Skocz do zawartości


Zdjęcie

CB (Command Block)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 AfterLife

AfterLife

    Memento Mori

  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 04:32

Blok Poleceń służy do urozmaicenia i ułatwienia pracy twórców map przygodowych. Możliwości samego bloku i zmian w grze oferują autorom map całkowicie nowe rozwiązania. Command Block stał się idealnym narzędziem do operowania graczami oraz światem, a ten wpis ma na celu wyjaśnienie, w jaki sposób się to robi. Blok jest dostępny wyłącznie za pomocą komendy i żeby działał, na serwerze musi być uruchomiona opcja enable-command-block. Można go przywołać używając komendy /give wraz z ID 137.
Działanie bloku poleceń opiera się o Redstone. Podłączając i wysyłając sygnał do Command Block inicjujemy wpisaną w nim komendę, która wykonuje czynność. Sam blok nie potrafi wykryć, kto zainicjował sygnał Redstone, ale potrafi sprawdzić listę graczy, wyłapać najbliższego gracza lub wybrać kompletnie losową osobę z serwera. Na tych trzech podstawowych opcjach opiera się operowanie graczami za pomocą omawianego bloku.
Każdy z wymienionych operatorów (selektorów) można wplatać w podstawowe komendy serwera. Selektor @p to najbliższy gracz, za pomocą niego możemy wywołać komendę, która zrobi coś graczowi stojącemu najbliżej Command Block, np. /give @p 276 1, co da mu diamentowy miecz. Selektor @r wybiera losowego gracza z serwera i wykonuje na nim czynność, np. /kill @r, zabija losowego gracza na serwerze. Selektor @a tyczy się wszystkich graczy na serwerze, czynność z użyciem tego selektora zostanie wykonana na każdym, kto znajduje się na serwerze, np. /xp 500 @a, co da wszystkim 500 doświadczenia.
Selektory można rozwijać używają odpowiednich argumentów, pozwalają one sprawdzić tryb gry, ustalić zasięg, powtórzyć czynność lub zdefiniować punkt działania Command Block. Argument może być przypisany do dowolnego selektora. Pierwszym argumentem jest "r", który służy do definiowania zasięgu. Skonstruowany selektor w sposób @p[r=10] posiada argument "r" z wyznaczoną liczbą 10. Argument "r" użyty wraz z selektorem @p wybiera najbliższego gracza w obrębie 10 bloków od Command Block. Przykładowe użycie takiego sleketora z argumentem wygląda tak: /tp @p[r=10] 50 40 -30, co teleportuje gracza w obrębie 10 bloków od Command Block na pozycję X: 50, Y: 40 i Z: -30.
Następnym argumentem jest "m", który sprawdza tryb gracza. Używając tego argumentu w selektorze, chcemy, aby gracz mógł użyć tego Command Block wyłącznie, jeśli ma taki sam tryb gry jak wpisany w argumencie "m". Podstawowy tryb gry, czyli survival to cyfra 0 także, jeśli skonstruujemy selektor w sposób @a[m=0], to każdy w trybie survival może użyć tego Command Block. Przykładem użycia może być teleportacja wyłącznie dla graczy w trybie kreatywnym: /tp @a[m=1] 100 100 100, tryb kreatywny to cyfra 1, także tylko gracze z trybem kreatywnym mogą zostać przeteleportowani na pozycję X: 100, Y: 100 i Z: 100.
Kolejnym argumentem jest "c", który służy do powtarzania czynności. Jeśli skonstruujemy selektor z argumentem "c" w taki sposób @p[c=5], to selektor wybierze pięciu najbliższych graczy, ponieważ selektor @p wybiera najbliższego gracza, a argument "c" powtarza czynność 5 razy. Przykładem może być ponownie teleportacja pięciu losowych graczy na daną pozycję: /tp @r[c=5] 10 11 -12, komenda teleportuje pięciu losowych graczy na pozycję X: 10, Y: 11 i Z: -12.
Ostatnie trzy argumenty zostaną opisane razem ze wględu na ten sam cel, jest to "x", "y" i "z". Za pomocą tych argumentów, możemy zmieniać punkt działania Command Block. Jeśli umieścimy blok poleceń gdzieś daleko to z tymi argumentami, selektory mogą wykonywać czynność kompletnie w innym miejscu. Przykładem może być, kiedy umieścimy Command Block w pomieszczeniu A, a spawn będzie znajdował się w pomieszczeniu B. Jeśli ustalimy argumenty x, y i z to Command Block może wykryć graczy, pomimo że znajduje się on w pomieszczeniu A, a gracze w pomieszczeniu B. Używając selektora @p[x=50,y=70,z=80], blok poleceń wybierze najbliższego gracza definiując punkt poszukiwań na pozycji X: 50, Y: 70 i Z: 80. Nie trzeba umieszczać bloku w miejscu jego pracy, możemy ustalić to miejsce, używając argumentów x, y i z. Lista selektorów oraz argumentów:
  • @p – Wybiera najbliższego gracza
  • @a – Wykonuje akcję każdemu graczowi
  • @r – Wybiera losowego gracza
  • x, y i z – Ustala punkt działania Command Block na wpisaną pozycję, np. @p[x=10,y=50,z=30]
  • r – Ustala zasięg Command Block (Domyślnie 0, czyli bez limitu)
  • m – Filtruje graczy z wpisanym trybem gry (Domyślnie -1, czyli dowolny tryb [0 to Survival, 1 to Creative, a 2 to Adventure])
  • c – Definiuje ilość powtarzanej czynności (Domyslnie 0, czyli bez limitu)
Prócz selektorów, do gry wprowadzono dodatkowe komendy umożliwiające zmienianie zasad gry. Za pomocą nich możemy wyłączyć rozprzestrzenianie się ognia, loot z mobów, spawnowanie się mobów, loot z bloków, zachowanie ekwipunku po śmierci i niszczenie otoczenia przez moby. Istnieje też zasada wyłączająca komunikaty Command Block na czacie. Reguły gry zmieniamy za pomocą komendy /gamerule. Przykładowym zastosowaniem jest /gamerule doFireTick false, zasada może mieć wartość true lub false, czyli wyłączona, lub włączona. Lista dostępnych zasad:
  • commandBlockOutput – Wyłącza/Włącza wyświetlanie komunikatów Command Block na czacie.
  • doFireTick – Wyłącza/Włącza rozprzestrzenianie się ognia na świecie.
  • doMobLoot – Wyłącza/Włącza wyrzucanie przedmiotów ze stworzeń po śmierci.
  • doMobSpawning – Wyłącza/Włącza pojawianie się stworzeń na świecie.
  • doTileDrops – Wyłącza/Włącza wyrzucanie przedmiotów po zniszczeniu bloku.
  • keepInventory – Wyłącza/Włącza zachowanie ekwipunku po śmierci gracza.
  • mobGriefing – Wyłącza/Włącza niszczenie otoczenia przez stworzenia (Creepery/Enderman).
Prócz tego możecie używać standardowych komend, jakie oferuje serwer z wyjątkiem /kick, /ban, /op, /deop, /stop i /tell. Nowymi komendami, jakie pojawią się w Minecraft 1.4 jest /weather <clear|rain|thunder> <sekundy>, definiuje ona stan pogody i czas jej trwania. /difficulty <0-3>, pozwala ona na zmianę poziomu trudności. /clear <gracz> <przedmiot>, czyści kompletnie ekwipunek gracza jeśli nie podamy, który przedmiot ma konkretnie usunąć z inwentarza. I /spawnpoint <gracz> [x] [y] [z], ustawia miejsce odrodzenia na wpisanej pozycji dla wpisanego gracza. Miejmy nadzieję, że z następnymi wersjami testowymi dostaniemy więcej komend i więcej możliwości dla Command Block. Tymczasem możecie pobrać najnowszego snapshota i zacząć tworzyć własne mapy przygodowe z użyciem omawianego bloku.
Autor: KodekPL

