Aktualizacja: Minecraft 1.6.1 „Horse Update”

Aktualizacja z konikami jest już oficjalnie dostępna do pobrania za pomocą nowego launchera. Prace nad tą aktualizacją trwały trzy miesiące i 18 dni, a rezultatem jest naprawdę spora lista zmian. Pomimo tytułowych koni, w tej wersji można zobaczyć mnóstwo innych dodatków i udoskonaleń. Zapraszam do przeczytania pełnej listy zmian oraz pobrania najnowszego launchera!

Launcher

(Windows / Linux / Mac)

  • Ogólne

    • System Paczek Zasobów:
      • Usunięto system paczek tekstur i zastąpiono go bardziej rozbudowanym systemem Paczek Zasobów.
      • Za pomocą Paczek Zasobów można modyfikować:
        • Tekstury,
        • Czcionki,
        • Dźwięki,
        • Języki,
        • Napisy końcowe.
    • System atrybutów:
      • Specyficzne przedmioty posiadają atrybuty definiujące ich parametry:
        • Atrybuty można zwiększać, zmniejszać, a nawet mnożyć definiując wartości parametrów przedmiotów.
        • Przedmioty używają teraz atrybutów do definiowania parametrów, zamiast mieć je zapisane twardo w kodzie (przykładowo ilość obrażeń miecza).
      • Za pomocą atrybutów można modyfikować właściwości stworzeń:
        • Prosty sposób na modyfikowanie prędkość, ilość obrażeń czy życia stworzeń.
    • Zaktualizowano wymaganą wersję Java oraz OpenGL:
      • Użytkownicy z Java 5, nie mogą już grać w Minecraft.
    • Zaktualizowano launcher gry:

      • Zaktualizowano biblioteki LWJGL dla lepszej pracy Minecraft.
      • Możliwość wyboru wersji gry.
      • Samoistna aktualizacja.
      • Bezpieczniejszy system logowania.
  • Rozgrywka

    • Dodano nowe efekty:

      • Health Boost:

        • Gracz otrzymuje dwa dodatkowe serca na czas trwania efektu.
      • Absorption:

        • Gracz otrzymuje dwa dodatkowe serca na czas trwania efektu, które nie mogą zostać naturalnie zregenerowane.
        • Efekt uzupełnia dodatkowe serca co 30 sekund.
    • Dodano nowe komendy:

      • /spreadplayers
        • Rozprzestrzenia graczy lub drużyny od wpisanego punktu na mapie.
        • Pozwala ustalić odległość pomiędzy graczami/drużynami.
        • Użycie: /spreadplayers <Pozycja X> <Pozycja Z> <Dystans> <Zasięg> <Uwzględnić drużyny [true/false]> <Gracze>
      • Nowe zasady – /gamerule
        • naturalRegeneration
          • Włącza/wyłącza naturalną regenerację życia.
        • doDaylightCycle
          • Włącza/wyłącza upływ czasu.
    • Usprawniono korzystanie z środków transportu:
      • Podczas ujeżdżania życie stworzenia wyświetla się w miejscu poziomu głodu.
      • Domyślny klawisz zsiadania ze wszystkich pojazdów został zmieniony na Lewy Shift.
      • Sterowanie łódką za pomocą klawiszy A, D i S zostało usunięte – wykorzystuje się mysz.
    • Usprawniono zaklęcie:
      • Zaklęcie respiracji pozwala lepiej widzieć pod wodą.
    • Usprawniono ekwipunek:
      • Etykiety w ekwipunku kreatywnym zawierają kategorię, do której należy przedmiot.
      • Etykiety zwierają informacje o nałożonych na przedmiotach atrybutach.
    • Wyważono efekty niektórych mikstur:
      • Natychmiastowe leczenie zostało osłabione o 33%.
      • Regeneracja została osłabiona o 50%.
    • Usprawniono system głodu:

      • Naturalna regeneracja życia kosztuje teraz punkty saturacji (głodu).
  • Bloki i przedmioty

    • Dodano zbroję dla konia: [Obrazek]

