Skocz do zawartości

Ranking polubień


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 11.02.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 11 punktów
    Moderatorami zostają: @Ersanek @Hezqu @Archez @nikdomi255 @Kappa Peridot (McKoxu) Redaktorami zostają: @Vin @XNT @VaporeonPL @Grzesiek11, @Etoo_, @Ewald, @Nelson Niedługo mogą zostać developerami CraftSite, ponieważ posiadają umiejętności techniczne, lecz z powodu nadmiaru moderacji i decyzji rady nie zostali przyjęci jako moderatorzy. Nadal można zgłaszać swoje kandydatury na stanowisko redaktora. Moderatorzy i redaktorzy niedługo otrzymają rangi i uprawnienia.
  2. 8 punktów
    Preludium: Epitafium: "sztukę umierania odziedziczył po matce, społeczność po ojcu, chęć do życia po Stanisławie Narutowiczu" Epilog Szanowni Panowie, miłe Panie i ty biedny myśliwcu, dumo brytyjskiego lotnictwa okresu drugiej wojny światowej. Dzisiaj opowiem Wam o czymś niezwykłym, pierwszym przypadku portalu internetowego posiadającego chromosomy, ba, nawet z ilością wskazującą upośledzenie w stopniu poważnym. O zmarnowanym potencjale, uciekaniu z tonącego okrętu i błędnym określaniu priorytetów, stawiając na nieodpowiednie ficzery. Będą to rozważania pełne goryczy, bowiem tylko w ten sposób taki smutny człowiek jak ja może się uzewnętrznić. Ⅰ Geneza forum, CE-PE, poprzednik, konkurencja Temat rzeka, który rozwlekany i przekręcany przez osoby kompletnie niezwiązane z tematem przerabiają na swoją korzyść. Polska scena Minecrafta lata swojej świetności ma już za sobą, w tym momencie w Internecie istnieje kilka for dyskusyjnych, których główną tematyką jest Minecraft: craftsite.pl, kłaftpołtał.pl, <nazwagry>.pl, mykraft.pl, czy <nazwagry>.org.pl, po drodze kilka blogów (w tym pisany przez użytkownika tego forum, będąc szczerym nie chce mi się szukać ale pozdrawiam - zawsze to błysk świeżości na tej smutnej scenie). W praktyce liczą się cztery: ten na którym jesteś, kłaftpołtał, emce.org.pl czy emce.pl. Trzeci i czwarty ma forum, ale to żart a nie forum (zerowa aktywność, udział w rynku w zasadzie dzięki głównej (emce.org.pl) lub doskonałej domenie (emce.pl)). Więc z prostej matematyki zostają nam dwa. Kłaftpołtał ma martwą główną... i forum - bez zarządzania, bez aktualizowania od kilku lat, bez jakiegokolwiek działania administracji, bez wprowadzania propozycji społeczności, która zmęczona hegemonią tegoż jest w stanie oddać wiele za promyk nadziei co do przyszłości polskiej sceny. Dla nowego forum, taka sytuacja jest trudna - to prawda, dominacja kilku dużych graczy jest problemem. Ależ my nie zaczynamy od zera - mamy wysławianego przez wielu gracza, mamy zaplecze w postaci szkripta, mamy fundusze na silnik, mamy społeczność zdolną zrobić dobrze za sprawnie działające forum i... co? Jajco, forum zostało zjedzone i wyplute przez portal, który nie zrobił kompletnie nic na myśl o rozwijającej się konkurencji. Jak to możliwe, zapytacie - to banalne: brak społeczności, złe zarządzanie, narracja rewolucji zamiast nowej jakości. I tutaj mógłbym skończyć, postrzelać w niebo i wyjść, bo i tak nic tu się nie zmieni. Ludzie nie wrócą od tak, administracja nadal będzie obojętna i pełna tych samych twarzy, których skądś już znam. Ⅱ Narracja rewolucji zamiast nowej jakości Wiecie co jest najbardziej męczące? Ta buntownicza bańka, w której żyli tutaj niemal wszyscy w pierwszych miesiącach istnienia forum. Śmieszny manifest, który w zasadzie jest odą do masturbowania się do posiadania domeny z pewną historią i prężeniem muskułów jak po pierwszym dniu siłowni będąc anorektykiem z długim stażem. Ten śmieszny temat zniechęcał i nakręcał spiralę nienawiści, brudnej konkurencji - forum stało się miejscem kojarzonym z cp, który jest żartem a nie portalem. To podstawowy błąd, i nie wiem kogo chcieliście przekonać do przyjścia tutaj, oprócz połowy skripta (czyli jakieś dziesięć osób) liczące na rangę od impełatoła, czy bardziej 3/4 ce-pe, czyli jakieś 15 osób. Jesteście (wy jako administracja) dorośli (no dobra, przesadziłem xDDDDDDDDDDDDDDD), a zachowywaliście się jak przedszkolaki, które dostają nową zabawkę, pokazują ją przyjaciołom, ale nie dają się pobawić. Bardziej zepsuć forum można było tylko biernie obserwować rajdy userów na konkurencję (o, poczekaj), czy opierać działanie forum na dodatkowym module wnioskowym, który później zostanie porzucony, później znaleziony, później zostawiony sam sobie (O, POCZEKAJ). Niech powadze klęski świadczy