#2 WMR2

WMR2

    Tak naprawdę jestem tosterem ;_;

  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 04:38

Ten artykuł został napisany przez Kodeka i był na głównej... http://craftsite.pl/...mand-block/9258
Dodany obrazek

#3 AfterLife

AfterLife

    Memento Mori

  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 04:41

@WMR2 Wiem, niektórzy może o nim nie wiedzieli wiec postanowiłem go udostępnić też na forum

#4 Jack D.

Jack D.

    Mr. Cthulhu

  • Użytkownik
  • 600 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 04:54

Tylko po co? Nic nowego do tematu Command Blocka nie wprowadziłeś...

2cxxa85.png


#5 maciekg333

maciekg333

    Ekspert

  • Moderator
  • 1492 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 05:04

Nawet nie raczyłeś napisać imienia autora, zgłaszam jako spam.
Dodany obrazek

#6 ReVoL

ReVoL

    Bezprzewodowy kabel

  • Użytkownik
  • 1597 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 08:33

A gdzie jest napisany prawdziwy autor? Rówież zgłaszam.

HbDtpzB.jpg


#7 Matrizen

Matrizen

    Niektóre błędy są zbyt śmieszne, żeby popełnić je tylko raz

  • Moderator
  • 1619 postów

Napisany 01 grudzień 2012 - 08:41

Kosz.

Dubstep sprawia, że moje serce bije szybciej za każdym uderzeniem bitu.





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników