Skocz do zawartości

Ranking polubień


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 12/08/18 uwzględniając wszystkie działy

  1. 19 punktów
    Manifest rewolucyjny CraftSite.pl My, użytkownicy dawnego forum craftsite.pl i innych społeczności z zaniepokojeniem obserwujemy powolny upadek polskiego Minecrafta. Upadek ten można tłumaczyć na wiele sposobów, jednak ciężko zaprzeczyć iż jedną z jego głównych przyczyn jest powolny rozkład niegdyś najaktywniejszych społeczności jak minecraft.pl, craftportal.pl czy bukkit.pl. Kipiące życiem serwisy przez brak zainteresowania ich właścicieli stały się mało aktywne, wymarłe lub trwale zniknęły ze sceny polskiego Minecrafta. W szczególności kieruję te słowa w kierunku craftportalu, który pomimo rozbudowanej społeczności i wielu inicjatyw z jej strony był przez lata i nadal jest powoli duszony przez agresywne i niezrozumiałe działania administracyjne lub ich całkowity brak. Dlatego kilka lat temu zakupiłem opcję na domenę craftsite.pl, wiedząc że prędzej czy później nie zostanie ona przedłużona i gdy tylko tak się stało uruchomiłem pod nią "Discord Miłośników Marki CraftSite" co przypłaciłem utratą konta na craftportalu. Dokładnie tak - konto, z którego przez lata odbywała się zarówno pomoc użytkownikom jak i wsparcie moderacyjne zostało zablokowane i wyczyszczone bez ostrzeżenia za sam fakt utworzenia Discorda znanej i lubianej marki... Był to ostateczny sygnał, że jako resztki społeczności nie możemy dalej pozwolić na takie traktowanie i rewolucja błyskawicznie rozpoczęła się! W ciągu doby pod domeną craftsite.pl zostało otwarte nowe forum, oparte na czterech filarach: Rozwój - nie stoimy w miejscu i cały czas wdrażamy nowe pomysły od społeczności. Inicjatywa - doceniamy każdą inicjatywę i współpracujemy z osobami, które ją wykazują. Dialog - wolimy rozmawiać niż banować za każdy cień sprzeciwu i doceniamy konstruktywną krytykę. Łagodność - staramy się prowadzić łagodne działania moderacyjne i edukować zamiast karać. Z pewnością będą pojawiać się pytania - co dalej? Czy rewolucja upadnie jak wszystkie poprzednie? Nie wiadomo. Na razie bądźmy jednak dobrej myśli. Jeśli się uda mamy szansę uratować społeczność Minecrafta w Polsce, a jeśli nie... no cóż - przyspieszy to tylko nieuniknione. Podpisano: @Libter, @Somka, @Ewald, @Spitfire, @Archez, @stefanik11, @Chińska Cebulka (McKoxu), @xVendrome, @JanekJaran, @LloydPL, @Evoken, @HelloDoggo, @XNT, @Wayneern, @Haskell, @Hevbis, @Cubixor, @Grzesiek11, @Reedzev_, @Ksenik, @BrixNW, @zrdzn, @Michuuu, @sopher, @Egzequtor, @fullfun, @Nelson, @Ozelot, @KaiserrPL, <miejsce na Twój podpis - napisz posta pod tematem jeśli popierasz>
  2. 12 punktów
    Cześć! Cieszymy się, że tutaj wpadłeś. To nowy projekt realizowany przez redaktorów CraftSite.pl! Znajdziesz tutaj ciekawe artykuły dotyczące gry Minecraft, najważniejsze zmiany zaistniałe na forum w ubiegłym tygodniu oraz wiele różnych ciekawostek i konkursów organizowanych dla naszych użytkowników. Wszystko to, co tydzień w piątek na CraftSite.pl! Głównym celem, który przyświeca serwisowi CraftSite.pl jest tworzenie zgranej, miłej społeczności, która może mieć wpływ na to, co się pojawia na forum. Nasza administracja przygotowała dla swoich użytkowników przydatne usprawnienie, dzięki któremu możesz zaproponować zmianę, która według Ciebie powinna być wdrożona w naszym serwisie. To proste! Wystarczy wejść na https://wnioski.craftsite.pl/, wypełnić odpowiedni formularz i gotowe! Teraz wystarczy poczekać na reakcje naszych użytkowników, którzy zadecydują czy dana propozycja jest godna wdrożenia na CraftSite.pl. Do dzieła! Zwykły Minecraft może się szybko znudzić graczom, którzy obcują z nim już dobrych pare lat. Czemu sobie nie uatrakcyjnić trochę rozgrywki wgrywając mody? "Modny Minecraft" to dział przeznaczony do zaproponowania naszym użytkownikom ciekawej modyfikacji przez naszą grupę redakcyjną. W tym tygodniu jest to modyfikacja o nazwie "Mekanism". Mekanism jest niezależnym modem technicznym, który wprowadza do Minecrafta mechanizmy niskiego, średniego i wysokiego poziomu. Mod nie ma określonego celu, a zrozumiesz to, gdy zobaczysz całą zawartość, którą zawiera Mekanism, od odrzutowców po balony. Można jednak zapewnić, że zauważysz, że cała zawartość jest powiązana ze sobą, gdy lepiej poznasz tę modyfikację. Jak już będziesz używał tej modyfikacji jakiś czas, będziesz miał prawie niezniszczalny kombinezon z obsydianu, otrzymasz cztery sztabki za każdą rudę, którą wykopiesz, otrzymasz możliwość latania w dowolnym miejscu dzięki plecakom odrzutowym napędzanym wodorem i będziesz mieć przy sobie ślicznego robotycznego przyjaciela, który podąża za Tobą, podczas gdy Ty będziesz zajęty wydobywaniem surowców. Jeden z naszych użytkowników stworzył krótki poradnik dotyczący tej modyfikacji. Możesz zechcesz się z nim zapoznać i zanurzyć się w świat elektroniki i kabli? Kliknij tutaj! Do ekipy redakcyjnej dołączyli: @Damian oraz @Somka Został dodany dział "Redakcja" oraz zmodyfikowano wygląd innych działów - dział Minecraft został podzielony na części Do sieci klubów dołączyły serwery: ClassicSurv.eu, KryngTeam oraz minebottle.pl Wyrusz w podróż przygodową i kreatywną! Hytale łączy cechy produkcji sandbox z głębią gry RPG, zanurz się w proceduralnie generowanym świecie, w którym wieże i głębokie lochy oferująbogate nagrody. Zaprojektowany z myślą o kreatywnych graczach, silnik Hytale obsługuje wszystko, od budowania zamku przez pisanie skryptów i dowolne dostosowanie świata za pomocą łatwych w użyciu i potężnych narzędzi. Przemierzając każdy wygenerowany krajobraz, będziesz dzielić historię świata poprzez scenki zręcznościowo-przygodowe. Możesz napotkać wieżę maga wypełnioną potworami, zejść do podziemnej pieczary lub wziąć na siebie kolosalnego bossa. Przy wielu różnych scenariuszach dostępnych na starcie żadne dwie przygody nie będą takie same. Czy Hytale to przyszłość gier podobnych do Minecraft? Jego możliwości eksploracji i modyfikowania świata zapowiadane przez twórców, brzmią obiecująco. Jakie pokrycie będą miały zapowiedzi do finalnego produktu? Tego powinniśmy się dowiedzieć w nadchodzących miesiącach. Na CraftSite.pl znajdziesz specjalnie przygotowany dział dla tej gry, którego planujemy duży rozwój Kliknij tutaj! Minecraft Classic to jedna z najstarszych wersji gry Minecraft. Oferowała tryby: przetrwanie oraz kreatywny. Wykorzystywana głównie do budowania budowli na serwerach z innymi graczami. Cechowała się dość dobrą stabilnością działania i bardzo prostym interfejsem. W wersji Classic nie zastosowano żadnych dodatkowych mechanizmów pozwalających na wytwarzanie lub przepalanie surowców. Ostatnia wersja Classic była dostępna za darmo na stronie internetowej Minecrafta. Gra nie była już aktualizowana i była przechowywana wyłącznie w celach archiwalnych. Wykorzystując przeglądarkę mieliśmy okazje zagrać w Minecrafta w wariancie dla jednego gracza, jak i dla wielu graczy. Gracze często stosowali różne modyfikacje, dzięki czemu rozgrywka była bardziej zróżnicowana. Zostały także stworzone specjalne specjalne tryby gry, takie jak Capture the Flag, Lava Survival, TNT Wars czy Zombies. Aktualnie w Minecraft Classic możesz pograć również ze swoimi znajomymi, dzięki projektowi ClassiCube! To niestandardowy klient Minecrafta Classic napisany w języku C#, który działa w systemach Windows, Linux i OSX. Oczywiście, nie jest w żaden sposób powiązany z (lub obsługiwany przez) Mojang AB, Minecraft lub Microsoft. Więcej informacji o tym projekcie znajdziesz tutaj: https://www.classicube.net/ Wystarczy się zarejestrować oraz pobrać odpowiedni launcher pozwalający dołączyć do gry. BoA, Bane of Arthropods (Zmora stawonogów) zwiększa obrażenia zadawane stadom stawonogów, takie jak pająki, pająki jaskiniowe, endermity i rybiki srebrzyste. Zaklęcie spowoduje również, że "stawonogi" będą miały efekt "Spowolnienie IV" po ich uderzeniu. Czas trwania efektu jest wartością losową i wynosi od 1 do 1,5 sekundy na poziomie I, z każdym wyższym poziomem zwiększa się on o 0,5 sekundy. Na poziomie V czas trwania tego efektu wynosi aż 3,5 sekundy. Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na grzybową krowę miską daje zupę grzybową! Obsydian jest jednym z najtrudniejszych bloków do zniszczenia w Minecrafcie. W rzeczywistości obsydian ma strukturę szklistą i jest dość delikatny. Zwykły blok prismarine jest bardzo ciekawy, ponieważ posiada wyjątkową, animowaną teksturę! Widoczne pęknięcia w tym obiekcie powoli zmieniają swoje kolory, przechodząc między morskim, zielonym, fioletowym i indygo. Pełna animacja tekstury prismarine zmienia kolor aż 22 razy w nieregularnej sekwencji. Powtórzenie całej animacji zajmuje 5 minut i 30 sekund.