fakt, że główna głowa projektu REBELII zrezygnowała po kilku miesiącach xD! Stwierdzając, że to przez społeczność, a w rzeczywistości uciekając z tonącego okrętu, zostawiając jedynie sternika z ambicjami na admirała floty. Umówmy się, piszecie o pomysłach nawiązania współpracy z cp, mając manifest wylewający na nich pomyje w ogłoszeniach! XDD Ⅲ Społeczność Społeczność naszej gry jest trudna, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Współcześnie w zasadzie mamy dwie grupy - dzieci, skupione wokół grupek na FB oraz my, POTĘŻNI WETERANI, którzy będąc w mniejszości, rozbici między fora trwają w uśpieniu. Nikt nie mówi, że pogodzenie tych grup będzie łatwe - przecież trolling (który sam swego czasu namiętnie uprawiałem, teraz trochę wyrosłem ale nadal czasem się zdarzy), shitpost to tylko niektóre mankmamenty naszej drużyny pierścienia. Ironią losu jest to, że miłośnik herbaty odszedł w niebyt z naszego powodu, skoro zarządza już pewnym portalem na s który ma społeczność złożoną z tych samych ludzi xD Ⅳ Błędy zarządzania Próbując rozchodzić patrzenie co tu się dzieje musiałbym zapewne kilka razy okrążyć kulę ziemską. Etymologii klęski forum w rozumieniu nie słowa, lecz tworu doszukuję się właśnie w zarządzaniu. Nawiązując do metafory okrętu, mam wrażenie, że wśród ekipy admirał bez mrugnięcia okiem skierował wszystkich na górę lodową. Swój statek napędzaliście paliwem nienawiści, czym przyciągneliście jedynie ciekawskich i osoby powiązane z pierwowzorem, bądz szkriptem. Nie ma tu nowej jakości, nie ma nowych twarzy - połowa ludzi jest mi znana bądź przynajmniej kojarzona, a druga połowa zapewne by była, gdybym siedział w społeczności regularnie i czynnie. Serio, największym waszym problemem jest to, że nie macie nic do zaoferowania. Cepe ma potężna, kilkuletnią bibliotekę wpisów i postów na forum, więc ma nad wami przewagę - co więc robicie, by zniwelować tą złą wróźbę? Tak, robicie system wniosków, tworzycie śmieszne grupy dla serwerów licząc, że partnerzy sami przyjdą do POTĘŻNEGO FORUM Z POZYCJĄ LIDERA... nie, to nie działa - w biznesie to wy musicie być krok do przodu, i radzi wam to nastolatek, który kontakt z biznesem ma jak gra w monopoly. System wniosków? Fajny bajer, naprawdę - wpiszcie to sobie do listy zalet na pierwszym miejscu, bo to najbardziej imponująca mechanika, która jednocześnie jest najbardziej useless ze wszystkich - wnioski wiszą, nikt nic z nimi nie robi, po głosowaniu chcąc przejrzeć dyskusję i tak przerzuca nas do wątku w nieuporządkowanym dziale. Jeśli ogromnym problemem jest nawet wysłuchanie społeczności w kwestii belek, które były ostre jak perspektywy rozwoju pod obecnym zarządem, twierdząc, że to była "wizja artystyczna" XD. Ekipa? OCZYWIŚCIE ŻE WIĘKSZA NIŻ ILOŚĆ AKTYWNYCH USERÓW. Przykro mi, ale nie widać żadnych efektów powołania rady - nie czuć powiewu świeżości, nie czuć nawet tej początkowej ekscytacji po objęciu nowego stanowiska, nie zmieniło się nic od kilku miesięcy, czym powoli doganiacie konkurencję. Forum nawet tło ma ze szkripta, ale na każdą wzmiankę o tym forum plujecie ogniem BO PSZECIESZ TO INNY PROJEKT - tak tak. Zamiast rozwijać forum, dodawać jakieś ficzery które wybiłyby was na scenie, odróżniły od pierwowzoru, wy tracicie czas na wojenki (czym kilku bojowników o wolność straciło konta na pierwowzorze, a sam właściciel kreował się na męczennika xD), skupiacie uwagę programistów systemie wniosków, który powinien się pojawić dopiero w momencie, gdy będzie potrzebny, czyli zapewne dopiero w poważnym poziomie rozwoju forum. Stworzyliście forum, które będzie świecić pustkami, daliście władzę kreatywnym ludziom (nie mnie oceniać ich umiejętności), ale skierowaliście ich w stronę zupełnie błędną. Dziwi mnie to zwłaszcza z tego powodu, że akurat po Libterze nie spodziewałbym się tak infaltylnego prowadzenia biznesu. Szczytem była sytuacja z wczoraj, która natchnęła mnie do "poplucia jadem" - może następcy się czegoś nauczą. Ⅴ Przyszłość Widzę w czarnych barwach, ale to nie tak, że nic nie da się zrobić. Kluczem jest tutaj właśnie słowo zrobić - trzeba działać, a tego coraz mniej wśród szumnych zapowiedzi o nowym początku. Jasne, wciąż czekamy na mowę headadmina o przyszłości forum, patrząc z zażenowaniem na rotacje kadrowe, które w zasadzie opierają się na dymaniu sposób zarządzania ze szkripta na wszystkie strony - bo sama rada również w jakiejś formie tam istniała, czy źle pamiętam? Co bym zrobił na waszym