Skocz do zawartości

KaiserrPL

Użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez KaiserrPL

  1. Wygląda na to, że szykuje się coś oryginalnego!, Jeżeli będę mógł, z pewnością będę na starcie. P.SCzy na serwerze będzie teleportacja, czy będzie trzeba chodzić na piechotę?
  2. W poprzedniej części poradnika zajęliśmy się tworzeniem gatunku jak i państwa. Teraz, trzeba jakoś nim zarządzać 1.Układ macierzysty i planeta. Pierwszy, odpowiedni rozwój planety jest bardzo ważny, jeżeli chcemy dobrze zacząć gre. Tak wygląda układ w Stellaris. Układ początkowy jest w większości rozwinięty. Aby zobaczyć naszą planetę wystarczy kliknąć ją na Indeksie, bądź znaleść ją w układzie. Wygląd ekranu planety - Zakładki "Armie" i "Korporacje" zostawimy sobie na później. Aby wybudować coś na planecie, wystarczy kliknąć znak "+". Jeżeli już kliknąłeś ten znak, widzisz pewnie że na nic nas nie stać. Po prostu brakuje nam minerałów. Surowce widoczne są w górnym lewym rogu. Energia - Najważniejszy zasób w grze, potrzebujemy jej do tego, by działały osłony statków, by działały poszczególne budynki. W dodatku energia traktowana jest jako gotówka - za nią możemy kupić wszystkie zasoby w zakładce "Rynek". Można je znaleźć na każdym ciele niebieskim w grze (oprócz asteroid i planetoid) Minerały - Może i po aktualizacji "Megacorp" minerały (podobnie jak i żywność) znacząco straciły na znaczeniu, to wciąż są ważne. Budujemy za nie struktury na planecie, jak i stacje (badawcze/górnicze/wydobywcze/obserwacyjne) na innych planetach. Można go znaleźć (i wydobyć!) na ciałach niebieskich, planetach czy asteroidach. Żywność - Żywność, jak żywność. Dzięki niej populacja może się rozwijać. Można ją znaleźć tylko na planetach w obiektach, czy w wyspecjalizowanej dzielnicy rolniczej, czy na stacjach kosmicznych w specjalnym budynku. Towary konsumpcyjne - Dzięki nim nasi obywatele są szczęśliwi, przyciągamy migrację. Można je produkować tylko w fabrykach cywilnych. Wyprodukowanie 12. szt miesięcznie kosztuje 12 minerałów, a utrzymanie takiej fabryki kosztują 4. energie. 1 Obywatel - 1 towar konsumpcyjny (można zmieniać w prawach gatunków). Stopy - Stopy służą do budowania wszelakich statków, jak i obiektów wojskowych (np. sekcje stacji kosmicznej, posterunek graniczny itd.) Można go znaleźć w małych ilościach (1/2/3) na asteroidach, produkuje się go za pomocą odlewni stopów (12 minerałów = 6 stopów miesięcznie), utrzymanie takiej odlewni wynosi 4. energie. Wpływy - Służą do aneksji poddanych, wysuwania roszczeń wobec innych imperiów, a przede wszystkim do poszerzania swych granic. Domyślny przyrost to +3 miesięcznie, można go zwiększyć rywalizując z innymi, czy uzyskając poparcie frakcji (to zostawimy na później). Pierwszym, co powinniśmy zrobić to wybrać badania. Osobiście polecam początkowo wybierać badania dodające punkty fizyczne/socjologiczne/techniczne, o wtedy będzie zwyczajnie szybciej. Mamy już ustawione badania, powinniśmy je przyśpieszyć. Dlatego klikamy na statek konstrukcyjny z indeksu i wybieramy opcję "zbuduj stacje badawczą" Jak widzimy, SI automatycznie mówi nam, gdzie możemy takową stacje postawić. Koszt takiej stacji to 100 minerałów, czyli idealnie tyle ile ich obecnie mamy. Teraz, czas na zbadanie i zajęcie sąsiadujących z nami układów planetarnych. Klikamy statek badawczy, włączamy mapę galaktyki ("m" albo ten znaczek z galaktyką na dole), wybieramy opcję zbadaj układ i klikamy na jakąś gwiazdę koło nas. Teraz tylko czekamy, aż statek dotrze. Statek już dotarł, i zacznie po kolei badać wszystkie ciała w tym układzie. Układ jest zbadany, więc możemy go zająć. Tymczasem, badamy kolejny układ! W dodatku, jak możemy zauważyć nasze imperium się powiększyło To już koniec tej części poradnika. W następnej omówimy anomalie, budowę kolonii jak i projektowanie okrętów.