  3. 11 punktów
    Moderatorami zostają: @Ersanek @Hezqu @Archez @nikdomi255 @Kappa Peridot (McKoxu) Redaktorami zostają: @Vin @XNT @VaporeonPL @Grzesiek11, @Etoo_, @Ewald, @Nelson Niedługo mogą zostać developerami CraftSite, ponieważ posiadają umiejętności techniczne, lecz z powodu nadmiaru moderacji i decyzji rady nie zostali przyjęci jako moderatorzy. Nadal można zgłaszać swoje kandydatury na stanowisko redaktora. Moderatorzy i redaktorzy niedługo otrzymają rangi i uprawnienia.
  4. 10 punktów
    Witam, w ostatnim czasie pojawiły się różnorakie plotki lub celowe wprowadzanie w błąd spowodowane albo niewiedzą albo po prostu złą wolą osób je głoszących. Toteż postanowiliśmy z ekipą wyjaśnić owe przekłamania. Forum się rozwija, powoli finalizujemy już wcześniej dogadywane współprace, jak choćby z forum Hytale, Minecraftwiki. Są także i serwery. Zaczęliśmy także rozmowy z kolejnymi 3 serwerami o współpracy, w planach są kolejne. Zaczynamy także promować się poprzez youtuberów - rozpatrywanie podań w trakcie. Często pojawia się oskarżenie iż forum z racji braku funduszy na utrzymanie zaniknie. Chciałbym poinformować iż środki na opłacenie forum są już zabezpieczone mimo iż póki co forum przynosi lekkie straty. Donacje pomogłyby przede wszystkim w zakupie dodatkowych wtyczek i innych usprawnień dla forum by rozwijało to się jeszcze lepiej. Forum robimy dla społeczności, a nie dla zysku, grunt by głównie osiągnęło samo-utrzymanie. Mamy już pewien plan jak tego dokonać ale póki co, na razie nie możemy go zaprezentować. Co do działu redaktorskiego, został on podzielony na 2 strefy. Pierwszą są blogi, dostępne redaktorom (tworzenie tematów) by mogli umieszczać opinie na temat każdego aspektu gry i spraw z nią związanych. Drugą strefą jest strefa poradników - dostępna wszystkim, zawiera poradniki oraz opisy nowych aktualizacji, przy okazji będzie dobrym miejscem do sprawdzenia umiejętności przyszłych redaktorów. Zarzuca się też JanekJaran iż jest nieaktywny przez co wiele spraw przeciąga się lub nie jest realizowane. Owszem wcześniej JanekJaran nie był zbyt aktywny, ale to z racji, życia prywatnego oraz prac nad pewnymi projektami, w tym tymi które w przyszłości przyniosą też profity samemu forum. Obecnie wszystko u niego wróciło na właściwe tory i forum powinno rozwijać się szybciej i lepiej niż dotychczas.
  5. 10 punktów
    Użytkownik @Reedzev_ dodał nowy wniosek: Usunięcie możliwości lajkowania postów bota wnioskowego Proponuję usunąć możliwość nadawania punktów reputacji botu wnioskowemu oraz usunięcie istniejących reakcji na jego posty. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  6. 10 punktów
    W tym tygodniu ekipa Mojang wydała pierwszy w tym roku snapshot do Minecrafta Java Edition. Jakie zmiany wprowadzono w tej wersji? Dodano ogniska Dodano funkcje stolikowi kartograficznemu Dodano funkcje mównicom Usprawnienia wydajności Naprawiono kilka błędów Dodano polecenie teammsg, które wysyła wiadomość do wszystkich graczy w twoim zespole Przyjdźcie, chodźcie i opiekajcie swoje bułeczki przy ognisku! Jest to dekoracyjne palenisko, które nie rozprzestrzenia ognia i gotuje do czterech potraw, jednak powoli. Blok ten, działa jak sygnał ostrzegawczy dzięki dymowi, który się ulatnia i widać go z bardzo (BARDZO!) daleka. Efekt ten potęgują bloki siana postawione tuż nad ogniskiem. Jest to również przytulne źródło światła, które można rozpalać nieograniczoną ilość razy. Nowe funkcje stolika kartograficznego Ładny interfejs użytkownika, który bardziej odzwierciedla to, co receptury faktycznie wytwarzają Zapewnia łatwiejszy i prostszy sposób klonowania, rozszerzania i blokowania map Funkcja blokowania map umożliwia zablokowanie mapy w stoliku kartograficznym za pomocą szklanej tafli, dzięki czemu nie można jej już modyfikować Mównica Kliknij prawym przyciskiem myszy na pustą mównicę, aby umieścić książkę Kliknij na mównicę prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć książkę Bieżąca strona jest umieszczona na pulpicie na stałe i jest udostępniana wszystkim czytelnikom Emituje pulsy redstone'a po zmianie strony Użyj komparatora, aby zobaczyć postęp czytania książki Komendy drużynowe Ogólna składnia: teammsg <wiadomość> wysyła <wiadomość> do wszystkich graczy w zespole gracza, który uruchamił polecenie. Komenda jest dostępna dla wszystkich graczy znajdujących się w zespole. Naprawione błędy Jeden z wniosków, który pojawił się na CraftSite 16. grudnia rozpalił gorącą dyskusję dotyczącą funkcjonowania forum. Pomimo pozytywnego przyjęcia wniosku przez większość użytkowników forum, wniosek został zablokowany w wyniku burzliwej wymiany opinii na jego temat. Przypomnijmy treść tej petycji: Pomysł był martwy przez pół miesiąca, jednak miał sporo zwolenników, dlatego Administracja wsłuchując się w głosy użytkowników postanowiła zrealizować opisywany wniosek. Od razu od ogłoszenia rozpoczęcia prac nad nową wikipedią CraftSite, pojawiły się komentarze o słuszności realizacji takiego dodatku do strony oraz zarzuty co do pewnych funkcjonalności na forum. Dość niewygodna dyskusja pozwoliła jednak zobrazować administracji, czego nam, jako użytkownikom brakuje na CraftSite. Pamiętajcie, że macie wpływ na to co się dzieje na forum i to głównie Wasze głosy są brane pod uwagę przy zmianach, które są w naszej społeczności wprowadzane. Marzyłeś kiedyś o własnym zoo w Minecraft? Z pomocą przychodzi modyfikacja "Zoo and Wild Animals Mod: Rebuilt"! Ta modyfikacja próbuje uczynić świat pełnym dzikich i zagrożonych zwierząt. Wprowadza zwierzęta, które można odnaleźć w wielu ogrodach zoologicznych, lecz które zwykle nie występują w innych modach. Ułatwia przechwytywanie, przenoszenie i budowę wybiegów dla różnych zwierząt, takich jak nosorożce, żyrafy lub morsy. Jeśli chcesz, aby więcej zwierząt wypełniło twoje zoo i świat gry Minecraft, to jest to idealna modyfikacja dla Ciebie! Twórcy pracują nad specjalnymi obiektami, które pozwolą się wczuć w klimat prowadzenia własnego ogrodu zoologicznego. Inkubatory, żelazne drzwi, ogrodzenia - to wszystko już nadchodzi do sześciennego świata z tym modem. Pamiętacie jeszcze sławne Zoo Tycoon? Czemu by nie przenieść tej kultowej gry do naszego kanciastego świata? Reorganizacja menu. Zmiana maila z roboczego [email