miejscu? Na pewno rozpoczął dyskusję z jakimś portalem o MC, problem w tym, że nie wiem czy kogoś zainteresuje oferta craftsite.pl - nie ma tu zbyt wielu perspektyw. W związku z tym, priorytetem powinno być jak najszybsze uzyskanie ruchu ze współpracowników, oferując cokolwiek zechcą, aczkolwiek w jakichkolwiek granicach rozsądku. Macie jakieś tam zaplecze redakcyjne, więc możecie zaoferować pracę redaktorów dla ichniejszego bloga czy coś - z pewnością potężna rada w skali nieporównywalnie większej co do potrzeby coś wymyśli. Później zoorganizowałbym programistów i wymyślał ficzery, rozwijając forum, dodając nowe gry, reklamując się gdzie się da, może jakiś duży serwer partnerski? Zaplecze jest ciekawym projektem, który mając wasze wsparcie mógłby wyewoluować w coś pięknego, a wam dając niezbędne oparcie bezpośrednio w grze, co jest konieczne. Ekipa? Do wymiany, wrzućcie osoby, którym zależy, a nie takie które będą was całować w pucowate policzki z radością akceptując jakąkolwiek decyzję góry, bez słów krytyki
  3. 8 punktów
    Użytkownik @Ersanek dodał nowy wniosek: Zablokowanie możliwości głosowania na wnioski przez nowych użytkowników Żeby uniknąć sytuacji w których na wnioski głosują podejrzane konta (najpewniej multikonta) z praktycznie zerową aktywnością proponuję umożliwić głosowanie na wnioski tylko użytkownikom którzy mają przykładowo minimum 3 dniowe konto i napisane z 5 postów. Tacy całkiem nowi użytkownicy i tak prawie wcale się nie orientują w sytuacji na forum i ciężko im ocenić czy dany wniosek jest słuszny czy nie. Uniknie się też podejrzeń w sprawie manipulacji głosami jak w tym przypadku https://i.imgur.com/vxZq4Je.png https://craftsite.pl/temat/395-skasowanie-możliwości-dodawania-wniosków-związanych-z-lajkowaniem-bota/ Możliwość tworzenia wniosków powinna być dostępna według mnie dla każdego, ale już puste konta nie powinny móc głosować. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  4. 6 punktów
    Uczestnicy najazdu: Obrońca: Punkty życia: 24♥ Atak łatwy: 7♥ Atak normalny: 13♥ Atak trudny: 13♥ Upuszcza: żelazną siekierkę lub szmaragd Punkty doświadczenia: 5 Rozbójnik: Punkty życia: 24♥ Atak łatwy: 4♥ Atak normalny: 4♥ Atak trudny: 5♥ Upuszcza: kusza lub szmaragd Doświadczenie: 5 Dręczyciel: Punkty życia: 14♥ Atak łatwy: 5♥ Atak normalny: 9♥ Atak trudny: 13♥ Punkty doświadczenia: 3 Przywoływacz: Punkty życia: 24♥ Atak: 6♥ Upuszcza: totem nieśmiertelności lub szmaragd Przywołuje: dręczyciel Wiedźma: Punkty życia: 26♥ Upuszcza: patyk, czerwony proszek, jasnopył, proch, oko pająka lub pustą butelkę Rzadko upuszcza: mikstura życia, mikstura szybkości, mikstura odporności na ogień lub mikstura oddychania pod wodą Atakuje: mikstura spowolnienia, mikstura trucizny lub szkody Po odebraniu życia wiedźma pije miksturę życia Gdy się pali wiedźma pije miksturę odporności na ogień Gdy znajduje się w wodzie pije miksturę oddychania pod wodą Doświadczenie: 5 Dewastator: Punkty życia: 100♥ Atak łatwy: 7♥ Atak normalny: 12♥ Atak trudny: 18♥ Ryk: do 6♥ Upuszcza: siodło Rozpoczęcie najazdu: Aby rozpocząć najazd należy znaleźć taki posterunek: Wokół niego będą się odradzały pillagerowie, ale to nie o nich nam tutaj chodzi. Naszym głównym celem jest Dowódca Rozbójników, który daje nam efekt Bad Omen, oczywiście po jego zabiciu. Wygląd dowódcy: (dowódca rozbójników jadący na bestii) Później wystarczy wejść z efektem do wioski. Pasek bossa po rozpoczęciu najazdu: Pasek bossa informujący o pozostałych wrogach: Fale najazdu: Poziom łatwy: 3 fale (bez wiedźm) Poziom normalny: 5 fal Poziom trudny: 7 fal (jeżeli efekt Bad Omen jest większy niż 1, to otrzymamy 8 falę (tylko na poziomie trudnym) Pierwsza fala: 4-5 pillagerów, 0-1 obrońca Druga fala: 3-4 pillagerów 2-3 obrońców Trzecia fala: 3-4 pillagerów, 0-1 obrońca, 1 wiedźma, 1 dewastator Czwarta fala: 4-5 pillagerów, 1-2 obrońców, 3 wiedźmy Piąta fala: 4-5 pillagerów, 4-5 obrońców, możliwa 1 wiedźma, 1 przywoływacz, 1 pillagers na dewastatorze Szósta fala: 4-5 pillagerów, 2-3 obrońców,, możliwa 1 wiedźma, 1 przywoływacz Siódma fala: 2-3 pillagerów, 5-6 obrońców, 1-2 wiedźmy, 2 przywoływacze, 1 obrońca na dewastatorze, 1 przywoływacz na dewastatorze Ósma fala: Taka sama jak siódma Efekt Bad Omen: Otrzymujemy go po zabiciu dowódcy rozbójników (można zwiększać jego stopnie zabijając następnych dowódców. Jego efekt możemy ściągnąć wypijając mleko lub odczekując 1:40h. Jeżeli efekt jest większy niż 1, to przy najeździe