  3. Witam wszystkich! Postanowiłem stworzyć poradnik do gry Stellaris, ponieważ uważam, że jest to jedna z lepszych gier Paradox'u, która zasługuje na trochę uwagi. Wiem również, iż wiele graczy zraża się do gry, widząc mnogość opcji, rynek rozbudowany system rozwoju państwa jak i całego gatunku. Nie potrzebnie. Gra, choć skomplikowana jest naprawdę łatwa do zrozumienia. W tym poradniku chciałbym przedstawić, i ułatwić wam rozgrywkę. Zatem, przejdźmy do rzeczy: 1. Wybór/Stwarzanie własnego gatunku jak i imperium. W Stellaris jedną z ważniejszych rzeczy jest samo tworzenie gatunku, jak i imperium. Pierwsza faza gry jest o tyle ważna, że zmiana ustroju czy cech gatunku jest możliwa dopiero w późniejszych fazach gry po odkryciu zaawansowanej technologi (ale o tym później) Twórcy gry przygotowali już kilka gotowych szablonów imperiów z gotowymi gatunkami i historią. Jednak co może sprawiać więcej frajdy niż gra własnym Imperium z tobą samym na czele? Powyżej widzimy ekran z frakcjami, dwie najwyżej stworzone przeze mnie. (Przepraszam za słabą jakość ss) Przyjrzyjmy się jednak tworzeniu Imperium od zera. Wpierw zaczynamy od wyglądu gatunku, punkt z nazywaniem i listą pozwolę sobie ominąć, gdyż tam po prostu wpisujemy przedrostki statków i formy dopełniacza Następnie, wybieramy jakie nasz gatunek ma mieć cechy itd. Do dyspozycji mamy cechy i punkty cech. Wybierając negatywne cechy dostaniemy więcej punktów (co możemy wydać na inną pozytywną cechę.) Jak widzimy, cechy negatywne równoważą się z pozytywnymi (dzięki dwóm cechą negatywnym dostałem dwa punkty, dzięki czemu kupiłem cechy "oszczędni" i "długowieczni", natomiast cechę "wysoki przyrost naturalny kupiłem dzięki dwóm podstawowym punktom) Cechy jak na kosmiczne strusie przystało! Następnie, zabieram się za tworzenie układu macierzystego (Jeśli potrzebujesz poradnika wczesnej fazy rozgrywki znajdziesz go na dole ) Do dyspozycji mamy dziewięć światów, z trzech kategorii. W przyszłości będzie sie to przekładać na możliwość zamieszkania, a co za tym idzie koszty utrzymania (gdzie jak np. rasą zamieszkującą ś. stepowy skolonizujemy świat z innej kategorii koszty mogą wzrosnąć aż o 100%) Dla Kosmicznych strusi wybrałem świat tropikalny, widoczny pod światem kontynentalny i nazwałem go Struś, natomiast gwiazdę nazwałem Daenerys (coś dla fanów GoT ) Wyglądu miasta nie opiszę, gdyż jest to zwyczajnie drobna zmiana kosmetyczna, gdzie wybieracie sobię to co najbardziej wam się podoba. Następnie zacznijmy tworzyć imperium. 2.Tworzenie Rządu To jest chyba jedna z bardziej istotniejszych rzeczy w tym kreatorze. Mamy do dyspozycji 6 rodzai rządów z czego dwa (Megakorporacja i Umysł zbiorowy są dostępne w dodatkach) Sam, mimo iż mam oba dodatki muszę przyznać, że są ciekawe, ale nigdy z ich nawet nie korzystałem. Także nie posiadając DLC nic większego nie tracicie, gdyż zawsze w darmowej aktualizacja wraz z premierą DLC najważniejsze zmiany są darmowe. Demokracja - Demokracja jak demokracja. Wybory przywódcy odbywają się co 10 lat dezaktywuje etykę autorytaryzmu (o etykach dosłownie za chwilę), szczególnie nie lubi Dyktatur, za Imperium nie przepadają. Oligarchia - Grupka najzamożniejszych głosuję na przywódcę, wybory odbywają się co 20 lat, nie dezaktywuje żadnej etyki. Autorytaryzm - Wybory na władcę odbywają się po śmierci poprzedniego, ustrój dezaktywuję etykę sprawiedliwości, umożliwia wprowadzania polityk represji. Imperializm - Jest to krótko mówiąc królestwo. Po śmierci poprzedniego władcy, na tron wchodzi następca (przeważnie potomek), dezaktywuję etykę sprawiedliwości, jednak nie umożliwia wprowadzanie tak wielu represji jak Dyktatura Moim zdaniem najlepszy ustrój w grze, ze względu na stabilność po śmierci długoletniego władcy. Każdy rodzaj rządów może się zmieniać przy doborze etyk (np. Demokracja pośrednia może zmienić się na komisariat militarny przy etyce militaryzmu (wtedy głosują tylko wojskowi i naukowcy)) Spis wszystkich etyk znajdziesz tu: https://stellaris.paradoxwikis.com/Ethics (strona jest