protected] na [email protected] Realizacja wniosków: Tagi z discorda. CraftChat. Ikony w górnym pasku nawigacji. Sygnatury. Istnieje 0,0000000000288% szansy (jedna na 3,472,222,222,222) na małe zombie z pełną diamentową zbroją, diamentowym mieczem i na brązowej pandzie. (szanse na wygranie loterii to 0.00000715117%) Mównica, która zostanie dodana w wersji 1.14 jest starym projektem Dinnerbone. Miała być podstawą do pisania książek, aby można je było łatwo odczytać. Była na dobrej drodze, do wdrożenia, jednak Dinnerbone napotkał pewne problemy i zarchiwizował pomysł, ale wspomniał, że może podjąć ponowne prace nad mównicą w najbliższej przyszłości (było to w roku 2012). Sztabka żelaza jest najbardziej wszechstronnym elementem w grze, używanym w 29 przepisach rzemieślniczych. Drugim najbardziej wszechstronnym przedmiotem są deski z 26 recepturami. W tym tygodniu pojawił się nowy wpis na oficjalnym blogu Hytale, w którym opisywany jest rozbudowany generator świata. Twórcy przedstawili główne biomy występujące w świecie gry, innowacyjne systemy proceduralnego tworzenia się treści oraz opisali jaki wpływ na świat będą mieć gracze. Całe tłumaczenie tego wpisu znajdziesz w naszym dziale dotyczącym gry. https://craftsite.pl/temat/216-generator-świata-hytale-pierwsze-informacje/ Użytkownik @MrKisiel przedstawił jedną z najtrudniejszych map, którą można pobrać do Minecrafta. Jest to mapa inspirowana grą The Binding of Isaac, a celem gracza jest przeżycie Lochach Ooaran kontrolowanych przez legendarnego demona oraz dotarcie na ich dno. Jak opisuje autor tematu, mapa wyróżnia się bardzo wysokim poziomem trudności. Zgadzacie się z tą opinią? Zajrzyjcie do tematu stworzonego przez @MrKisiel i zobaczcie zdjęcia, zwiastuny oraz link do pobrania tego dodatku. Podołacie wyzwaniu? Kliknij! W tym roku minie już 9 lat od znanego filmu, który pojawił się na kanale "MinecraftPL" - "Minecraft - Poradnik #001 - Pierwsza noc". Jest to jeden z najpopularniejszych i jeden z pierwszych filmów o grze Minecraft na polskim Youtube! Pewnie, nie jedna osoba z Was zaczęła swoją przygodę z grą od obejrzenia popularnych wtedy let's play'ów. Co ciekawe, dopiero w ubiegłym roku, Minecraft został "zrzucony" z podium najpopularniejszych gier publikowanych w serwisie Youtube na rzecz produkcji battle royale "Fortnite" od studia Epic Games. Czy ta tendencja się zmieni?
  7. 8 punktów
    Nie istnieje w oficjalnej nomenklaturze takie słowo jak "no-premium"! Jest to zwykły wymysł graczy, którzy posiadają nieoryginalną wersję gry Minecraft. Jeśli ktoś chciałby za granicą zapytać się na forum o "jakiś fajny serwer easy-hardcore, no-premium" to zostałby (dosadnie mówiąc) - wyśmiany oraz odesłany do najbliższej półki sklepowej, gdzie można zakupić oryginalną wersję gry. Nie możemy stosować nazewnictwa no-premium w stosunku do produkcji w której oficjalnie takiej wersji nie ma. Nazywajmy rzeczy po imieniu, nie posiadasz premium i grasz na nieoryginalnym kliencie gry - posiadasz piracką jej kopie. Skąd się to wywodzi? Zwrot był używany w czasach, gdy istniała jeszcze wersja alfa Minecrafta i kiedy istniały bezpłatne konta, na których można było grać tylko w wersję klasyczną lub poprzez płatne konta "premium", na których można było posiadać zawsze aktualną wersję. Jednak w Polsce, gdy jeszcze 10 lat temu było bardzo popularne piractwo, tak się gdzieś zapętliły "scrackowane" wersje gry z klasycznym Minecraftem, że gracze zatarli pewne granice legalności korzystania z "no-premium". Sytuacja ta, spowodowała, że daliśmy jawne przyzwolenie na powstawanie całej masy serwerów no-premium, które tylko pogłębiały cały proces wytarcia się tej granicy i tworzenia w Polsce z tego procederu jako zwyczajnego zjawiska i podziału na dwa typy. Takie sytuacje powinny być piętnowane, bo czy ktoś z Was się chwali, że regularnie pobiera gry z internetu, zamiast sięgać po nie ze sklepowych półek i płaci za nie w kasie? Jeśli ktoś gra 10 lat w Minecrafta, ściąga 50 różnych launcherów o nieznanym kodzie i nadal nie kupił gry, to coś tutaj nie gra - czemu przyzwala się na takie zachowanie? Stworzenie serwera premium jest o wiele łatwiejsze, eliminuje masę problemów - bo to dla "online-mode=true" są tworzone natywnie pluginy, a nie odwrotnie. Potraktujcie ten temat jako swego rodzaju felieton, który może skłoni Was do dalszej dyskusji. Przestańmy dawać temu przyzwolenie. Dodanie półprzezroczystego tła pod belką menu. Enhanced Farming Mod to reaktywacja starej modyfikacji autorstwa iBlackShadow o nazwie "Better Farming". Mod posiada bardzo podobne funkcje w porównaniu do oryginału, ale ma być również uzupełniany o nowe dodatki. Jest to bardzo dobry element do rozwinięcia naszej farmy w grze Minecraft. Usprawnienia dotknęły wiele aspektów rozgrywki m.in: drzewa posiadają sześć stadiów wzrostu, a gdy całkowicie wyrosną, mogą z nich spadać owoce. Autor modyfikacji dodał wiele nowych nasion: ogórki, cebule, czosnek, mięte, ananasy, oraz wiele, wiele więcej. Nie zapomniano również o strachu na wróble! Bo czemu moje plony mają być zjadane przez stado zombie? Podołasz farmerskiemu wyzwaniu? Enhanced Farming Mod jest dostępny na wersje 1.12.2 i można go pobrać tutaj! Jak co tydzień, tak i w tym Mojang postanowił wydać nową wersję testową gry Minecraft. Snapshot o wersji 19w03a dodał kompostownik, zmienił różne dźwięki występujące w grze oraz zmodyfikował model i teksturę ogniska. Więcej szczegółów znajdziesz w artykule przygotowanym przez @Somka, znajdującym się w dziale redakcyjnym. Źródła:
  8. 8 punktów