będziemy walczyć z ośmioma falami. Po udanym najeździe: Wieśniacy wystrzelą fajerwerki, dostaniemy efekt obrońcy wioski na dwa minecraftowe dni - będzie on silny na tyle co efekt bad omen. Efekt obrońcy daje wielkie zniżki u wieśniaków a niektórzy będą nam rzucali przedmioty które sprzedają. Po nieudanym najeździe: Nieudany jest wtedy, gdy pillagerowie zabiją wszystkich osadników lub zniszczą wszystkie drzwi. Zachowanie dewastatora: Bestia niszczy pola uprawne oraz wjeżdża w wieśniaków. Ciekawostki: Pierwotny wygląd pillagera: Pierwotny wygląd dewastatora: Na początku dewastator miał mieć z tyłu zamontowaną kuszę, którą atakowałby graczy oraz wieśniaków. W pierwszych fazach pomysłu pillagerowie mieli upuszczać lepsze przedmioty, m.in. szmaragdy, zbroje, zaklęte zbroje i zaklęte książki. W wersji 1.14 posterunki nie pojawiały się nie biomie zimowym. Zostało to naprawione w wersji 1.14.1. Zabicie dręczyciela nie zalicza się do liczby pozostałych atakujących. Gdy stworzymy iluzjonera, to ten dołącza do ataku na wioskę. Po przegranym najeździe pillagerzy i iluzjonerzy podskakują, a obrońcy podnoszą również ręce. Tylko w wersji Java Edition pllagerzy świętują zwycięstwo.
  5. 6 punktów
    Witam serdecznie wszystkich niedoszłych inżynierów! #00 - wstęp Dziś mam zaszczyt otworzyć blogową serię dot. gry Factorio Skupię się tu głównie na perypetiach i przygodach samozwańczego wyjadacza tej gry - mnie samego rzecz jasna. Pewnie nie zabraknie też sprawdzonych metod, ciekawostek i trików, które sam opatentowałem podczas [aktualnie] 127 godzinnej rozgrywki (jak na moją osobę, to w kąsacza dużo). Postaram się dokumentować moje zmagania w tym wymagającym świecie i przedstawiać najważniejsze wydarzenia właśnie w formie takiego bloga, dziękuję za uwagę. #01 - początki i PÓŁautomatyzacja Wersja: 0.17.41 - experimental A wiec tak to się wszystko zaczęło... Na potrzeby bloga rozpoczynam nową rozgrywkę na świeżo wydanym bugfixie do wersji 0.17.x z 17 maja A więc dziś tworzymy świat! Kilka ważniejszych ustawień, które zmieniłem z domyślnych w generatorze: Woda: skala - 150% Lubię jak woda tworzy większe jeziora, a nie kałuże Wilgotność: skala - 17%; zniekształcenie - ~0.50 Pustynia... czyli ja, surowce i robale, nic więcej Typ terenu: skala - 17%; zniekształcenie - ~0.15 Trochę poszarpania dla efektu.... Rozmiar obszaru startowego: 150% No dobra... przyznaję się, nigdy nie jestem na nich gotowy Ta da! - Oto nasz świat: A więc zaczynamy... ale od czego? dobrym krokiem będzie dobiegnięcie do najbliższej rudy żelaza, zbierając po drodze drewno oraz OGROMNE SKAŁY, które zawierają cenny na początku wyngiel (węgiel) Jak już mamy pod stopami niebieskie kamienie (ruda żelaza), to prędko stawiamy naszą maszynkę, która jest w ekwipunku, a zaraz przy jej wylocie piecyk. myk węgiel do środka pieca oraz maszynki i już mamy pół-automatyczną kopalnię żelaza oraz jego przetapianie Podczas gdy przepala się nasze żelazo, my możemy udać się na rozpoznanie terenu i pozbieranie kilku stosów kamieni oraz konarów drzew. Po powrocie powinny na nas czekać już żelazne płytki, z których prędkiem tworzymy najlepiej 2 kolejne wiertnice. Tym razem niesiemy nasze maszynki do złóż węgla Jeśli ustawimy je w taki sposób, to otrzymamy perpetuum mobile wydobywające węgiel. Niestety największą wadą tej metody jest to, że nadmiar węgla w pojemniku paliwa może się nagromadzić do maksymalnie 50 sztuk. Jednak na start to wystarczająco. To samo, co z żelazem, robimy z miedzią. Potrzeba jej jak najszybciej do zrobienia prądu, pierwszego laboratorium, a przede wszystkim potionów (no te czerwone pakiety badawcze) Tak robimy prąd: Najbardziej optymalne, z doświadczenia, wydaje się robienie 2 silników parowych na 1 boiler - wtedy para wykorzystywana jest w 100% Doprowadzamy słupami prąd do naszej "bazy" (ja zawsze rozkładam swoje klamoty obok kopalni żelaza) po czym budujemy laboratorium, do którego wkładamy nasze miksturki. Ja zawsze na start robię technologię wieżyczki obronne, a później automatyzacja Czas nieco rozwinąć wydobycie i przetwórstwo materiałów, idealnie do tego zadania nadadzą się elektryczne wiertnice górnicze, z których za pomocą taśmociągów przetransportujemy żelazo pod piece, a następnie zostanie ono w nich umieszczone dzięki tym łapkom śmiesznym, wiecie... no podajniki Tutaj nie ma co się rozpisywać - to nie poradnik Kolejnym problemem młodego inżyniera jest zapewne tworzenie przedmiotów "w ręku", które zaczyna powoli zajmować zbyt dużo czasu... aby ten czas właśnie zredukować, używamy stacji montażowych, które pobierają za pomocą łapki materiał ze skrzynki i oddają nam do drugiej skrzynki gotowiec, np. druty, zębatki i inne takie potrzebne do podstawowego craftingu Tutaj niezautomatyzowana automatyczna produkcja procesorów: Następnym krokiem jest podprowadzenie węgla do naszych piecyków, aby nie musieć tego robić ręcznie, no i oczywiście podprowadzenie węgla pod elektrownię - to chyba najważniejsze. Kolejne pół-automaty produkujące taśmociągi oraz podajniki, nadal jednak wymagają ręcznego wkładania surowców, dlatego... nastała era PÓŁautomatyzacji