      • Istnieje w trzech różnych typach: żelazna, złota i diamentowa.
      • Zbroję można znaleźć w losowo generowanych skrzyniach na świecie.
    • Dodano jajko przyzywające konia:

      • Losowo przyzywa osła zamiast konia.
    • Dodano belę słomy. [Obrazek/Receptura]
    • Dodano smycz: [Receptura]

      • Przyczepienie smyczy do stworzenia pozwala je prowadzić.
      • Pozwala przywiązać stworzenie do płotu.
    • Dodano dywany: [Obrazek/Receptura]
      • Dostępne w 16 różnych kolorach.
    • Dodano Znacznik:

      • Możliwy do znalezienia w losowo generowanych skrzyniach.
      • Nazwanie znacznika na kowadle i kliknięcie nim za pomocą Prawego Przycisku Myszy na stworzeniu nazywa je.
    • Dodano utwardzoną glinę. [Obrazek/Receptura]
    • Dodano barwioną utwardzoną glinę: [Obrazek/Receptura]

      • Dostępna w 16 różnych kolorach.
    • Dodano blok węgla: [Obrazek/Receptura]

      • Możliwy do stworzenia tylko za pomocą kamiennego węgla.
      • Pozwala przepalić do 80 przedmiotów (więcej niż 9 węgla – 72 przedmioty).
    • Dodano odmienną grafikę węgla drzewnego. [Obrazek]
    • Zmieniono teksturę bloku Lapis Lazuli. [Obrazek]
    • Usprawniono siodło:

      • Jest używane teraz dla świni i koni.
    • Usprawniono komparator:

      • Teraz zwraca sygnał z kociołka i ramki portalu do The End. [Obrazek]
    • Usprawniono złote jabłko:

      • Złote jabłko wymaga teraz złotych sztabek do stworzenia. [Receptura]
      • Za zjedzenie złotego jabłka otrzymuje się teraz efekt regeneracji na poziomie drugim (10 sekund) i efekt absorpcji (1 minuta i 30 sekund).
    • Usprawniono błyszczący arbuz:

      • Teraz wymaga ośmiu złotych samorodków do stworzenia. [Receptura]
    • Usprawniono jajka przyzywające stworzenia:

      • Pozwalają przyzwać stworzenie, klikając na powierzchnię wody.
  • Stworzenia:

    • Dodano konie: [Obrazek]

      • Konie wymagają oswojenia.
      • Oswojony koń posiada ekwipunek, do którego wkładamy siodło oraz zbroję.
      • Konie generują i rodzą się z różnymi parametrami prędkości, ilości życia czy wysokości skoku.
      • Podczas śmierci wyrzucają z siebie skórę oraz nałożone przedmioty.
      • Mogą być rozmnażane za pomocą zboża.
      • Można przyspieszyć wzrost koni za pomocą jabłek, złotych jabłek i zboża.
      • Konie powstały z pomocą twórcy modyfikacji Mo’ Creatures.
    • Dodano osły: [Obrazek]

      • Klikając na osła za pomocą skrzyni tworzymy ekwipunek, w którym można przechowywać rzeczy.
    • Dodano muły: [Obrazek]
      • Możliwe do uzyskania poprzez rozmnażanie konia z osłem.
      • Również pozwalają na przenoszenie przedmiotów po nałożeniu skrzyni.
      • Niemożliwe do rozmnażania.
    • Dodania konia szkieleta i nieumarłego konia: [Obrazek]
      • Nie występują naturalnie w grze.
    • Usprawniono zombie:

      • Atakowanie zombie ma małą szansę na przyzwanie innych zombie nieopodal gracza.
      • Zwiększono zasięg widzenia.
    • Dodano dźwięki wieśniaków.
  • Generator

    • Usprawniono generowanie pustyń:
      • Nie pojawiają się już żadne zbiorniki wodne na terenie biomu pustynnego.
    • Urozmaicono generowanie Nether:

      • Nether Fortece mają w sobie teraz losowo generowanie skrzynie.
  • Inne

    • Dodano nowe teksty wyświetlane w głównym menu:
      • „HURNERJSGER?”
      • „What’s up Doc?”
    • Zaktualizowano system czatu:
      • Umożliwiono tłumaczenie domyślnych informacji wyświetlanych na czacie.
  • Poprawki

