiast newbies wpisać "vip" wtedy nowy gracz trafi do spawnu "vip" kit: 'nazwa_ekwipunku" - Tutaj określamy nazwę zestawu jaki gracz otrzymuje na początek. Teraz przechodzimy do najważniejszej części dla serwerów typu EasyHC czyli jak stworzyć ekwipunek W nowej wersji EssentialsX (Tak w tej z Iksem) ekwipunki tworzymy w pliku kits.yml Dla serwerów 1.12.2 i wcześniejszych ekwipunek powinien wyglądać następująco : kits: Start: delay: 31536000 items: - 272 1 - 273 1 - 274 1 - 275 1 - 266 15 - 364 15 W tym wypadku mamy utworzony ekwipunek o nazwie start, którego można uzyskać co 31536000 sekund czyli w tym wypadku oznacza to co rok. Co rok każdy gracz będzie mógł wpisać /kit start by go uzyskać. Możemy dać delay na -1 by zrobić jednorazowy ekwipunek specjalny np. z okazji wygrania eventu 272, 273 i reszta to id przedmiotu w Minecraftcie, a te liczby obok oznaczają ilość danych przedmiotów jakie ma otrzymać gracz. Ekwipunek dla serwerów 1.13 wzwyż wygląda następująco: kits: vip: delay: 36000 items: - stone_sword 1 - stone_shovel 1 - stone_pickaxe 1 - stone_axe 1 - gold_ingot 15 - cooked_beef 15 W przypadku tych wersji nazwy itemów muszą być podane w wersji tekstowej, a nie cyfrowej. Możemy jeszcze robić różne cuda w tym pliku, czyli przykładowo dodawać opis itemu oraz enchant! kits: vip: delay: 36000 items: - diamond_sword 1 sharpness:5 unbreaking:2 FIREASPECT:2 name:jakaś_nazwa lore:opis - diamond_pickaxe 1 efficiency:5 unbreaking:2 fortune:2 Podany wyżej przykład zapewne jest mocno P2W, także nie stosujcie go na serwerach, jest to tylko możliwy przykład wykorzystania tego . P2W jest łamaniem EULA i może grozić zamknięciem serwera przez Mojang. Dzięki za uwagę i dotarcie do końca! Mam nadzieję, że temat wyjaśnił wam wiele niejasności podczas konfigurowania tego pluginu
  19. 2 punkty
    Moderatorami zostają: @Ersanek @Hezqu @Archez @nikdomi255 @Kappa Peridot (McKoxu) Redaktorami zostają: @Vin @XNT @VaporeonPL @Grzesiek11, @Etoo_, @Ewald, @Nelson Niedługo mogą zostać developerami CraftSite, ponieważ posiadają umiejętności techniczne, lecz z powodu nadmiaru moderacji i decyzji rady nie zostali przyjęci jako moderatorzy. Nadal można zgłaszać swoje kandydatury na stanowisko redaktora. Moderatorzy i redaktorzy niedługo otrzymają rangi i uprawnienia.
  20. 1 punkt
    Nie istnieje w oficjalnej nomenklaturze takie słowo jak "no-premium"! Jest to zwykły wymysł graczy, którzy posiadają nieoryginalną wersję gry Minecraft. Jeśli ktoś chciałby za granicą zapytać się na forum o "jakiś fajny serwer easy-hardcore, no-premium" to zostałby (dosadnie mówiąc) - wyśmiany oraz odesłany do najbliższej półki sklepowej, gdzie można zakupić oryginalną wersję gry. Nie możemy stosować nazewnictwa no-premium w stosunku do produkcji w której oficjalnie takiej wersji nie ma. Nazywajmy rzeczy po imieniu, nie posiadasz premium i grasz na nieoryginalnym kliencie gry - posiadasz piracką jej kopie. Skąd się to wywodzi? Zwrot był używany w czasach, gdy istniała jeszcze wersja alfa Minecrafta i kiedy istniały bezpłatne konta, na których można było grać tylko w wersję klasyczną lub poprzez płatne konta "premium", na których można było posiadać zawsze aktualną wersję. Jednak w Polsce, gdy jeszcze 10 lat temu było bardzo popularne piractwo, tak się gdzieś zapętliły "scrackowane" wersje gry z klasycznym Minecraftem, że gracze zatarli pewne granice legalności korzystania z "no-premium". Sytuacja ta, spowodowała, że daliśmy jawne przyzwolenie na powstawanie całej masy serwerów no-premium, które tylko pogłębiały cały proces wytarcia się tej granicy i tworzenia w Polsce z tego procederu jako zwyczajnego zjawiska i podziału na dwa typy. Takie sytuacje powinny być piętnowane, bo czy ktoś z Was się chwali, że regularnie pobiera gry z internetu, zamiast sięgać po nie ze sklepowych półek i płaci za nie w kasie? Jeśli ktoś gra 10 lat w Minecrafta, ściąga 50 różnych launcherów o nieznanym kodzie i nadal nie kupił gry, to