  6. 6 punktów
    Mojang od wielu dni zapowiadał, że dzisiaj dostaniemy 2 niesamowite ogłoszenia i stało się! Pokemon Go to przeszłość! Teraz czas na MineCraft Earth, czyli jedno z tych ogłoszeń! Minecraft Earth to gra wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną. Co to oznacza? Możliwość budowania minecraftowych budowli w realnym świecie, zbieranie itemów i eksploracje minecraftowego świata w naszym . Minecraft Earth wymaga urządzenia mobilnego z systemem Android 7 lub nowszym bądź iOS 10 lub nowszym. Gra będzie dostępna tylko na urządzenia mobilne. Aby zagrać trzeba póki co zarejestrować się na https://earth.minecraft.net/sign-up . Nowa gra stanie się na pewno hitem, większym od Pokemon Go. Przejdźmy do drugiego ogłoszenia, a jest nim Minecon Live czyli transmisja na żywo z Mineconu! Transmisja z Minecon odbędzie się dnia 28 Września o godzinie 12:00 czasu EST czyli będzie to około godziny 18:00 polskiego czasu . Minecon Live będzie można obejrzeć na stronie minecraft.net https://www.minecraft.net/pl-pl/minecon oraz w serwisach Youtube i Twitch. Powrócą panele społeczności, podczas których będzie można pokazać swoje umiejętności lub przekazać porady na temat gry - Zgłoszenia do panelu można nadesłać na https://aka.ms/mineconpanels . I smuci w tym wszystkim jedynie fakt, że twórca tej gry Markus "Notch" Persson nie został zaproszony do udziału w tak ważnym wydarzeniu . Jak podobają wam się wszystkie zamieszczone tutaj informacje? Czy będziecie grać w Minecraft Earth?
  7. 6 punktów
    10 Lat minęło jak jeden dzień .... nasza ulubiona gra skończyła 10 lat! Podczas tych 10 lat doczekaliśmy się wiele poważnych zmian i nowości, które zmieniły sens nie tylko całej gry, ale także rozgrywki. Jak 10 lecie podsumowuje Mojang? Miejscami poważnie, a miejscami pozwolił sobie na śmieszkowanie . Zachowam oryginalną treść z ich strony przy okazji podsumowania ^^ 2009 - Notch tworzy grę zwaną Minecraftem . Docinek w stronę CS GO czy Fortnite zawsze spoko 2010 - Mine bez Craft? Tak, bo do 2010 nie istniało coś takiego jak craftowanie (?!) . Po raz pierwszy w grze pojawiają się wagonetki, lochy, cegły, szlam, kompas, kurczaki i płyty z muzyką! Okazuje się także,że Minecon na początku był MinecraftIconem, prawda że ta nowa nazwa jest dużo lepsza? . 2011 - Tu zaczęła się moja historia z Minecraftem, dokładnie w Lipcu 2011 roku, ale co tam o mnie, to nie ten wpis . iOS doczekał się w 2011 roku premiery Minecrafta, tymczasem w Las Vegas odbywa się drugi w historii MineCon! 2012 - Powstaje ostateczny projekt klocków Lego związanych z Minecraftem . Minecraft wychodzi na XBOX 360, a w aktualizacji Pretty Scare dochodzi dobrze Wam znany wither, wiedźmy, nietoperze, a także wieśniakowe zombie 2013 - Koniki! A jak radziliśmy sobie bez nich? Oczywiście, że świnka była idealna jako koń, ale koniem jednak nie była, ale co tam chciała tylko marchewkę za podwózkę . Premiera Minecrafta na PlayStation 3. Oprócz tego dochodzą nowe biomy i funkcje 2014 - Czy mało znany, to bym nie powiedział, ale ze szczególnym dystansem do siebie, to na pewno . Wychodzi Minecraft na PlayStation 4 i XBOX One, a także na PS Vita. W aktualizacji Bountiful wchodzi wiele nowości związanych ze światem i przetrwaniem 2015 - Wychodzi Minecraft na konsolę Wii U, premierę ma także Minecraft: Story Mode 2016 - Wychodzi Minecraft : Education Edition stworzony specjalnie pod szkoły, tak dobrze slyszycie i tu ciekawostka ... istnieją szkoły, które naukę prowadzą poprzez Minecrafta, a czy wy chcielibyście chodzić do takiej szkoły? Pewnie tak, bo kto z nas by nie chciał grać w klocki na lekcjach . Pojawiają się niedźwiedzie polarne oraz tułacze i posuchy! 