    Preludium: Epitafium: "sztukę umierania odziedziczył po matce, społeczność po ojcu, chęć do życia po Stanisławie Narutowiczu" Epilog Szanowni Panowie, miłe Panie i ty biedny myśliwcu, dumo brytyjskiego lotnictwa okresu drugiej wojny światowej. Dzisiaj opowiem Wam o czymś niezwykłym, pierwszym przypadku portalu internetowego posiadającego chromosomy, ba, nawet z ilością wskazującą upośledzenie w stopniu poważnym. O zmarnowanym potencjale, uciekaniu z tonącego okrętu i błędnym określaniu priorytetów, stawiając na nieodpowiednie ficzery. Będą to rozważania pełne goryczy, bowiem tylko w ten sposób taki smutny człowiek jak ja może się uzewnętrznić. Ⅰ Geneza forum, CE-PE, poprzednik, konkurencja Temat rzeka, który rozwlekany i przekręcany przez osoby kompletnie niezwiązane z tematem przerabiają na swoją korzyść. Polska scena Minecrafta lata swojej świetności ma już za sobą, w tym momencie w Internecie istnieje kilka for dyskusyjnych, których główną tematyką jest Minecraft: craftsite.pl, kłaftpołtał.pl, <nazwagry>.pl, mykraft.pl, czy <nazwagry>.org.pl, po drodze kilka blogów (w tym pisany przez użytkownika tego forum, będąc szczerym nie chce mi się szukać ale pozdrawiam - zawsze to błysk świeżości na tej smutnej scenie). W praktyce liczą się cztery: ten na którym jesteś, kłaftpołtał, emce.org.pl czy emce.pl. Trzeci i czwarty ma forum, ale to żart a nie forum (zerowa aktywność, udział w rynku w zasadzie dzięki głównej (emce.org.pl) lub doskonałej domenie (emce.pl)). Więc z prostej matematyki zostają nam dwa. Kłaftpołtał ma martwą główną... i forum - bez zarządzania, bez aktualizowania od kilku lat, bez jakiegokolwiek działania administracji, bez wprowadzania propozycji społeczności, która zmęczona hegemonią tegoż jest w stanie oddać wiele za promyk nadziei co do przyszłości polskiej sceny. Dla nowego forum, taka sytuacja jest trudna - to prawda, dominacja kilku dużych graczy jest problemem. Ależ my nie zaczynamy od zera - mamy wysławianego przez wielu gracza, mamy zaplecze w postaci szkripta, mamy fundusze na silnik, mamy społeczność zdolną zrobić dobrze za sprawnie działające forum i... co? Jajco, forum zostało zjedzone i wyplute przez portal, który nie zrobił kompletnie nic na myśl o rozwijającej się konkurencji. Jak to możliwe, zapytacie - to banalne: brak społeczności, złe zarządzanie, narracja rewolucji zamiast nowej jakości. I tutaj mógłbym skończyć, postrzelać w niebo i wyjść, bo i tak nic tu się nie zmieni. Ludzie nie wrócą od tak, administracja nadal będzie obojętna i pełna tych samych twarzy, których skądś już znam. Ⅱ Narracja rewolucji zamiast nowej jakości Wiecie co jest najbardziej męczące? Ta buntownicza bańka, w której żyli tutaj niemal wszyscy w pierwszych miesiącach istnienia forum. Śmieszny manifest, który w zasadzie jest odą do masturbowania się do posiadania domeny z pewną historią i prężeniem muskułów jak po pierwszym dniu siłowni będąc anorektykiem z długim stażem. Ten śmieszny temat zniechęcał i nakręcał spiralę nienawiści, brudnej konkurencji - forum stało się miejscem kojarzonym z cp, który jest żartem a nie portalem. To podstawowy błąd, i nie wiem kogo chcieliście przekonać do przyjścia tutaj, oprócz połowy skripta (czyli jakieś dziesięć osób) liczące na rangę od impełatoła, czy bardziej 3/4 ce-pe, czyli jakieś 15 osób. Jesteście (wy jako administracja) dorośli (no dobra, przesadziłem xDDDDDDDDDDDDDDD), a zachowywaliście się jak przedszkolaki, które dostają nową zabawkę, pokazują ją przyjaciołom, ale nie dają się pobawić. Bardziej zepsuć forum można było tylko biernie obserwować rajdy userów na konkurencję (o, poczekaj), czy opierać działanie forum na dodatkowym module wnioskowym, który później zostanie porzucony, później znaleziony, później zostawiony sam sobie (O, POCZEKAJ). Niech powadze klęski świadczy fakt, że główna głowa projektu REBELII zrezygnowała po kilku miesiącach xD! Stwierdzając, że to przez społeczność, a w rzeczywistości uciekając z tonącego okrętu, zostawiając jedynie sternika z ambicjami na admirała floty. Umówmy się, piszecie o pomysłach nawiązania współpracy z cp, mając manifest wylewający na nich pomyje w ogłoszeniach! XDD Ⅲ Społeczność Społeczność naszej gry jest trudna, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Współcześnie w zasadzie mamy dwie grupy - dzieci, skupione wokół grupek na FB oraz my, POTĘŻNI WETERANI, którzy będąc w mniejszości, rozbici między fora trwają w uśpieniu. Nikt nie mówi, że pogodzenie tych grup będzie łatwe - przecież trolling (który sam swego czasu namiętnie uprawiałem, teraz trochę wyrosłem ale nadal czasem się zdarzy), shitpost to tylko niektóre mankmamenty naszej drużyny pierścienia. Ironią losu jest to, że miłośnik herbaty odszedł w niebyt z naszego powodu, skoro zarządza już pewnym portalem na s który ma społeczność złożoną z tych samych ludzi xD Ⅳ Błędy zarządzania Próbując rozchodzić patrzenie co tu się dzieje musiałbym zapewne kilka razy okrążyć kulę ziemską. Etymologii klęski forum w rozumieniu nie słowa, lecz tworu doszukuję się właśnie w zarządzaniu. Nawiązując do metafory okrętu, mam wrażenie, że wśród ekipy admirał bez mrugnięcia okiem skierował wszystkich na górę lodową. Swój statek napędzaliście paliwem nienawiści, czym przyciągneliście jedynie ciekawskich i osoby powiązane z pierwowzorem, bądz szkriptem. Nie ma tu nowej jakości, nie ma nowych twarzy - połowa ludzi jest mi znana bądź przynajmniej kojarzona, a druga połowa zapewne by była, gdybym siedział w społeczności regularnie i czynnie. Serio, największym waszym problemem jest to, że nie macie nic do zaoferowania. Cepe ma potężna, kilkuletnią bibliotekę wpisów i postów na forum, więc ma nad wami przewagę - co więc robicie, by zniwelować tą złą wróźbę? Tak, robicie system wniosków, tworzycie śmieszne grupy dla serwerów licząc, że partnerzy sami przyjdą do POTĘŻNEGO FORUM Z POZYCJĄ LIDERA... nie, to nie działa - w biznesie to wy musicie być krok do przodu, i radzi wam to nastolatek, który kontakt z biznesem ma jak gra w monopoly. System wniosków? Fajny bajer, naprawdę - wpiszcie to sobie do listy zalet na pierwszym miejscu, bo to najbardziej imponująca mechanika, która jednocześnie jest najbardziej useless ze wszystkich - wnioski wiszą, nikt nic z nimi nie robi, po głosowaniu chcąc przejrzeć dyskusję i tak przerzuca nas do wątku w nieuporządkowanym dziale. Jeśli ogromnym problemem jest nawet wysłuchanie społeczności w kwestii belek, które były ostre jak perspektywy rozwoju pod obecnym zarządem, twierdząc, że to była "wizja artystyczna" XD. Ekipa? OCZYWIŚCIE ŻE WIĘKSZA NIŻ ILOŚĆ AKTYWNYCH USERÓW. Przykro mi, ale nie widać żadnych efektów powołania rady - nie czuć powiewu świeżości, nie czuć nawet tej początkowej ekscytacji po objęciu nowego stanowiska, nie zmieniło się nic od kilku miesięcy, czym powoli doganiacie konkurencję. Forum nawet tło ma ze szkripta, ale na każdą wzmiankę o tym forum plujecie ogniem BO PSZECIESZ TO INNY PROJEKT - tak tak. Zamiast rozwijać forum, dodawać jakieś ficzery które wybiłyby