po angielsku, jednak jadąc na dół znajdziesz obrazkowe informacje ) Teraz pora na specjalne rodzaje rządów. Umysł zbiorowy - NIE POLECANE DLA NOWYCH GRACZY, DEZAKTYWUJE SAMOUCZEK, wszyscy obywatele połączeni są w jedność, każda populacja która znajdzie się w obrębach takiego imperium, automatycznie zaczyna wymierać. Megakorporacja - Wybory odbywają się co 20 lat, megakorporacja ma możliwość zakładania filii na planetach obcych imperiów, gdzie może stawiać dodatkowe budynki (zarabiając na tym), może kontrolować galaktyczny rynek i wszczynać wojny handlowe. Czas na ustroje! Ustroje, jako iż są zwykłymi modyfikatorami dodającymi np. +5% siły armi itd. opisze tylko kilka specjalnych! Postapokalipsa - Zaczyna grę na świecie Cmentarnym, możliwości zamieszkania są rozpisywane według wcześniej wybranych preferencji. Przywódcy żyją +10 lat, a możliwość zamieszkania takiego świata wzrasta aż o 70%. Synkretyczna ewolucja - Rozpoczyna się grę, z 12 populacjami innego, poddanego gatunku który jest całkowicie posłuszny (ten gatunek nas krótko mówiąc wielbi.) Zasiane życie - Rozpoczyna grę na świecie gajańskim o rozmiarze 25 (świat gajański, to taki który jest w 100% możliwy do zamieszkania przez KAŻDY gatunek, a rozmiar 25 to największy z możliwych), jednak inne światy mają możliwość zamieszkania 0%, przez co koszty utrzymania takiej koloni wzrastają aż o 100% ! Na koniec, zostają tylko dodatki kosmetyczne, takie jak wygląd statków, flaga, nazwa okrętu, czy nawet głos doradcy. Także, ten trochę się rozpisałem, więc zamierzam stworzyć jeszcze kilka części poradnika o ile się przyjmie W następnym poradniku zabierzemy się za początkową rozgrywkę i mechaniki gry.
  4. Ciekawie się zapowiada! Trzymam kciuki za dalszy rozwój serwera
  5. @Nelson Cześć! Jutro startuje zaplecze.org - serwer Towny łączący w sobie m.in elementy Freebuilda+Roleplay'u. Same Towny jak i serwer kładzie nacisk na współpracę i handel z innymi graczami. Wpadnij jutro o 18, może ci się spodoba Jak coś więcej informacji masz tu:
  6. Gram bez modyfikacji Zlecenie które zapamiętam do końca życia to Poznań - Brno, była mglista noc, uszkodzenia ciężarówki 96%, musiałem założyć nowy profil bo tak zepsułem swoją reputację
  7. Cześć! Jako iż ostatnio zrobił się szał na datapacki do minecraft'a postanowiłem zrobić poradnik jak je zainstalować. Zanim jednak przejdziemy do rzeczy, czym jest datapack? Datapack to taka trochę minecraftowa modyfikacja, działająca jednakże na znacznie mniejszą skalę niż mod z krwi i kości. Do instalacji takiej paczki nie potrzebny jest nam żadny Forge, a samą paczkę instaluję się podobnie jak paczki tekstur. Minusem datapacków jest to, iż każda paczka działa na jednym świecie, przez co trzeba do każdego save'a kopiować tą samą paczkę danych. Jak się instaluje Datapacki? Zainstalowanie Datapack''a - jak już wcześniej wspomniałem jest rzeczą zwyczajnie prostą. Do instalacji potrzebujesz jedynie launchera minecrafta, i w sumie... to wszystko. Przejdźmy zatem do szczegółów: 1. Włącz launcher minecrafta i włącz 1.14.2 Każdy launcher będzie włączał datapacki 2.Stwórz świat 3.Gdy świat się wczyta, wyjdź z niego i otwórz folder .minecraft 4.Wejdź w folder saves, a następnie wybierz interesujący cie świat. 5.Otwórz folder "datapacks" (jeżeli jakimś cudem nie masz takiego folderu po prostu stwórz go) 6.Włóż do tego folderu pobraną paczkę danych (nie rozpakowywujemy jej) 7.Włącz świat do którego włożyłeś datapack, a następnie ciesz się grą! Jakby co powyżej jest datapack Timber - taki treecapitor na 1.14.2 Skąd można pobrać datapacki? https://www.planetminecraft.com/resources/mods/data-pack/ - Stare dobre planetminecraft http://www.9minecraft.net/category/minecraft-data-packs/ - 9minecraft.net Z góry przepraszam, że do większości punktów nie ma ss, ale mój komputer odmówił mi posłuszeństwa
  8. Były ktoś zainteresowany poradnikiem do Europy Universalis Iv, Hoi'a 4 bądź Stellaris? 