2017 - W sumie jest to najważniejszy moment od przejęcia studia Mojang przez Microsoft. Dlaczego zapytacie? Otóż pierwszy raz w historii Minecrafta umożliwiono grę pomiędzy graczami XBOX One, PC, iOS i Android! Niestety java nie wspiera tej funkcji do dnia dzisiejszego i chyba nigdy się jej nie doczekamy . Poza tym Minecraft wychodzi na Nintendo Switch. Premierę ma także pierwsza książka osadzona w świecie Minecrafta! 2018 - Coraz bliżej końca podsumowania ... Aktualizacja Better Together wchodzi na Nintendo Switch. Umożliwiono zabawę na obu ekranach. Premierę miała także aktualizacja 1.13 zwana też aktualizacją wodną! 2019 - I tu dochodzimy do końca tego wszystkiego. Premierę miała kolejna najważniejsza aktualizacja gry zwana Village & Pillage wprowadzająca nowe bloki, nowe rodzaje craftingów, nowych wrogów, wędrownego handlarza, a także odświeżony wygląd wieśniaków odpowiedni do danego biomu 2029 - A jednak nie koniec? Mojang niczym Nostradamus przewiduje, że 10 lat później...Minecraft został opublikowany na marsie No i teraz to by było oficjalnie na tyle. Jakie są wasze odczucia po 10 latach istnienia naszej ulubionej gry? Jak dalej wyobrażacie sobie jej rozwój? Dajcie znać w komentarzach Mogłem to wszystko opisać tekstowo, ale wtedy zabrakłoby Wam śmieszkowania Mojangu, a trudno je pominąć
  8. 6 punktów
    Hej, użytkowniku! Przeglądając internet możliwe, że natknąłeś się na poradniki związane z pluginem Skript, ale są one nieaktualne z powodu uciekającego czasu i masy wprowadzonych aktualizacji w ową wtyczkę. Postanowiłam stworzyć serię poradników dotyczących tejże wtyczki i w tej części opiszę Ci jak stworzyć pierwszą komendę, jak nadać jej argumenty oraz dodać informację na temat wysyłającego polecenie. Skript - [LINK] Notepad++ - [LINK] 1. Pierwsza komenda command /craftsite: - ustalenie nazwy polecenia trigger: - spust, który daje informacje, że dalej będą tylko i wyłącznie zdarzenia send "..." - wiadomość wysyłana do gracza po wpisaniu komendy No dobra, ale chcemy na przykład, żeby polecenie miało specjalne uprawnienie oraz mogło być wykonywane tylko przez gracza: command /craftsite: permission: forum.craftsite - wymagane uprawnienie permissionmessage: Nie posiadasz specjalnych uprawnien - wiadomość wysyłana do gracza, gdy ten wpisuje komendę a nie ma uprawnień trigger: if sender is console: - jeżeli wysyłającym jest konsola... send "craftstie.pl" - to otrzymuje taką informacje if sender is player: - jeżeli wysyłającym jest gracz... send "Hello world" - to otrzymuje taką informacje Hmm, a co powiecie na to, żeby ta komenda miała parę argumentów? command /craftsite [<text>]: - [<text>] oznacza, że po komendzie /craftsite ma być argument trigger: if arg 1 is not set: - jeżeli pierwszy argument nie został wpisany.. send "/craftsite adres - wyswietla adres strony" - wiadomość wysyłana do gracza send "/craftsite owner - wyświetla właściciela storny" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "adres": - jeżeli pierwszy argument to "adres"... send "http://craftsite.pl/" - wiadomość wysyłana do gracza if arg 1 is "owner": - jeżeli pierwszy argument to "owner"... send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" - wiadomość wysyłana do gracza Super, tylko jak to połączyć z tymi wszystkimi rzeczami, które pokazałam wcześniej? command /craftsite [<text>]: permission: forum.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: if sender is console: if arg 1 is not set: send "/craftsite adres - wyświetla adres strony" send "/craftsite owner - wyświetla informacje na temat właściciela" if arg 1 is "adres": send "http://craftsite.pl/" if arg 1 is "owner": send "JanekJaran - wlasciciel craftsite" else: if arg 1 is not set: send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "adres": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" if arg 1 is "owner": send "Tylko konsola moze uzywac tej komendy" Wszystkie linijki zostały wyjaśnione, ale może napiszemy mały skrypt na ogłoszenie? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" Wszystko fajnie, ale co oznaczają te nowe linijki? command /bc [<text>]: permission: bc.craftsite permission message: Nie masz uprawnien! trigger: broadcast "%arg 1%" - wiadomość wysyłana do wszystkich graczy; tekstem jest zawartość w pierwszym argumencie Tak dla przypomnienia, to "send" różni się od "broadcast". Następny poradnik będzie dotyczył dodawanie efektów oraz zmiennych do skryptu Do zobaczenia! Pamiętaj, aby nie kopiować treści, tylko je przepisuj, ponieważ tak się szybciej nauczysz.
  9. 6 punktów
    Forum wiecznie żywe!