coś tutaj nie gra - czemu przyzwala się na takie zachowanie? Stworzenie serwera premium jest o wiele łatwiejsze, eliminuje masę problemów - bo to dla "online-mode=true" są tworzone natywnie pluginy, a nie odwrotnie. Potraktujcie ten temat jako swego rodzaju felieton, który może skłoni Was do dalszej dyskusji. Przestańmy dawać temu przyzwolenie. Dodanie półprzezroczystego tła pod belką menu. Enhanced Farming Mod to reaktywacja starej modyfikacji autorstwa iBlackShadow o nazwie "Better Farming". Mod posiada bardzo podobne funkcje w porównaniu do oryginału, ale ma być również uzupełniany o nowe dodatki. Jest to bardzo dobry element do rozwinięcia naszej farmy w grze Minecraft. Usprawnienia dotknęły wiele aspektów rozgrywki m.in: drzewa posiadają sześć stadiów wzrostu, a gdy całkowicie wyrosną, mogą z nich spadać owoce. Autor modyfikacji dodał wiele nowych nasion: ogórki, cebule, czosnek, mięte, ananasy, oraz wiele, wiele więcej. Nie zapomniano również o strachu na wróble! Bo czemu moje plony mają być zjadane przez stado zombie? Podołasz farmerskiemu wyzwaniu? Enhanced Farming Mod jest dostępny na wersje 1.12.2 i można go pobrać tutaj! Jak co tydzień, tak i w tym Mojang postanowił wydać nową wersję testową gry Minecraft. Snapshot o wersji 19w03a dodał kompostownik, zmienił różne dźwięki występujące w grze oraz zmodyfikował model i teksturę ogniska. Więcej szczegółów znajdziesz w artykule przygotowanym przez @Somka, znajdującym się w dziale redakcyjnym. Źródła:
  21. 1 punkt
    Pojawiły się trzy kolejne utwory ze ścieżki dźwiękowej Hytale autorstwa Oskara Garvina
  22. 1 punkt
    No kojarzy mi się. To były złe czasy, chciałbym zapomnieć siebie sprzed tych dwóch lat.
  23. 1 punkt
    Nie wiem gdzie spotkasz lepszy serwer survival. Brak vipów, kitów i innych zbędnych dupereli
  24. 1 punkt
    Witam wszystkich serdecznie ! :)
  25. 1 punkt
    ExploreSurv za moich czasów stał na CraftServe i nikt nie narzekał na jego działanie, serwer był stabilny, bez błędów. Jednym słowem jak skonfigurujesz tak masz ...
  26. 1 punkt
    @Grzesiek11 Z tego co mi wiadomo, to brązowa krowę można tworzyć tylko poleceniem lub, gdy piorun uderzy w czerwoną. Co do lewej ręki, to nie popełniłam błędu, poniewaz temat tworzyłam na podstawie wersji Java Edition.
  27. 1 punkt
    O kilku sprawach rzeczywiście nie wiedziałem i dzięki @Vin za ten artykuł, ale fakt co do funkcjonowania lewej ręki nie jestem pewien (sam korzystałem z niej bardzo rzadko w grze). To te pierwsze 2 sprawy wymienione przez @Grzesiek11 rzeczywiście weszły do gry chyba wraz z 1.14.
  28. 1 punkt
    http://odmiana.net/odmiana-przez-przypadki-rzeczownika-rap
  29. 1 punkt
    Straciłem wiarę w ludzkość
  30. 1 punkt
    Witam, zgłaszam się do użytkowników tego zacnego forum po poradę i może ocenę miejsca na rynku dla serwera, który mam do zaprezentowania, jest to świeżo powstający projekt hobbistyczny nakierowany na grę zarówno kooperacyjną, jak i solową, dlatego każdy powinien znaleźć w nim coś dla siebie. Projekt ten jest nieograniczony czasowo i powstaje w sposób niezależny, co powinno zapewnić dopracowany i stabilny start. Tyle słowem wstępu, skoro podstawy mamy za sobą, to teraz zobrazuje, co mamy do zaoferowania: Uwaga: prezentacja może być nieczytelna na forum, dlatego prosiłbym o otwieranie jej w pełnych wymiarach. *Pragnę dodać, że wątek będzie aktualizowany, obecnie pokazaliśmy tylko kilka podstawowych rzeczy - więcej już wkrótce* *O powstaniu w tym dziale wątku z zapowiedzią została poinformowana administracja forum*
  31. 1 punkt
  32. 1 punkt
    Mindustry>satisfactory>factorio Ale jak kto woli ¯\_(ツ)_/¯
  33. 1 punkt
    Craftskript.pl
  34. 1 punkt
    No ciacho jest duże żeby dla każdego starczyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  35. 1 punkt
    najgorsze są te bieda-paski z trawy, reszta oke
  36. 1 punkt
    Konkurs na tło zakończony. Wygrała propozycja Chińska Cebulka (McKoxu).
