Skocz do zawartości

Pooshek

Użytkownik
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Zawartość dodana przez Pooshek

  1. Serwer zostanie zlikwidowany ze względu na wypalenie Ekipy (spowodowane wieloma czynnikami). Z tego względu powstała również grupa na Steamie, na której dawni gracze Zaplecza będą mogli pograć razem z Ekipą. Znajduje się ona pod tym linkiem: https://steamcommunity.com/groups/zapleczeorg Serwer zostanie wyłączony 15 lipca bieżącego roku.
  2. Pamiętam Nawet chyba screeny z tego jakieś mam
  3. Serwer chwilę temu wystartował. Zapraszamy!
  4. Owszem, przy czym to zależy, ile masz czasu wolnego na stworzenie czegoś, co może od razu umrzeć na rynku (z dużym prawdopodobieństwem) - może to być mocno frustrujące, uwierz mi BTW. Odpowiadaj na wiadomości w jednym poście, nigdy nie pisz dwóch lub więcej postów pod rząd
  5. Obawiam się, że konkurencja na rynku angielskim będzie zbyt duża dla tak małego projektu.
  6. Tak więc craftstite powrócił.

  7. Wielu ludzi kojarzy grę Kerbal Space Program głównie z budowaniem rakiet. Nie dziwię im się, bowiem sama gra zawiera w nazwie sformułowanie "Space Program", czyli po polsku - program kosmiczny. Ja jednak prawie nigdy nie konstruuję w tej grze rakiet, a koncentruję się na samolotach - maszynach cywilnych jak i wojskowych. Z doświadczenia wiem, że na początku jest to czarna magia, a obrazek samolotu, który moglibyśmy nazwać "samo" ponieważ z lotem nie ma on zbyt wiele wspólnego, bowiem rozbija się na pasie zaraz po starcie lub w ogóle nie startuje jest niewątpliwie frustrujący. W tej serii blogów chciałbym Wam przedstawić absolutne podstawy budowy samolotów w KSP. Uwaga: Budowanie samolotów, jak i rakiet, wymaga praktyki. Nie oczekuj, że po przeczytaniu tego poradnika od razu będziesz mógł się zatrudnić w PZL lub w innym zakładzie lotniczym ; -). Zanim jeszcze rozpocznę, chciałbym polecić mod Airplane Plus, dodający wiele użytecznych części przy budowaniu samolotu. W tej części zajmiemy się środkiem aerodynamicznym i środkiem ciężkości (CoL i CoM). Przejdźmy zatem do rzeczy. Aby Twój samolot potrafił się w ogóle wznieść, musisz znać 2 podstawowe pojęcia (pozwolę sobie je zaprezentować w angielszczyźnie): -> Center of Lift ("Środek aerodynamiczny") - Jest oczywiście definicja fizyczna tegoż, jednak to forum o Minecrafcie, a nie o zaawansowanej fizyce, więc po ludzku mówiąc: To taki punkt, którego ustawienie determinują skrzydła i inne tego typu elementy- jeśli będzie z tyłu, to samolot będzie się bardziej unosić z tyłu, jeśli z przodu - to przodem. Generalnie myślę, że jest to intuicyjne. Musicie o nim wiedzieć jeszcze 2 rzeczy: CoL powinien znajdować się w osi samolotu (chyba wszyscy wiedzą, jak się kończy latanie z jednym skrzydłem) (Uwaga, mniej intuicyjne) CoL powinien znajdować się za środkiem ciężkości (Center of Mass, CoM). Większość samolotów z CoL przed CoM jest bardzo niestabilna i kończy swoją egzystencję 5 sekund po starcie. CoL nie może być również zbyt daleko za CoM, gdyż wtedy samolot się nie wzniesie, przejedzie pas startowy i się roztrzaska (czego również nie chcemy). Balansowanie CoL i CoM wymaga nieco praktyki. Nadmienię jeszcze, że CoL będzie bliżej CoM w myśliwcach (które muszą być bardziej zwrotne), aniżeli w samolotach pasażerskich (które muszą być bardziej stabilne). -> Center of Mass ("Środek ciężkości") - Powiedzieliśmy sobie już dużo o nim w punkcie pierwszym i zasadniczo chyba każdy wie, co to. Podobnie jak CoL, chcesz go trzymać w osi samolotu, chyba, że lubisz katastrofy lotnicze. Nadmienię tylko, że pozycję CoM można zmieniać poprzez pompowanie/wypompowywanie paliwa ze zbiorników. Jest jeszcze pojęcie Center of Thrust (CoT) jednak jego balansowanie jest najprostsze - wszak chyba każdy potrafi umieścić silniki tak, aby nie doszło do asymetrii ciągu. Abyście zrozumieli, o co mi chodzi, pozwolę sobie zaprezentować poniżej część moich samolotów: DT 535 - Jak widzimy, CoL daleko za CoM. Maszyna ta (swoją drogą pasażerski samolot naddźwiękowy) ma być stabilna, a nie specjalnie zwrotna. DT-Z Rev. - Jak widzimy, CoL bardzo blisko CoM (ale nadal za) - nie ma co się dziwić, wszak to myśliwiec, który ma być zwrotny. Przedstawione tutaj rzeczy są absolutnymi podstawami, jeśli chodzi o budowanie samolotów. Resztę rzeczy, stety lub niestety, w większym bądź też mniejszym stopniu trzeba robić metodą prób i błędów (lub na wyczucie, jeśli macie odpowiednio duże doświadczenie). W kolejnych częściach bloga prawdopodobnie się zajmę rodzajami silników, typami skrzydeł, umieszczaniem podwozia, etc. PS. Jeśli coś było niezrozumiałe (mogłem przypadkowo posłużyć się jakimś skrótem myślowym), prosiłbym, żebyście mi napisali - będę mógł wtedy wyedytować post. Moim celem jest pomóc jak największej liczbie graczy w budowie samolotów w Kerbal Space Program : -).
  8. Pooshek