  10. 6 punktów
    Kradzione z Discord od @Archez
  11. 6 punktów
  12. 6 punktów
    Użytkownik @Calem dodał nowy wniosek: Dodanie paru różnych gier, produkcji na forum w nowej kategorii zamiast wątku "Inne gry" Dodałbym osobną kategorię "Inne gry" w której znajdowały by się gry takie jak: - Tibia - World of Warcraft - League of legends - Może jakiś kącik na linki odnośnie okazji na darmowe gry? W miarę rozwoju kategoria była by rozwijana (Zależne od propozycji użytkowników). Myślę że to są w pewnym sensie jedne z bardziej znanych gier i pewnie każdy z was je kojarzy (Jakaś część pewnie nawet posiada konta, grywa w nie). Na pewno znalazły by się osoby które chciały by coś sprzedać, kupić w grze (Przedmioty, postacie czy nawet całe konta) więc po co tacy użytkownicy muszą przenosić się na inne forum aby złożyć ofertę? Tak samo ustawianie się na wspólną rozgrywkę czy jakiekolwiek inne rozmowy na temat tych właśnie gier. Tak, wiem że to jest forum poświęcone Minecraft jednak, kontent Minecrafta jest mocno wyczerpany (Jak pewnie niektórzy zauważyli) i wałkowanie jednego i tego samego milion razy nie przyniesie żadnego efektu albo i odwrotny do tego który chcemy uzyskać. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  13. 6 punktów
    Użytkownik @Archez dodał nowy wniosek: Zakończenie gównoburzy dot. Bota. Jak w temacie.Proszę o zaprzestanie kłócenia się o bota.On też się narobi i jedynym szczęściem dla niego są te lajki.Powoli robi się to się irytujące,gdyby nie było ważniejszych tematów... OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  14. 6 punktów
    Użytkownik @HelloDoggo dodał nowy wniosek: Odśnieżenie głównej Ze względu na to, że na forum pojawiło się wiosenne tło, to przydałoby się ten śnieg zastąpić czymś innym np. trawą. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  15. 6 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Usunięcie reputacji botowi wnioskowemu Botowi od ogłaszania wniosków nie jest potrzebna reputacja. Tyle w temacie. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  16. 6 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Odrzucone
  17. 6 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Chat się popsuł Chat się popsuł. Nie da się pisać? https://youtu.be/txWrRlr7e1E OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  18. 6 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Odrzucone
  19. 6 punktów
    Użytkownik @HelloDoggo dodał nowy wniosek: Odblokowanie reputacji Botowi Wnioskowemu Bot Wnioskowy jest przez was smutny, uszczęśliwcie go! https://www.youtube.com/watch?v=_phWBIyflkI OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  20. 6 punktów
    Użytkownik @Cubixor dodał nowy wniosek: Usunięcie tematów z działu Hytale z rubryki ostatnio aktywne tematy Jak wyżej. Aktualnie tematy z działu Hytale są w ramce "Hytale" a także w ostatnio aktywnych tematach, co jest bez sensu bo temat wyświetla się dwa razy. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  21. 6 punktów
    Sygnalizacja dymna - poradnik eksperta NeoDymowego! W erze EasyHC, kiedy diamenty lecą nawet z deszczem, a gra stała się nudna i mozolna, Mojang w końcu pomyślał o prawdziwych surwejwalowcach i dodał świetną rzecz - ogniska! Poza tym, że wyglądają nie najlepiej i że można na nich smażyć jedzenie, posiadają świetną funkcję, którą jest wysyłanie sygnałów dymnych. Dzisiaj przyjrzymy się tej możliwości i nauczymy jak efektywnie ją wykorzystywać. Zgodnie z informacjami z angielskiej wiki ognisko wysyła sygnały dymne na jakieś 10 bloków w górę, jednak jeśli położymy pod nim blok siana, wysokość wzrasta do 25. To bardzo duża odległość pozwalająca już na komunikację między graczami. Poza zwiększeniem zasięgu dymu możemy też manipulować jego intensywnością, stawiając powyżej ogniska półbloki lub trapdoory (przynajmniej tak podaje wiki). Poniżej kilka screenów: Jak widać powyżej, po ustawieniu półpłytki/włazu na górnej części trzeciego bloku (licząc od dołu), sygnał nie jest wysyłany (ściślej mówiąc - wysyłane są niewielkie dymki, które znikają tak szybko, że nie ma co sobie nimi zawracać głowy). Fakt ten możemy wykorzystać tworząc mniej lub bardziej zaawansowane stacje nadawania sygnałów. Oto jedna z propozycji: Sygnały mogą być oczywiście szyfrowane; możemy ustalić stałą częstotliwość wysyłania sygnału (i utrzymać ją odpowiednim zegarem redstonowym), a nawet użyć alfabetu Morse'a. Można też umówić się na konkretną intensywność, np. uzyskaną w takiej konfiguracji: Powstały sygnał będzie rzadki, ale ze względu na użycie bloku siana dość widoczny. Możliwości jest cała masa. Jeśli jesteś administratorem serwera rozważ, czy nie mógłbyś z u p e ł n i e zablokować swoim graczom opcji komunikacji na duże odległości przez czat. Po pierwsze primo jest to bardziej realistyczne, a po drugie primo gra staje się trudniejsza, a więc daje więcej satysfakcji. Tak jak wspominałem na wstępie, warto trochę podnieść poprzeczkę i zadbać o rozwój osób przebywających na serwerze (wysyłanie i odbieranie sygnałów wymaga cierpliwości, precyzji, uczy też współpracy). Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania!