was na scenie, odróżniły od pierwowzoru, wy tracicie czas na wojenki (czym kilku bojowników o wolność straciło konta na pierwowzorze, a sam właściciel kreował się na męczennika xD), skupiacie uwagę programistów systemie wniosków, który powinien się pojawić dopiero w momencie, gdy będzie potrzebny, czyli zapewne dopiero w poważnym poziomie rozwoju forum. Stworzyliście forum, które będzie świecić pustkami, daliście władzę kreatywnym ludziom (nie mnie oceniać ich umiejętności), ale skierowaliście ich w stronę zupełnie błędną. Dziwi mnie to zwłaszcza z tego powodu, że akurat po Libterze nie spodziewałbym się tak infaltylnego prowadzenia biznesu. Szczytem była sytuacja z wczoraj, która natchnęła mnie do "poplucia jadem" - może następcy się czegoś nauczą. Ⅴ Przyszłość Widzę w czarnych barwach, ale to nie tak, że nic nie da się zrobić. Kluczem jest tutaj właśnie słowo zrobić - trzeba działać, a tego coraz mniej wśród szumnych zapowiedzi o nowym początku. Jasne, wciąż czekamy na mowę headadmina o przyszłości forum, patrząc z zażenowaniem na rotacje kadrowe, które w zasadzie opierają się na dymaniu sposób zarządzania ze szkripta na wszystkie strony - bo sama rada również w jakiejś formie tam istniała, czy źle pamiętam? Co bym zrobił na waszym miejscu? Na pewno rozpoczął dyskusję z jakimś portalem o MC, problem w tym, że nie wiem czy kogoś zainteresuje oferta craftsite.pl - nie ma tu zbyt wielu perspektyw. W związku z tym, priorytetem powinno być jak najszybsze uzyskanie ruchu ze współpracowników, oferując cokolwiek zechcą, aczkolwiek w jakichkolwiek granicach rozsądku. Macie jakieś tam zaplecze redakcyjne, więc możecie zaoferować pracę redaktorów dla ichniejszego bloga czy coś - z pewnością potężna rada w skali nieporównywalnie większej co do potrzeby coś wymyśli. Później zoorganizowałbym programistów i wymyślał ficzery, rozwijając forum, dodając nowe gry, reklamując się gdzie się da, może jakiś duży serwer partnerski? Zaplecze jest ciekawym projektem, który mając wasze wsparcie mógłby wyewoluować w coś pięknego, a wam dając niezbędne oparcie bezpośrednio w grze, co jest konieczne. Ekipa? Do wymiany, wrzućcie osoby, którym zależy, a nie takie które będą was całować w pucowate policzki z radością akceptując jakąkolwiek decyzję góry, bez słów krytyki
  9. 8 punktów
    Użytkownik @Hevbis dodał nowy wniosek: Zmiany w motywie strony. Aktualnie wszystkie elementy składające się na motyw strony są białe, brakuje im kontrastu np. main zlewa się z wszelkimi zakładkami lub wpisami na forum a oddziela je jedynie cienka, szara linia. Fajnie jakby znalazły się tu jakieś minecraftowe elementy np. tekstura kamienia lub wełny w tle tytułów zakładek. Może trochę więcej kolorów? OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  10. 8 punktów
    Użytkownik @Ersanek dodał nowy wniosek: Zablokowanie możliwości głosowania na wnioski przez nowych użytkowników Żeby uniknąć sytuacji w których na wnioski głosują podejrzane konta (najpewniej multikonta) z praktycznie zerową aktywnością proponuję umożliwić głosowanie na wnioski tylko użytkownikom którzy mają przykładowo minimum 3 dniowe konto i napisane z 5 postów. Tacy całkiem nowi użytkownicy i tak prawie wcale się nie orientują w sytuacji na forum i ciężko im ocenić czy dany wniosek jest słuszny czy nie. Uniknie się też podejrzeń w sprawie manipulacji głosami jak w tym przypadku https://i.imgur.com/vxZq4Je.png https://craftsite.pl/temat/395-skasowanie-możliwości-dodawania-wniosków-związanych-z-lajkowaniem-bota/ Możliwość tworzenia wniosków powinna być dostępna według mnie dla każdego, ale już puste konta nie powinny móc głosować. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  11. 8 punktów
    Użytkownik @XNT dodał nowy wniosek: Zablokowanie reputacji Botowi Wnioskowemu Wszyscy kochają bota tak bardzo, że wygrywa wszystkie rankingi polubień. Polubienia powinny być wyłączone dla jego profilu lub połączone na zasadzie polubienie tematu bota = polubienie wniosku, bo niestety ale niektórzy mylą to i dlatego niektóre wnioski mimo dużych reakcji na temat we wniosku mają ledwie 2 glosy mimo iż w temacie tych polubień jest nawet 4 czy 5 ... :P OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  12. 8 punktów
    Użytkownik @Spitfire dodał nowy wniosek: Craftsite Wiki Proponuję utworzyć wiki Craftsite, najlepiej na silniku MediaWiki, w celu zastąpienia starej, zasadniczo martwej Craftsite Wikia. Byłby to dobry sposób na zebranie informacji o forum i jego historii oraz o użytkownikach. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  13. 8 punktów
    Poradnik w budowie. Powinienem go dziś skończyć LuckPerms - z czym to się je? Poradnik instalacji, konfiguracji i obsługi wtyczki LuckPerms Wprowadzenie Poradnik ten powstał z myślą o wszystkich, którzy jeszcze nigdy nie korzystali z wtyczki LuckPerms oraz dla tych, którym jej konfiguracja i użytkowanie sprawia trudności lub stała się złem wcielonym. Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi zrozumiesz jak możesz wykorzystać wtyczkę LuckPerms na swoim serwerze, dlaczego jest ona godnym zastępcą PEX'a (potrafiącym chociażby równie łatwo nadawać rangi tymczasowo) oraz dowiesz się jakie dodatkowe narzędzia związane z zarządzaniem uprawnieniami są udostępniane wraz z nią. W celu łatwiejszej nawigacji poradnik został podzielony na kilka sekcji. Odnośniki do nich znajdziesz w spisie treści znajdującym się poniżej. W miarę swoich możliwości będę starać się aktualizować poradnik na bieżąco, ale nawet jeśli poradnik nie będzie sprawdzony z najnowszą wersją wtyczki powinien wciąż być aktualny - z dnia na dzień nie zmienią przecież wszystkich komend Spis treści Dlaczego warto zainteresować się LuckPerms? Pobranie i instalacja wtyczki LuckPerms Konfiguracja wtyczki LuckPerms Podstawowe pojęcia w LuckPerms Drzewko permisji - czyli jak szybko sprawdzić istniejące uprawnienia? Grupa domyślna - z czym to się je? Tworzenie grup oraz prefiksy i sufiksy Nadawanie permisji użytkownikom i grupom Dodawanie użytkowników do grupy oraz wagi i dziedziczenie "Tracks" - czyli jak nie pogubić się w hierarchii grup Lista aktualizacji poradnika: Jeśli mój poradnik Ci pomógł, zostaw łapkę w górę albo serce - to zmotywuje mnie do działania i tworzenia większej liczby poradników!