  37. 1 punkt
    10 osób chce logo inne niż obecne i 10 osób chce stare logo. Jeśli nikt tego nie przegłosuje, to będzie wymagana dogrywka.
  38. 1 punkt
  39. 1 punkt
    To jest dopiero drugi temat o bocie, a pierwszy utworzyłem 13 lutego. Więc jaki spam?
  40. 1 punkt
    W wersji 1.14 mojang wprowadził wiele zmian w wioskach i wieśniakach. W najnowszej wersji wieśniacy inaczej się zachowują i nie potrzebują w pobliżu drzwi, aby mogli się rozmnażać. W tym poradniku nauczę was jak stworzyć wioskę, wspomnę o funkcji jaką pełni dzwon oraz przedstawię sposoby na zdobycie wieśniaków. Główną zaletą dla której gracze decydują się na założenie wioski jest chęć handlu z wieśniakami. Gracze mogą wykorzystać ich także do automatycznych farm pszenicy, buraków, ziemniaków czy marchewek. Aby stworzyć najprostszą wioskę potrzebujemy tylko jednego łóżka, tak łóżko, to ono decyduje m.in gdzie jest środek wioski, czy wieśniacy chcą się rozmnażać i przede wszystkim śpią w nim. Poniżej przedstawiam wam najprostszą wioskę. Warto zaznaczyć, że wioska wykrywana jest przez grę, dopiero gdy jest łóżko i nieopodal npc. W poprzednich wersjach nowy gracz jak i doświadczony często miał problemy z założeniem wioski i jej kontrolą, teraz można stworzyć wioski w każdym wymiarze, nawet pod ziemią, bez dostepu do światła słonecznego. Ważnym elementem wioski jest dzwon, który naturalnie występuje tylko w wioskach. Pomiędzy środkiem dnia a zachodem słońca osadnicy zbierają się przy nim (nie wszyscy w tym samym czasie, zależy od zawodu), natomiast jeśli postawimy kolejny dzwon, to zbiorą się również przy tym nowym, lecz większość i tak pójdzie do tego pierwszego. Wieśniacy wykorzystują też dzwon, aby ostrzec resztę towarzyszy przed najazdem, wtedy najbliższy npc idzie do dzwona i dzwoni (w bedrocku dzieje to się bez udziału npc), w wyniku czego wszyscy uciekają w pobliże swoich łóżek. Podczas, gdy osadnicy śpią, gracz może zadzwonić, przez co osadnicy wstaną. Zgromadzeni osadnicy przy dzwonie ^^^ Wracając do zakładania wioski - bardzo ważne jest stawienie łóżek tam, gdzie npc może być bezpieczny, tutaj mogę polecić zbudowanie zwykłego domu z drewnianymi drzwiami, wieśniacy nadal potrafią używać drzwi. Należy jednak uważać, niektóre moby chcąc zabić wieśniaka są zdolne do zniszczenia drzwi. Gracz może też wprowadzić npc do zamkniętego pomieszczenia, jednak nie zapewni mu to w 100% bezpieczeństwa. Niezbędne jest dobre oświetlenie. Wiecie jak stworzyć wioskę, lecz brakuje jeszcze wieśniaków, a sposobów na ich zdobycie jest kilka: Przeprowadzka Jedna z najprostszych i najpopularniejszych metod zdobycia npc, w tym celu przenosimy go z innej wioski, poleca się w tym celu skorzystać z wagonika albo łodzi. Należy zadbać, aby nocą wrogie moby nie zabiły osadników. Po oddaleniu się od wioski, a więc i od bloków funkcyjnych wieśniak traci zawód, chyba że nie był nowicjuszem. Wieśniaków można znaleźć również w igloo, lecz wyprowadzenie ich z piwnicy może być trudne. Osobiście nie korzystam z tej metody, gdyż jest czasochłonna a w przypadku transportu wagonem wymaga znacznej ilości żelaza, chyba że wioska znajduje się niedaleko. Uleczenie zombie npc Również popularna metoda, musimy posiadać miotane mikstury osłabienia i złote jabłka (refy). Szukamy zombie osadnika, następnie rzucamy w niego potką, a następnie dajemy złote jabłko, leczenie trwa zwykle około 5 minut, łóżka i kraty postawione obok przyspieszają ten proces. Po rozpoczęciu leczenia