  22. 5 punktów
    Oto propozycja z mojej strony
  23. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Błąd na stronie z regulaminem Błąd na stronie z regulaminem: https://i.imgur.com/z9v3crS.png OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  24. 5 punktów
    Użytkownik @Somka dodał nowy wniosek: Anonimowość Proponuję, aby użytkownik który zaloguje się anonimowo widział że jest tak zalogowany poprzez oznaczenie swojego nicku gwiazdką * w "kto jest online", tak jak jest na craftportal. Dzieki temu użytkownik będzie miał pewność że jest anonimowy. Dodatkowo przyszedł mi do głowy pomysł, aby użytkownik miał możliwość wyłączenia i włączenia anonimowości bez wylogowywania. Sądzę że te pomysły są dobre, gdyż oszczędzają ludziom czas, internet oraz prąd. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  25. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Dział "Galeria" Proponuję dodać dział "Galeria" tymczasowo zamiast zwykłej galerii. Prosty i IMHO dobry workaround. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  26. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Inne gry i Hytale - zakładka, dział itd. Nie wiem czy to forum jest o Hytale. Jeśli chcecie robić multiforum o różnych grach, to może lepiej cała kategoria, zamiast działu "Inne gry". Był o tym wniosek - https://craftsite.pl/temat/406-linuxlepszy Ewentualnie wywalcie tą zakładkę u góry i dajcie Hytale do "Innych gier". OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  27. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Za jasne tło/za jasna czcionka Wszystko widać idealnie na tym walącym w oczy, białym tle! Dowód: https://i.imgur.com/jSPL7gb.png OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  28. 5 punktów
    Użytkownik @nikdomi255 dodał nowy wniosek: Odświeżone logo, odświeżony błąd Wraz z odświeżeniem loga doszło do odświeżenia usuniętego już błędu "Najlepsza polska społeczność minecraft!" figurującego w grafice Craftsite ("Minecraft" powinno być napisane z wielkiej litery, gdyż jest to nazwa własna). Zauważył to już wcześniej użytkownik forum nickiem smurfsky, błąd został wtedy poprawiony (w zimowej wersji), acz jak widzę - powrócił. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  29. 5 punktów
    Pojebało was z tym motywem. Macie wy oczy?
  30. 5 punktów
    Użytkownik @Archez dodał nowy wniosek: Zmiana organizacji pracy administracji CS Proponuję ,by administracja CraftSite podzieliła się na tzw. zarządy.Odpowiadały by one za medium takie jak Youtube,czy Fanpage na Facebooku ,a władzę sprawował jeden ,,zwierzchnik" forum.Zarządy podlegałyby temu liderowi forum.Zarządy byłyby np. ds. Youtube,ds.Forum.,ds.Fanpage etc.Moim zdaniem ten system,by rozwinął forum,poprzez dodanie właściwych ludzi do właściwego zarzadu. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  31. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Odrzucone
  32. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Zablokowanie reputacji botowi wnioskowemu Wywalcie mu tą reputację bo ciągle ma lajki których mieć nie powinien. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  33. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  34. 5 punktów
    Użytkownik @nikdomi255 dodał nowy wniosek: Błąd w odmianie rzeczownika "budowle" https://craftsite.pl/forum/68-budowle/ Opis działu "budowle" brzmi: "Dział poświęcony minecraftowym budowlą." , kiedy powinien brzmieć: "Dział poświęcony minecraftowym budowlom". Innymi słowy, zaszła pomyłka w deklinacji rzeczownika. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  35. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  36. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  37. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  38. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  39. 5 punktów
    Użytkownik @Grzesiek11 dodał nowy wniosek: Zablokowanie reputacji botowi wnioskowemu Jest mu ona absolutnie niepotrzebna, bo to tylko kilkulinijkowy skrypt. Tak naprawdę to najlepiej byłoby go wywalić, ale cusz. OTWÓRZ WNIOSEK Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.
  40. 5 punktów
    Ostatnim czasem zauważyłem że bardzo duża ilość popularnych oraz tych mniej znanych pluginów na spigocie zostaję dosłownie sprzedawana a ceny sięgają nawet 100 złotych. Uważam że pewnego dnia większość serwerów "Free" (które nie mają opcji kupna VIP, nie chcą wyciągać od graczy jakiejkolwiek sumy) po prostu upadnie właśnie ze względu na niedostępność pluginów na nowej wersji. Teoretycznie jest to "Złoty wiek" dla ludzi którzy potrafią cokolwiek napisać w javie jednak większe, bardziej rozbudowane pluginy są raczej nie możliwe do napisania w pojedynkę (Lub sam proces jest bardzo czasochłonny) Wszystko to skumuluję się do tego stopnia że z tych wszystkich "easyhc - for kids, survival jak kiedyś, roleplay dla max 10 osób, Serwer dla funu" pozostanie garstka serwerów lub przestaną w ogóle powstawać a jeżeli już to będą to serwery Pay2win, będziemy kupować tickety (Czytaj sloty) aby wejść na serwer... Czy Minecraft się kończy? Minecraft od pewnego czasu nabrał dużego rozpędu, rozwija się w bardzo szybkim tempie. To raczej społeczność zakończy powstawanie serwerów, rozwinie pewnego rodzaju "Brak dostępności" dla randomowych twórców serwerów. Społeczność rozpoczęła tworzenie serwerów mc i społeczność to zakończy... Zapraszam do dyskusji.
  41. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  42. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: W trakcie realizacji
  43. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  44. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  45. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  46. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  47. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Zrealizowane
  48. 5 punktów
    Użytkownik @JanekJaran zmienił status wniosku na: Odrzucone
×
×
  • Dodaj nową pozycję...