  14. 8 punktów
    Użytkownicy! Patrzę na obecnych kandydatów do administracji i stwierdzam tyle: wybór któregokolwiek z nich byłby po prostu wyborem mniejszego zła. Niektórzy, tak jak Reedzev_ mają nawet racjonalne podejście, ale reszta startuje w wyborach „dla beki”. A jeśli nie, to dostajemy od nich kolesiostwo i same slogany. Jednakże, Reedzev_ skupia się przede wszystkim na aspektach technicznych. A najważniejsza przecież, jak powszechnie wiadomo, jest społeczność graczy, twórców, jak i legend craftsite. Nie podoba mi się również podejście kandydatów do moderatorów jako osób, którym zależy przede wszystkim na randze. Wręcz przeciwnie - ten „kolorek” w rzeczywistości kosztuje moderatorów bardzo dużo wolnego czasu. Powinniśmy docenić to, że moderatorzy w ogóle chcą kandydować za darmo i coś robić. Bo to, a nie przywileje są najważniejsze. Aby zachować kompromis między rozwojem społeczności a rozwojem technicznym forum - proponuję siebie jako kandydata na administratora. Jestem obecnie moderatorem forum skript.pl, redaktorem craftportalu, byłem redaktorem pluginymc.pl, toteż bardzo dużo miałem okazji do kontaktów ze społecznością. Jeśli zostanę wybrany, zrezygnuję z rangi na skript.pl na rzecz pracy tutaj, a na craftportal dawno nic nie pisałem, ale ranga mi magicznie została. Wiem, że społeczności trzeba czegoś więcej niż zwykłych konkursów. Więcej niż tylko poszanowania jej opinii. Otóż potrzebuje ona, by ekipa się z nią integrowała. Na większości forów w dzisiejszych czasach, niestety, administratorzy i moderatorzy są bardzo źle postrzegani. Właśnie z tego powodu. Czas to zmienić - zadbam o to, by ekipa forum się integrowała z resztą społeczności. Żebyście po prostu przestali myśleć, że my wszyscy patrzymy na Was z góry. Oczywiście nikogo do niczego nie zmuszam. Jeśli chodzi o rozwój techniczny forum - mam pewne doświadczenie, jeśli chodzi o podstawowe czynności administracyjne, takie jak edycja stylu czy też poprawianie języku. Planuję w ekipie umieścić dwie osoby zajmujące się rozwojem technicznym społeczności. Jedną - zajmującą się przede wszystkim forum. Drugą - przede wszystkim rzeczami na zewnątrz forum, np. Discord, aspektami technicznymi organizacji eventów (Minecraft) itd. Stawiam przede wszystkim na społeczność, ale dodatków technicznych zabraknąć nie może Mam pewien wkład finansowy w to forum. Jednak chcę być Waszym administratorem - z Waszej woli, a nie z woli Libtera. Dziękuję za każdy głos w następnych wyborach. Dla dobra społeczności, z woli społeczności. JanekJaran
  15. 8 punktów
  16. 8 punktów
  17. 8 punktów
    Witam, Użyszkodnik I ♥ Libter rejestrował się relatywnie niedawno, a już zdążył drastycznie naszkodzić temu forum. Jego przewinienia to: Spamming Pisanie bez sensu Pisanie czcionką powiększoną, zakłócającą harmonie strony Zdradzieckie zachowanie, odkryte przez użytkownika HelloDoggo Pedofilia i handel narkotykami Apeluję o natychmiastową banicję i usunięcie postów tego użyszkodnika. Dziękuje z góry, Toster.
  18. 7 punktów
    10 Lat minęło jak jeden dzień .... nasza ulubiona gra skończyła 10 lat! Podczas tych 10 lat doczekaliśmy się wiele poważnych zmian i nowości, które zmieniły sens nie tylko całej gry, ale także rozgrywki. Jak 10 lecie podsumowuje Mojang? Miejscami poważnie, a miejscami pozwolił sobie na śmieszkowanie . Zachowam oryginalną treść z ich strony przy okazji podsumowania ^^ 2009 - Notch tworzy grę zwaną Minecraftem . Docinek w stronę CS GO czy Fortnite zawsze spoko 2010 - Mine bez Craft? Tak, bo do 2010 nie istniało coś takiego jak craftowanie (?!) . Po raz pierwszy w grze pojawiają się wagonetki, lochy, cegły, szlam, kompas, kurczaki i płyty z muzyką! Okazuje się także,że Minecon na początku był MinecraftIconem, prawda że ta nowa nazwa jest dużo lepsza? . 2011 - Tu zaczęła się moja historia z Minecraftem, dokładnie w Lipcu 2011 roku, ale co tam o mnie, to nie ten wpis . iOS doczekał się w 2011 roku premiery Minecrafta, tymczasem w Las Vegas odbywa się drugi w historii MineCon! 2012 - Powstaje ostateczny projekt klocków Lego związanych z Minecraftem . Minecraft wychodzi na XBOX 360, a w aktualizacji Pretty Scare dochodzi dobrze Wam znany wither, wiedźmy, nietoperze, a także wieśniakowe zombie 2013 - Koniki! A jak radziliśmy sobie bez nich? Oczywiście, że świnka była idealna jako koń, ale koniem jednak nie była, ale co tam chciała tylko marchewkę za podwózkę . Premiera Minecrafta na PlayStation 3. Oprócz tego dochodzą nowe biomy i funkcje 2014 - Czy mało znany, to bym nie powiedział, ale ze szczególnym dystansem do siebie, to na pewno . Wychodzi Minecraft na PlayStation 4 i XBOX One, a także na PS Vita. W aktualizacji Bountiful wchodzi wiele nowości związanych ze światem i przetrwaniem 2015 - Wychodzi Minecraft na konsolę Wii U, premierę ma także Minecraft: Story Mode 2016 - Wychodzi Minecraft : Education Edition stworzony specjalnie pod szkoły, tak dobrze slyszycie i tu ciekawostka ... istnieją szkoły, które naukę prowadzą poprzez Minecrafta, a czy wy chcielibyście chodzić do takiej szkoły? Pewnie tak, bo kto z nas by nie chciał grać w klocki na lekcjach . Pojawiają się niedźwiedzie polarne oraz tułacze i posuchy! 2017 - W sumie jest to najważniejszy moment od przejęcia studia Mojang przez Microsoft. Dlaczego zapytacie? Otóż pierwszy raz w historii Minecrafta umożliwiono grę pomiędzy graczami XBOX One, PC, iOS i Android! Niestety java nie wspiera tej funkcji do dnia dzisiejszego i chyba nigdy się jej nie doczekamy . Poza tym Minecraft wychodzi na Nintendo Switch. Premierę ma także pierwsza książka osadzona w świecie Minecrafta! 2018 - Coraz bliżej końca podsumowania ... Aktualizacja Better Together wchodzi na Nintendo Switch. Umożliwiono zabawę na obu ekranach. Premierę miała także aktualizacja 1.13 zwana też aktualizacją wodną! 2019 - I tu dochodzimy do końca tego wszystkiego. Premierę miała kolejna najważniejsza aktualizacja gry zwana Village & Pillage wprowadzająca nowe bloki, nowe rodzaje craftingów, nowych wrogów, wędrownego handlarza, a także odświeżony wygląd wieśniaków odpowiedni do danego biomu 2029 - A jednak nie koniec? Mojang niczym Nostradamus przewiduje, że 10 lat później...Minecraft został opublikowany na marsie No i teraz to by było oficjalnie na tyle. Jakie są wasze odczucia po 10 latach istnienia naszej ulubionej gry? Jak dalej wyobrażacie sobie jej rozwój? Dajcie znać w komentarzach Mogłem to wszystko opisać tekstowo, ale wtedy zabrakłoby Wam śmieszkowania Mojangu, a trudno je pominąć
  19. 7 punktów