należy nie oddalać się od wieśniaka dalej niż na 32 bloki. Podczas leczenia należy zapewnić ochronę przed słońcem i wrogimi mobami. Jeśli wszystko się uda, to gracz zdobędzie osiągnięcie "doktor zombie". W biomach pustynnych zombie osadnik spawnuje się 5 razy rzadziej, co jest spowodane spawnowaniem się posuchów. Zombie npc różni się od normalnych zombie, ich wygląd zależy od biomy w ktorym się zrespiły i zawodu. Skoro już wieśniacy są w nowym miejscu, to należy ich rozmnożyć. W tym celu w wiosce musi być więcej łóżek, niż wieśniaków, dodatkowo potrzebują żywności. Na jedno łóżko przypada jeden npc, jeśli łóżko będzie znajdować się w wiosce, ale jednocześnie npc nie będzie mógł do niego dotrzeć, to owe łóżko w większości przypadków będzie i tak liczone do sumy łóżek w wiosce. Mieszkańcy wioski muszą posiadać w eq co najmniej 3 chleby, 12 marchewek lub 12 ziemniaków, aby przejść w tryb miłości, zaraz potem rozkochany osadnik zacznie szukać innego npc. Jeśli wszystko się uda, to ujrzymy małego osadnika, który będzie rósł przez 20 minut, radzę usunąć wszystkie dziury o wysokości jednego bloku w pobliżu, gdyż jeśli wieśniak będzie znajdował się w takiej dziurze i urośnie, to zacznie się dusić i umrze. Osadnicy będą przybierać różne zawody w zależności jakie występują w obrębie wioski bloki funkcyjne. Wraz z czasem, wioska będzie coraz większa, najazdy będą zagrażać niemal od poczatku, natomiast zombie oblężenia dopiero, kiedy w wiosce będzie przynajmnej 20 osadników. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika, założenie wioski nie będzie dla nikogo problemem.
  41. 1 punkt
  42. 1 punkt
    Była burzowa, listopadowa noc. Za oknem szykowało się na to, że Margonin stanie się dzisiaj kolejnym Jeziorem Mazurskim... Tyle, że nie na Mazurach, ale to i tak nieistotne. W jednym ze stojących przy drodze domów spał sobie smacznie Tomek. Dwudziesto trzy letni web developer. Od paru lat miał swoją stałą posadę w firmie nazwanej Vitersoft. Firma ta zajmowała się jednym. Hostowaniem beznadziejnych serwerów minecraft. Tomek pełnił w niej funkcję, o dziwo, web developera. Ale los ten miał się za niedługo drastycznie zmienić. Około godziny 4:07, a więc wcale nie tak późno, w dom Tomasza uderzył piorun. W momencie wszystkie urządzenia elektroniczne zaczęły wykazywać niespotykane dotąd właściwości. Otóż zebrały się w jedno super wielkie urządzenie elektryczne, obudziły Tomasza i dały mu radę na życie: -Toooooomaszuuuuuuuuuuu... Namów swojegooooooooooo pracodawcę na zakup foruuuuuuuuum Tomasz ze zdumienia aż nic nie zrobił i odparł: -AAle jakiego forum? Toć wszystkie forum w polskim internecie mają się dobrze i nikt za nic w świecie nie będzie chciał ich sprzedać! Na co dostał odpowiedź: -Nie prawda, jest jedno forum, które kupisz bez problemu, a jest to oczywiście forum romanum... -Nie no beka xD Jest to craftsite.pl Tomasz zemdlał. Nie pytajcie mnie jak, bo tego nawet nie wiem ja. Uznajmy, że dostał udaru słonecznego i tak zemdlał. Tak więc obudził się w okolicach godziny 6:08 i trzydziestu dwóch sekund. Dalej miał w głowie to, czego dowiedział się parę godzin wcześniej. Poszedł się umyć, gdyż stwierdził, że jest Brudny. Gdy skończył, była już godzina 7:02 i dwadzieścia dwie sekundy. Czas płynął nieubłaganie. Co robić, co począć. Tomasz zamyślony chodził z pokoju do pokoju. W końcu jednak zdecydował, że zadzwoni do swojego pracodawcy i poinformuje go o planie zakupu forum. C.D.N
×
×
  • Dodaj nową pozycję...