Skocz do zawartości

Pooshek

Użytkownik
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Pooshek w dniu 24 Czerwiec

Użytkownicy przyznają Pooshek punkty reputacji!

Reputacja

38 iron

O Pooshek

  • Tytuł
    Ja tu tylko sprzątałem

Informacje

  • Nick z Minecraft
    nikDomi255

Kontakt

  • Discord
    Pooshek#1027

Ostatnie wizyty

900 wyświetleń profilu
  1. Serwer zostanie zlikwidowany ze względu na wypalenie Ekipy (spowodowane wieloma czynnikami). Z tego względu powstała również grupa na Steamie, na której dawni gracze Zaplecza będą mogli pograć razem z Ekipą. Znajduje się ona pod tym linkiem: https://steamcommunity.com/groups/zapleczeorg Serwer zostanie wyłączony 15 lipca bieżącego roku.
  2. Pamiętam Nawet chyba screeny z tego jakieś mam
  3. Serwer chwilę temu wystartował. Zapraszamy!
  4. Owszem, przy czym to zależy, ile masz czasu wolnego na stworzenie czegoś, co może od razu umrzeć na rynku (z dużym prawdopodobieństwem) - może to być mocno frustrujące, uwierz mi BTW. Odpowiadaj na wiadomości w jednym poście, nigdy nie pisz dwóch lub więcej postów pod rząd
  5. Obawiam się, że konkurencja na rynku angielskim będzie zbyt duża dla tak małego projektu.
  6. Tak więc craftstite powrócił.

  7. Wielu ludzi kojarzy grę Kerbal Space Program głównie z budowaniem rakiet. Nie dziwię im się, bowiem sama gra zawiera w nazwie sformułowanie "Space Program", czyli po polsku - program kosmiczny. Ja jednak prawie nigdy nie konstruuję w tej grze rakiet, a koncentruję się na samolotach - maszynach cywilnych jak i wojskowych. Z doświadczenia wiem, że na początku jest to czarna magia, a obrazek samolotu, który moglibyśmy nazwać "samo" ponieważ z lotem nie ma on zbyt wiele wspólnego, bowiem rozbija się na pasie zaraz po starcie lub w ogóle nie startuje jest niewątpliwie frustrujący. W tej serii blogów chciałbym Wam przedstawić absolutne podstawy budowy samolotów w KSP. Uwaga: Budowanie samolotów, jak i rakiet, wymaga praktyki. Nie oczekuj, że po przeczytaniu tego poradnika od razu będziesz mógł się zatrudnić w PZL lub w innym zakładzie lotniczym ; -). Zanim jeszcze rozpocznę, chciałbym polecić mod Airplane Plus, dodający wiele użytecznych części przy budowaniu samolotu. W tej części zajmiemy się środkiem aerodynamicznym i środkiem ciężkości (CoL i CoM). Przejdźmy zatem do rzeczy. Aby Twój samolot potrafił się w ogóle wznieść, musisz znać 2 podstawowe pojęcia (pozwolę sobie je zaprezentować w angielszczyźnie): -> Center of Lift ("Środek aerodynamiczny") - Jest oczywiście definicja fizyczna tegoż, jednak to forum o Minecrafcie, a nie o zaawansowanej fizyce, więc po ludzku mówiąc: To taki punkt, którego ustawienie determinują skrzydła i inne tego typu elementy- jeśli będzie z tyłu, to samolot będzie się bardziej unosić z tyłu, jeśli z przodu - to przodem. Generalnie myślę, że jest to intuicyjne. Musicie o nim wiedzieć jeszcze 2 rzeczy: CoL powinien znajdować się w osi samolotu (chyba wszyscy wiedzą, jak się kończy latanie z jednym skrzydłem) (Uwaga, mniej intuicyjne) CoL powinien znajdować się za środkiem ciężkości (Center of Mass, CoM). Większość samolotów z CoL przed CoM jest bardzo niestabilna i kończy swoją egzystencję 5 sekund po starcie. CoL nie może być również zbyt daleko za CoM, gdyż wtedy samolot się nie wzniesie, przejedzie pas startowy i się roztrzaska (czego również nie chcemy). Balansowanie CoL i CoM wymaga nieco praktyki. Nadmienię jeszcze, że CoL będzie bliżej CoM w myśliwcach (które muszą być bardziej zwrotne), aniżeli w samolotach pasażerskich (które muszą być bardziej stabilne). -> Center of Mass ("Środek ciężkości") - Powiedzieliśmy sobie już dużo o nim w punkcie pierwszym i zasadniczo chyba każdy wie, co to. Podobnie jak CoL, chcesz go trzymać w osi samolotu, chyba, że lubisz katastrofy lotnicze. Nadmienię tylko, że pozycję CoM można zmieniać poprzez pompowanie/wypompowywanie paliwa ze zbiorników. Jest jeszcze pojęcie Center of Thrust (CoT) jednak jego balansowanie jest najprostsze - wszak chyba każdy potrafi umieścić silniki tak, aby nie doszło do asymetrii ciągu. Abyście zrozumieli, o co mi chodzi, pozwolę sobie zaprezentować poniżej część moich samolotów: DT 535 - Jak widzimy, CoL daleko za CoM. Maszyna ta (swoją drogą pasażerski samolot naddźwiękowy) ma być stabilna, a nie specjalnie zwrotna. DT-Z Rev. - Jak widzimy, CoL bardzo blisko CoM (ale nadal za) - nie ma co się dziwić, wszak to myśliwiec, który ma być zwrotny. Przedstawione tutaj rzeczy są absolutnymi podstawami, jeśli chodzi o budowanie samolotów. Resztę rzeczy, stety lub niestety, w większym bądź też mniejszym stopniu trzeba robić metodą prób i błędów (lub na wyczucie, jeśli macie odpowiednio duże doświadczenie). W kolejnych częściach bloga prawdopodobnie się zajmę rodzajami silników, typami skrzydeł, umieszczaniem podwozia, etc. PS. Jeśli coś było niezrozumiałe (mogłem przypadkowo posłużyć się jakimś skrótem myślowym), prosiłbym, żebyście mi napisali - będę mógł wtedy wyedytować post. Moim celem jest pomóc jak największej liczbie graczy w budowie samolotów w Kerbal Space Program : -).
  8. Uzupełnij prezentację zgodnie z regulaminem działu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...