    W wersji 1.14 mojang wprowadził wiele zmian w wioskach i wieśniakach. W najnowszej wersji wieśniacy inaczej się zachowują i nie potrzebują w pobliżu drzwi, aby mogli się rozmnażać. W tym poradniku nauczę was jak stworzyć wioskę, wspomnę o funkcji jaką pełni dzwon oraz przedstawię sposoby na zdobycie wieśniaków. Główną zaletą dla której gracze decydują się na założenie wioski jest chęć handlu z wieśniakami. Gracze mogą wykorzystać ich także do automatycznych farm pszenicy, buraków, ziemniaków czy marchewek. Aby stworzyć najprostszą wioskę potrzebujemy tylko jednego łóżka, tak łóżko, to ono decyduje m.in gdzie jest środek wioski, czy wieśniacy chcą się rozmnażać i przede wszystkim śpią w nim. Poniżej przedstawiam wam najprostszą wioskę. Warto zaznaczyć, że wioska wykrywana jest przez grę, dopiero gdy jest łóżko i nieopodal npc. W poprzednich wersjach nowy gracz jak i doświadczony często miał problemy z założeniem wioski i jej kontrolą, teraz można stworzyć wioski w każdym wymiarze, nawet pod ziemią, bez dostepu do światła słonecznego. Ważnym elementem wioski jest dzwon, który naturalnie występuje tylko w wioskach. Pomiędzy środkiem dnia a zachodem słońca osadnicy zbierają się przy nim (nie wszyscy w tym samym czasie, zależy od zawodu), natomiast jeśli postawimy kolejny dzwon, to zbiorą się również przy tym nowym, lecz większość i tak pójdzie do tego pierwszego. Wieśniacy wykorzystują też dzwon, aby ostrzec resztę towarzyszy przed najazdem, wtedy najbliższy npc idzie do dzwona i dzwoni (w bedrocku dzieje to się bez udziału npc), w wyniku czego wszyscy uciekają w pobliże swoich łóżek. Podczas, gdy osadnicy śpią, gracz może zadzwonić, przez co osadnicy wstaną. Zgromadzeni osadnicy przy dzwonie ^^^ Wracając do zakładania wioski - bardzo ważne jest stawienie łóżek tam, gdzie npc może być bezpieczny, tutaj mogę polecić zbudowanie zwykłego domu z drewnianymi drzwiami, wieśniacy nadal potrafią używać drzwi. Należy jednak uważać, niektóre moby chcąc zabić wieśniaka są zdolne do zniszczenia drzwi. Gracz może też wprowadzić npc do zamkniętego pomieszczenia, jednak nie zapewni mu to w 100% bezpieczeństwa. Niezbędne jest dobre oświetlenie. Wiecie jak stworzyć wioskę, lecz brakuje jeszcze wieśniaków, a sposobów na ich zdobycie jest kilka: Przeprowadzka Jedna z najprostszych i najpopularniejszych metod zdobycia npc, w tym celu przenosimy go z innej wioski, poleca się w tym celu skorzystać z wagonika albo łodzi. Należy zadbać, aby nocą wrogie moby nie zabiły osadników. Po oddaleniu się od wioski, a więc i od bloków funkcyjnych wieśniak traci zawód, chyba że nie był nowicjuszem. Wieśniaków można znaleźć również w igloo, lecz wyprowadzenie ich z piwnicy może być trudne. Osobiście nie korzystam z tej metody, gdyż jest czasochłonna a w przypadku transportu wagonem wymaga znacznej ilości żelaza, chyba że wioska znajduje się niedaleko. Uleczenie zombie npc Również popularna metoda, musimy posiadać miotane mikstury osłabienia i złote jabłka (refy). Szukamy zombie osadnika, następnie rzucamy w niego potką, a następnie dajemy złote jabłko, leczenie trwa zwykle około 5 minut, łóżka i kraty postawione obok przyspieszają ten proces. Po rozpoczęciu leczenia należy nie oddalać się od wieśniaka dalej niż na 32 bloki. Podczas leczenia należy zapewnić ochronę przed słońcem i wrogimi mobami. Jeśli wszystko się uda, to gracz zdobędzie osiągnięcie "doktor zombie". W biomach pustynnych zombie osadnik spawnuje się 5 razy rzadziej, co jest spowodane spawnowaniem się posuchów. Zombie npc różni się od normalnych zombie, ich wygląd zależy od biomy w ktorym się zrespiły i zawodu. Skoro już wieśniacy są w nowym miejscu, to należy ich rozmnożyć. W tym celu w wiosce musi być więcej łóżek, niż wieśniaków, dodatkowo potrzebują żywności. Na jedno łóżko przypada jeden npc, jeśli łóżko będzie znajdować się w wiosce, ale jednocześnie npc nie będzie mógł do niego dotrzeć, to owe łóżko w większości przypadków będzie i tak liczone do sumy łóżek w wiosce. Mieszkańcy wioski muszą posiadać w eq co najmniej 3 chleby, 12 marchewek lub 12 ziemniaków, aby przejść w tryb miłości, zaraz potem rozkochany osadnik zacznie szukać innego npc. Jeśli wszystko się uda, to ujrzymy małego osadnika, który będzie rósł przez 20 minut, radzę usunąć wszystkie dziury o wysokości jednego bloku w pobliżu, gdyż jeśli wieśniak będzie znajdował się w takiej dziurze i urośnie, to zacznie się dusić i umrze. Osadnicy będą przybierać różne zawody w zależności jakie występują w obrębie wioski bloki funkcyjne. Wraz z czasem, wioska będzie coraz większa, najazdy będą zagrażać niemal od poczatku, natomiast zombie oblężenia dopiero, kiedy w wiosce będzie przynajmnej 20 osadników. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika, założenie wioski nie będzie dla nikogo problemem.
  20. 7 punktów
    Hej, użytkowniku! Przeglądając internet możliwe, że natknąłeś się na poradniki związane z pluginem Skript, ale są one nieaktualne z powodu uciekającego czasu i masy wprowadzonych aktualizacji w ową wtyczkę. Postanowiłam stworzyć serię poradników dotyczących tejże wtyczki i w tej części opiszę Ci jak stworzyć pierwszą komendę, jak nadać jej argumenty oraz dodać informację na temat wysyłającego polecenie. Skript - [LINK] Notepad++ - [LINK] 1. Pierwsza komenda command /craftsite: - ustalenie nazwy polecenia trigger: - spust, który daje informacje, że dalej będą tylko i wyłącznie zdarzenia send "..." - wiadomość wysyłana do gracza po wpisaniu komendy No dobra, ale chcemy na przykład, żeby polecenie miało specjalne uprawnienie oraz mogło być wykonywane tylko przez gracza: command /craftsite: permission: forum.craftsite - wymagane uprawnienie permissionmessage: Nie posiadasz specjalnych uprawnien - wiadomość wysyłana do gracza, gdy ten wpisuje komendę a nie ma uprawnień trigger: if sender is console: - jeżeli wysyłającym jest konsola... send "craftstie.pl" - to otrzymuje taką informacje if sender is player: - jeżeli wysyłającym jest gracz... send "Hello world" - to otrzymuje taką informacje Hmm, a co powiecie na to, żeby ta komenda miała parę argumentów? command /craftsite [<text>]: - [<text>] oznacza, że po komendzie /craftsite ma być argument trigger: if arg 1 is not set: - jeżeli pierwszy argument nie został wpisany.. send "/craftsite adres - wyswietla adres strony" - wiadomość wysyłana do gracza send "/craftsite owner - wyświetla właściciela storny" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "adres": - jeżeli pierwszy argument to "adres"... send "http://craftsite.pl/" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "owner": - jeżeli pierwszy argument to "owner"... send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" - wiadomość wysyłana do gracza Super, tylko jak to połączyć z tymi wszystkimi rzeczami, które pokazałam wcześniej? command /craftsite [<text>]: permission: forum.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: if sender is console: if arg 1 is not set: send "/craftsite adres - wyświetla adres strony" send "/craftsite owner - wyświetla informacje na temat właściciela" if arg 1 is "adres": send "http://craftsite.pl/" if arg 1 is "owner": send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" else: if arg 1 is not set: send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "adres": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "owner": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" Wszystkie linijki zostały wyjaśnione, ale może napiszemy mały skrypt na ogłoszenie? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" Wszystko fajnie, ale co oznaczają te nowe linijki? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" - wiadomość wysyłana do wszystkich graczy; tekstem jest zawartość w pierwszym argumencie Tak dla przypomnienia, to "send" różni się od "broadcast". Następny poradnik będzie dotyczył dodawanie efektów oraz zmiennych do skryptu Do zobaczenia! Pamiętaj, aby nie kopiować treści, tylko je przepisuj, ponieważ tak się szybciej nauczysz.