     

    1. Fegorath

      Fegorath

      Popytam reszty i dam znać.

  9. Wreszcie wakacje 😛

  10. P. Zjednoczone Emiraty Podlasia M. Budowo XD
  11. Gra ktoś z tutaj obecnych w to cudo :F
  12. @Ersanek Niestety, zwiększenie poziomu mipmapy na 4 (maksymalny) nic nie dało, wyłączenie texturepack'a również @Fegorath załączam zdjęcie za dnia
  13. Cześć! Dopóki grałem na serwerach tego nie zauważałem, ale odkąd gram na singlu zauważyłem że np. drzewa w mc, które są oddalone ode mnie o 30-40 bloków są niewyraźne i brzydkie. Ktoś coś wie jak to rozwiązać? Problem nie leży w sprzęcie, gdyż ram, procesor i karta graficzna odpalają kilkakrotnie bardziej wymagające gry na wysokich ustawieniach. Załączam screena z problemem:
  14. Kaiserreich, RT56, Fuhrerreich i Endsieg
  15. Mam malutki serwerek do gry z kolegami, wersja PaperSpigot 1.13.2, na hostingu Titanaxe. Serwer śmiga i chodzi baaardzo sprawnie, jednak problem mam z Dynmapą. Wchodzę w konfig dynmapy, aby zmienić port (z domyślnego 8123 bodajże), zapisuję i powinno działac. Niestety, po wchodzeniu na stronę z różnymi ip serwera (numerowymi) nic się nie włącza, nawet strony nie załadowuje. Z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...