    • Poprawiono błędną pozycję gracza siedzącego w wagoniku.
    • Poprawiono błąd z użyciem Looting (grabież) na mieczu bez atakowania samym mieczem.
    • Poprawiono problem z niepoprawną ilością obrażeń od szkieleta, gdy atakuje za pomocą miecza.
    • Poprawiono problem ze znikaniem węgla po użyciu na wagoniku z piecykiem w trybie kreatywnym.
    • Poprawiono problem z niszczeniem bloków przez Silverfish pomimo wyłączonej zasady mobGriefing.
    • Poprawiono problem z tagiem PersistenceRequired zacinającym stworzenia.
    • Poprawiono problem ze znikającymi zombie w trakcie procesu leczenia.
    • Poprawiono wyświetlanie listy graczy po wpisaniu komendy /whitelist list.
    • Poprawiono problem ze zbyt długą nazwą ważącej płytki naciskowej.
    • Poprawiono teksturę kaktusa, kiedy jest postawiony obok innych bloków.
    • Poprawiono niewyświetlającą się teksturę statywu alchemicznego, kiedy jest postawiony obok innego bloku.
    • Poprawiono błędną angielską nazwę lampionu z dyni.
    • Poprawiono teksturę Magicznej Latarni, kiedy jest postawiona obok innych bloków.
    • Poprawiono błąd niepozwalający przejść innym stworzeniom niż gracz przez wyjściowy portal z wymiaru Kresu.
    • Poprawiono błąd z niezachowywaniem się liczby bloków w ekwipunku po przywołaniu go za pomocą Pick Block.
    • Poprawiono nieaktualizującą się statystykę liczby śmierci.
    • Poprawiono problem z niegasnącym ogniem, po ustawieniu zasady doFireTick.
    • Poprawiono błąd z możliwością tworzenia tablicy wyników bez nazwy.
    • Poprawiono niewłaściwe sygnały zwracane przez komparator po użyciu niektórych komend w bloku poleceń.
    • Poprawiono problem z zabiciem gracza przez komendę /kill, kiedy ma ustawiony efekt odporności na wyższym poziomie niż 5.
    • Poprawiono problem z wyrzuceniem z gry podczas próby przesunięcia serwera na liście serwerów bez zaznaczania żadnego.
    • Poprawiono problem z wybieraniem graczy z innych światów przez Blok Poleceń.
    • Poprawiono błąd z Okiem Kresu niewskazującym najbliższej twierdzy.
    • Poprawiono problem z kałamarnicami otrzymującymi obrażenia podczas wypłynięcia na powierzchnię.
    • Poprawiono problem z brakiem możliwości uzyskania osiągnięcia ”The End?”.
    • Poprawiono błąd ze stworzeniami agresywnymi szybko pojawiającymi się i znikającymi na najniższym poziomie trudności.
    • Poprawiono wyrzucenie z gry podczas próby teleportacji za pomocą komendy do „NaN”.
    • Poprawiono opcję seeFriendlyInvisibles w drużynie anulującą się po zdefiniowaniu friendlyFire.
    • Poprawiono argument team w bloku poleceń, który nie działał dla innych graczy w drużynie po użyciu operatora !.
    • Poprawiono graficzny błąd podczas próby spania, znajdując się w wagoniku.
    • Poprawiono problem z nieznikającą płynącą lawą.
    • Poprawiono zachowanie Endermana podczas otrzymywania obrażeń środowiskowych.
    • Poprawiono problemy z działaniem kowadła podczas używania innych języków niż angielski.

 

Snapshot 13w16aSnapshot 13w16bSnapshot 13w17aSnapshot 13w18a – Snapshot 13w18b – Snapshot13w18cSnapshot 13w19aSnapshot 13w21aSnapshot 13w21bSnapshot 13w22aSnapshot 13w23aSnapshot 13w23bSnapshot 13w24aSnapshot 13w24bSnapshot 13w25aSnapshot 13w25bSnapshot 13w25cSnapshot 13w26aPre-Release 1.6

Autor: Kodek Wyświetl wszystkie wpisy od