  21. 7 punktów
    Użytkownik @Somka dodał nowy wniosek: Anonimowość Proponuję, aby użytkownik który zaloguje się anonimowo widział że jest tak zalogowany poprzez oznaczenie swojego nicku gwiazdką * w "kto jest online", tak jak jest na craftportal. Dzieki temu użytkownik będzie miał pewność że jest anonimowy. Dodatkowo przyszedł mi do głowy pomysł, aby użytkownik miał możliwość wyłączenia i włączenia anonimowości bez wylogowywania. Sądzę że te pomysły są dobre, gdyż oszczędzają ludziom czas, internet oraz prąd. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  22. 7 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Tła pasków Moim zdaniem te paski ze śniegiem powinny być zamienione na paski dirtu/trawy ze śniegiem. Takie tło powinien mieć też ten nijaki pasek na górze (ten z zakładkami). OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  23. 7 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Galeria Jak na CP :P Fajna była, duża aktywność. Znów zdanie do dopełnienia tych 50 znaków. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  24. 7 punktów
    Użytkownik @XNT dodał nowy wniosek: Poprawki w tematach z Bota Wnioskowego Bez względu na to czy na forum są trool-akcje z polubieniami na bota myślę iż przydałoby się wprowadzić drobną poprawkę odnośnie tematów napisanych przez Bot Wnioskowy. Zamiast frazy "Otwórz wniosek" dałbym "Otwórz wniosek i zagłosuj na niego", bo niestety wiele ludzi więcej nabija lajków w tematach, a nie ocenia samego wniosku na przygotowanej do tego platformie. Jakiś nowy użytkownik może sugerować się lajkami w temacie i na tej podstawie pytać czemu propozycji nie zrealizowano, a tematy pisane przez bota w ogóle nie informują, że głosować należy tam i tylko tam, na platformie wnioski.craftsite.pl , więc można by to poprawić! ;) OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  25. 7 punktów
    Użytkownik @JanekJaran dodał nowy wniosek: Forumowe nagrody Proponuję dodać system forumowych nagród. Nie mówię, że teraz, ale może kiedyś. Problemem jest tutaj cena wtyczki - 25$ i 8$ co 6 miesięcy za przedłużenie. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  26. 7 punktów
    Sygnalizacja dymna - poradnik eksperta NeoDymowego! W erze EasyHC, kiedy diamenty lecą nawet z deszczem, a gra stała się nudna i mozolna, Mojang w końcu pomyślał o prawdziwych surwejwalowcach i dodał świetną rzecz - ogniska! Poza tym, że wyglądają nie najlepiej i że można na nich smażyć jedzenie, posiadają świetną funkcję, którą jest wysyłanie sygnałów dymnych. Dzisiaj przyjrzymy się tej możliwości i nauczymy jak efektywnie ją wykorzystywać. Zgodnie z informacjami z angielskiej wiki ognisko wysyła sygnały dymne na jakieś 10 bloków w górę, jednak jeśli położymy pod nim blok siana, wysokość wzrasta do 25. To bardzo duża odległość pozwalająca już na komunikację między graczami. Poza zwiększeniem zasięgu dymu możemy też manipulować jego intensywnością, stawiając powyżej ogniska półbloki lub trapdoory (przynajmniej tak podaje wiki). Poniżej kilka screenów: Jak widać powyżej, po ustawieniu półpłytki/włazu na górnej części trzeciego bloku (licząc od dołu), sygnał nie jest wysyłany (ściślej mówiąc - wysyłane są niewielkie dymki, które znikają tak szybko, że nie ma co sobie nimi zawracać głowy). Fakt ten możemy wykorzystać tworząc mniej lub bardziej zaawansowane stacje nadawania sygnałów. Oto jedna z propozycji: Sygnały mogą być oczywiście szyfrowane; możemy ustalić stałą częstotliwość wysyłania sygnału (i utrzymać ją odpowiednim zegarem redstonowym), a nawet użyć alfabetu Morse'a. Można też umówić się na konkretną intensywność, np. uzyskaną w takiej konfiguracji: Powstały sygnał będzie rzadki, ale ze względu na użycie bloku siana dość widoczny. Możliwości jest cała masa. Jeśli jesteś administratorem serwera rozważ, czy nie mógłbyś z u p e ł n i e zablokować swoim graczom opcji komunikacji na duże odległości przez czat. Po pierwsze primo jest to bardziej realistyczne, a po drugie primo gra staje się trudniejsza, a więc daje więcej satysfakcji. Tak jak wspominałem na wstępie, warto trochę podnieść poprzeczkę i zadbać o rozwój osób przebywających na serwerze (wysyłanie i odbieranie sygnałów wymaga cierpliwości, precyzji, uczy też współpracy). Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania!
  27. 7 punktów
    Odnoszę wrażenie, że większość aktywności na tym forum krąży wokół tego co się komu nie podoba i ogólnie takie tam w tym stylu. Gdyby wyrzucić serwery partnerskie i dział Forumowe sprawy to by było pusto
  28. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Odrzucone
  29. 7 punktów
    Użytkownik @Ozelot dodał nowy wniosek: Utworzenie specjalnego kanału na discordzie, w którym bot ogłasza wnioski Chodzi o to, aby te wiadomości - https://i.imgur.com/dDvt9yz.png były wysyłane przez bota na nowy, specjalnie do tego przeznaczony kanał, jednocześnie nie zaśmiecając kanału #craftsite OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  30. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Odrzucone
  31. 7 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Diaxxy Może i są bezużyteczne, ale tak czy siak dają jakiś obraz użytkownika. No i dotacje były c00l. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  32. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  33. 7 punktów
    Użytkownik @MrKisiel dodał nowy wniosek: Dział do przywitań Jeśli do społeczności mają dołączać nowe osoby to wypadało by dać im możliwość przedstawienia się. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  34. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  35. 7 punktów
    Użytkownik @Hevbis dodał nowy wniosek: Zmiana struktury strony głównej. Bliższe craftsite'owemu rozłożenie elementów strony: - statusy na samej górze paska bocznego, - zakładka "najnowsze tematy" pod statusami, - zakładka "najnowsze wpisy" pod "najnowsze tematy", - Discord oraz Fanpage na samym dole paska bocznego. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  36. 7 punktów
    Użytkownik @sт   dodał nowy wniosek: Dodanie kategorii "Posty" Propozycja dodania do strony głównej forum, kategorii "Posty" pokazującej najnowsze posty oraz użytkownika, który go napisał. Zmienienie przy tym także sposobu działania kategorii "Tematy", które pokazywałyby najnowsze napisane tematy, a nie jak teraz - ostatnio napisany post/temat oraz autora tematu. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  37. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  38. 7 punktów
    Użytkownik @JanekJaran dodał nowy wniosek: Ikony w górnym pasku nawigacji Proponuję dodać ikonki zakładkom znajdującym się na górze forum, np. wnioskom. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  39. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  40. 7 punktów
    Użytkownik @Hevbis dodał nowy wniosek: Rozbicie działu "Minecraft (klient)" Rozbicie działu "Minecraft (klient)" na "Dyskusje o grze" i "Pytania i problemu" oraz więcej działów skupiających się na twórczości graczy jak: "Mapy" itp. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  41. 7 punktów
    Użytkownik @zeber dodał nowy wniosek: przeniesienie działu "inne gry" do offtopicu Przeniesienie działu "inne gry" do offtopicu. W obecnej formie jest to nieintuicyjne, gdyż dział ten znajduje się z działami o minecraft, który jest de facto głównym tematem forum. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  42. 7 punktów
    Użytkownik @Patbox dodał nowy wniosek: Dodanie przycisku odświeżania Myślę, że przycisk odświeżania byłby przydatny, przynajmniej w działach z serwerami/projektami. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  43. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  44. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  45. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  46. 7 punktów
    Użytkownik @JanekJaran dodał nowy wniosek: Tapatalk Proponuję dodać wtyczkę, która dodaje wsparcie dla aplikacji na urządzenia mobilne - Taptalk. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  47. 7 punktów
    Użytkownik @pandax dodał nowy wniosek: Nieprzetłumaczone opisy. Opis reputacji użytkownika nie został przetłumaczony. https://imgur.com/gallery/IOYn55O OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  48. 7 punktów
    Użytkownik @JanekJaran dodał nowy wniosek: Dodanie ikony bota z wnioskami na discordzie Proponuję ustawić ikonę bota na discordzie na tę, którą bot ma na forum. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  49. 7 punktów
    Użytkownik @Libter zmienił status wniosku na: Zrealizowane Zakładki ogarnę jutro razem z ich opisami.
  50. 7 punktów
    awatar kradziony, plakat kradziony, no nie mogę po prostu xD
×
×
  • Dodaj nową pozycję...