    Cześć!

    Witamy!
  9. Chyba nie wiesz, jak przeterminowane pluginy się tam znajdują. Na dobrej maszynie DynMap nie sprawia problemów. Wiem z własnego doświadczenia. Naprawdę używasz bazy z craftserve? Przecież to jest pierwsza rzecz, jakiej admin powinien nie robić. Po nazwie serwera wnioskuję, iż nie był to serwer zbyt ambitny pod względem zaawansowanych pluginów. Proste serwery i mi się nie krzaczyły (pomijając przygody z cudowną bazą, której zaprzestanie używania na szczęście spowodowało ich zniknięcie). Nie spodziewałem się, że będę musiał komukolwiek tłumaczyć, że craftserve to fatalny hosting - z tego co mi wiadomo, taka opinia jest dosyć powszechna.
  10. Pooshek

    He comeback

    Obił mi się o uszy ten nick, ale nie pamiętam, gdzie. Tak czy siak, witaj!
  11. Aha, świetnie. Czyli ekipa csrv zamiast wywalić źle działającą bazę lub zrobić nową, bazującą na serwisach, na które wrzucane są aktualne wersje pluginów, po prostu to tak zostawia, a ty na to, że "problem miej do twórców"? Toż to interes klientów csrv, a więc ekipy csrv (która powinna klientowi starać się dogodzić). Tak więc twierdzisz, że limit plików jest wymuszony przez backup? Ok. Ale na moje stwierdzenie o beznadziejności backupu na csrv odpowiadasz, że mogę sobie robić go sam. Czyli w Twojej opinii serwer z pluginem DynMap staje się "niepoprawnie skonfigurowany", bo tak? Ponieważ większość osób, kto miała z nimi kiedyś do czynienia się z nich śmieje. Ponadto, craftserve jest to pułapka dla nowych adminów i nie polecam jej nikomu. Kiedy sam miałem serwer na craftserve wstyd było mi się przyznać, że on tam stoi. Nic nie działało tak, jak powinno. Na szczęście od roku już nie mam u nich serwera - bardzo mnie to cieszy, a większość moich problemów technicznych dot. jego prowadzenia znikła.
  12. Tak, szczególnie, kiedy chcesz przywrócić backup serwera, bo oczywiście user nie ma takiej opcji. Nie wiesz o czym piszesz - lista jest generowana automatycznie, ale w sposób upośledzony na tyle, że daje Ci archaiczne wersje pomimo istnienia nowszych, dostępnych na Spigocie. Cytując pracownika ich obsługi: "baza pluginow jest oparta o dev.bukkit.org - to nie nasza wina, ze sa tam nieaktualne wersje" Jaka szkoda, że nie są skorzy do pisania o takowym w swojej ofercie. Dodatkowo, po szybkim researchu (na craftserve się naciąłem i potem nie zamierzałem dotykać już jakiegokolwiek innego hostingu Minecraft) wygląda to tak, jakby tylko craftserve dawało taki limit plików. Jakoś mnie to nie dziwi.
  13. Chyba, że potrzebujesz szybkiej odpowiedzi ze strony supportu - wtedy Craftserve (w mojej opinii) nie będzie dobrym wyborem. Na odpowiedź ich helpdesku trzeba czekać stanowczo za długo. Ponadto warto nadmienić, że posiadają oni "bazę pluginów", która jest niczym innym jak pułapką na nowych adminów - pluginy, które się tam znajdują, są przestarzałe i potrafią posypać serwer. Sam helpdesk zaś twierdzi, że przestarzała baza pluginów to nie ich sprawa. Dynmapy też nie wgrasz - posiadają oni "limit plików" zrobiony tylko pod to, aby nie działał plugin DynMap (działa za to ich "dynmapa", która jest, najzwyczajniej w świecie, beznadziejna). Reasumując: mocno odradzam craftserve, jeśli zamierzasz robić cokolwiek wykraczającego poza serwer do grania ze znajomymi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...